مقایسه دی‌اس ۷ کراس‌بک اپرا با لکسوس NX 200t و ب‌ام‌و X1

رقابت تنگاتنگ فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها!

0

اگر بخواهیم خودروی دی‌اس ۷ را با خودروهای هم‌سطح مقایسه کنیم باید به‌ سراغ لکسوس NX 200t و ب‌ام‌و X1 برویم. در نگاه اول شاید این کراس‌بک فرانسوی باشد که نسبت به دو رقیب دیگرش پیشرانه ضعیف‌تری داشته باشد، اما از نظر زیبایی و ظرافت ظاهری و توجه به جزئیات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به شرایط فعلی بازار خودرو، نسبت به دو رقیب دیگرش انتخابی منطقی و وسوسه‌کننده به‌شمار می‌رود. در ادامه نگاهی داریم به مقایسه دی‌اس ۷ کراس‌بک اپرا با لکسوس NX 200t و ب‌ام‌و X1 و مزایا و معایب هر کدام را نسبت به دیگری بررسی می‌کنیم.

مقایسه دی‌اس ۷ کراس‌بک اپرا با لکسوس NX 200t

طراحی بدنه NX به‌اندازه‌ای جذاب است که در نگاه اول شما را میخ‌کوب می‌کند. یک طراحی مدرن، متناسب و هماهنگ که ترکیبی ظریف از خطوط شکسته و نرم را نمایش می‌دهد. با وجود این، هنگامی‌که این خودرو در مقابل رقیب فرانسوی قرار می‌گیرد بخش قابل‌توجهی از جذابیتش رنگ می‌بازد.

کیفیت چرم صندلی‌ها، پوشش کنسول جلو و پنل درها، دوخت پوشش‌های کابین و چرم طبیعی دور فرمان بسیار دلچسب است و با لمس کابین NX، به‌راحتی درک می‌کنید که چرا رتبه اول رده‌بندی کیفیت در اختیار لکسوس قرار دارد. البته در این میان مواردی مانند پیچ‌های فلزی فاقد روکش که در کنسول میانی نصب شده‌اند با وسواسی که در ساخت کابین خرج شده هم‌خوانی ندارد و یک امتیاز منفی برای NX محسوب می‌شود. موردی که متخصصان فرانسوی در طراحی دی‌اس اپرا کاملاً به آن توجه داشته‌اند؛ درست مثل جزئی‌ترین نکات و طراحی‌های داخل کابین.

بعد از مقایسه طراحی‌های داخلی کابین، نوبت به مقایسه پیشرانه دو خودرو می‌رسد. لکسوس NX توانایی تولید ۲۳۵ اسب بخار را دارد. موتور توربو لکسوس در دورهای پایین عمل می‌کند و به همین خاطر است که بیشینه گشتاور در دورهای ۱۶۵۰ تا ۴۰۰۰ در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آن عملکرد دقیقی دارد و می‌توان دنده‌ها را با پدال شیفترهایی که پشت فرمان قرار گرفته تعویض کرد. به‌طور کلی هماهنگی جعبه دنده با پیشرانه قابل تحسین است اما کیفیت پایین سوخت موجود در کشور باعث شده تا راندمان پیشرانه این خودرو هم کمتر شود. ۸.۳ ثانیه مدت‌زمانی است که طول می‌کشد تا لکسوس همانند همتای فرانسوی‌اش از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

از نظر ایمنی هم لکسوس مانند اپرا موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده است با این تفاوت که تعداد ایربگ‌هایی که برای سرنشینان خودرو در نظر گرفته شده نسبت به کراس‌بک فرانسوی پنج‌تا بیشتر است.

پس از مقایسه دی‌اس ۷ کراس‌بک اپرا با لکسوس NX 200t ، نوبت بررسی ب‌ام‌و X1 است.

مقایسه دی‌اس ۷ کراس‌بک اپرا با ب‌ام‌و X1

ب‌ام‌و X1 در حال حاضر یکی از جدی‌ترین رقیبان دی‌اس ۷ در بازار ایران به شمار می‌رود. اگر بخواهیم بحث عملکرد و سواری را کنار بگذاریم، بخش قابل‌توجهی از جذابیت خودروهای آلمانی به کابین آن برمی‌گردد؛ اما وقتی صحبت سر مقایسه ب‌ام‌و و دی‌اس می‌شود جذابیت کابین خودروی آلمانی خودبه‌خود کمتر به چشم می‌آید.

در رانندگی با ب‌ام‌و X1 دیفرانسیل‌ جلو بودنش چندان به‌چشم نمی‌آید. همچنین چسبندگی تایرهای ۱۸ اینچی‌اش چندان مناسب نیست که باعث شده تا در این عرصه‌ها رقابت را به کراس‌بک فرانسوی واگذار کند.

فرمان X1 در عین سرعت و تندوتیز بودن عملکرد دقیقی دارد. در این مدل ب‌ام‌و، از تعلیق اسپرت M استفاده شده که حتی در راحت‌ترین حالت هم تکان‌های زیادی به کابین وارد می‌کند. درست برخلاف دی‌اس ۷ اپرا که در این زمینه سواری نرم‌تری نسبت به رقیب آلمانی‌اش دارد.

قدرت پیشرانه در X1 به ۲۲۸ اسب بخار می‌رسد و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متری توسط جعبه دنده موفق و دقیق ۸ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این گیربکس برگ برنده‌ای برای X1 است و باعث می‌شود تا ظرف مدت ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و از این نظر چیزی نزدیک به ۱.۵ ثانیه از همتای فرانسوی‌اش پیش است. د

در نهایت باید بگوییم که هرکدام از این ماشین‌ها خریدار مخصوص خود را دارند و برای جذب مشتری و فروش بیشتر رقابت تنگاتنگی را پشت سر می‌گذرانند.

جمع‌بندی

امیدواریم این مقایسه دی‌اس ۷ کراس‌بک اپرا با لکسوس NX 200t و ب‌ام‌و X1 توانسته باشد اطلاعات مفید و جذابی در اختیارتان قرار دهد. با مراجعه به سایت دیوار از قیمت خرید و فروش این خودرو مطلع شوید:

آخرین آگهی‌های خرید و فروش دی اس ۷

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ در صورتیکه تجربه استفاده از هر یک از این خودورها را دارید، نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.