مقایسه رنو سفران LE 2.5 با هیوندای آزرا و تویوتا آریون

رقابت داغ سدان‌های نیمه‌لوکس!

0

رنو سفران LE 2.5 یکی دیگر از نمونه‌های سفران وارداتی به ایران است که نسبت به سه تیپ دیگر از امکانات فنی و رفاهی بیشتری برخوردار است؛ اما با وجود تمام این تغییرات باز هم رنو سفران در بازار رقابت موفق نبود و واردات آن از سال ۲۰۱۶ متوقف شد. در ادامه به مقایسه رنو سفران LE 2.5 با هیوندای آزرا و تویوتا آریون می‌پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را بررسی می‌کنیم.

مقایسه رنو سفران LE 2.5 با هیوندای آزرا (گرنجور)

یکی از مدل‌های نیمه‌لوکس کمپانی هیوندای، هیوندای آزراست که از سال ۲۰۰۶ در کشور ما عرضه شده است. نمونه‌های نسل پنجم هیوندای آزرا با نام گرنجور معرفی شد که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ تولید شده است.

هیوندای آزرا زبان طراحی خاص خودروهای کشور کره را دارد. چراغ‌هایی کشیده که با شیب زیادی به‌سمت پایین تمایل دارند و جلوپنجره فلزی نسبتاً بزرگ در کنار کاپوت بزرگی که خطوطی حجم دهنده بر روی آن طراحی شده، حالتی تهاجمی و خاص به این خودرو بخشیده است.

در نمای جانبی باز هم خط برجسته‌ای از کنار چراغ جلو به‌سمت شیشه راننده و خط برجسته دیگری از کنار دستگیره عقب تا بالای صندوق‌عقب کشیده شده است. شیشه‌ها در قابی کرومی با فرمی منحنی و زیبا قرار داده شده‌اند. طراحی قسمت عقب هیوندای آزرا بسیار زیبا و بِروز است. چراغ‌ها کشیده و تقریباً به هم متصل هستند. در صندوق‌عقب در قسمت بالای چراغ‌ها کمی برجسته و حالتی باله‌مانند دارد. قسمت بالای سپر عقب کمی فرورفته و قسمت پایین پهن و برجسته است. یک آنتن کوسه‌ای در بالای شیشه عقب خودنمایی می‌کند.

در سمت مقابل طراحی رنو سفران LE 2.5 در عین زیبایی در برابر هیوندای آزرا بسیار ساده است. کابین داخلی این دو خودرو بسیار متفاوت هستند. برعکس کابین ساده و اقتصادی رنو سفران، کابین آزرا بسیار مدرن و شیک ظاهر می‌شود. داشبورد عموماً دورنگ و از متریال بسیار مرغوبی ساخته شده است. در نگاه اول مانیتور بزرگ و حالت شیب‌دار وسط کنسول در کنار فرمان چهارشاخه و متفاوت آزرا بسیار چشمگیر به‌نظر می‌رسد. در سمت مقابل رنو سفران با داشبورد بسیار ساده و مانیتور کوچکش در این رقابت حرفی برای گفتن ندارد.

هیوندای آزرا مجهز به موتوری ۶ سیلندر با حجم ۳ لیتر است که قدرتی برابر با ۲۵۰ اسب بخار تولید می‌کند. در سمت مقابل رنو سفران با موتور ۶ سیلندر و حجم ۲.۵ لیتر و قدرت ۱۸۰ اسب بخاری ضعیف‌تر از رقیب به‌نظر می‌آید. مصرف سوخت دو خودرو تقریباً برابر اما شتاب و سرعت آزرا از رنو سفران بسیار بیشتر است.

امکاناتی نظیر کروز کنترل، سنسورهای مختلف، سان‌روف و سقف پاناروما، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای در هر دو خودرو مشترک است؛ اما هیوندای آزرا علاوه بر ۹ کیسه هوا که ایمنی آن را نسبت به سفران بیشتر کرده، امکانات رفاهی دیگری هم دارد که درمجموع آن را بسیار برتر از رنو سفران کرده است.

این بود مقایسه رنو سفران LE 2.5 با هیوندای آزرا به صورت مختصر و مفید! حال بهتر است به سراغ مقایسه رنو سفران LE 2.5 با تویوتا آریون برویم و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم.

مقایسه رنو سفران LE 2.5 با تویوتا آریون

تویوتا آریون، سدان متوسط شرکت تویوتاست که با امکانات خاص و کیفیت بالا برای خودش طرفداران زیادی در بازار خودرو دست‌وپا کرده است.

طراحی ظاهری این خودرو به‌اندازه لکسوس و کمری مدرن و خاص نیست، اما در نوع خود خودروی زیبایی محسوب می‌شود. طراحی قسمت جلوی این خودرو به رنو سفران شباهت دارد. کشیدگی چراغ‌ها و برجستگی کاپوت در هر دو خودرو یکسان، اما نمای عقب رنو سفران به‌مراتب زیباتر از آریون است.

در داخل کابین هم آریون نکته خیلی برجسته و متفاوتی نسبت به رنو سفران ندارد. فرمان سه‌شاخه، مانیتور کوچک و صندلی‌های چرمی در هر دو خودرو مشترک‌اند؛ اما در تویوتا آریون استفاده از قطعات کروم زیبایی بیشتری به فضای داخل کابین داده است.

تویوتا آریون با پیشرانه ۶ سیلندر و حجم ۳.۵ لیتری قدرتی برابر با ۲۶۸ اسب بخار دارد. در سمت مقابل رنو سفران با موتور ۶ سیلندر و حجم ۲.۵ لیتر قدرت ۱۸۰ اسب بخار دارد که خیلی چشمگیر نیست. مصرف سوخت ۹.۷ لیتری رنو سفران در برابر مصرف ۹.۳ لیتری آریون نمی‌تواند خیلی متفاوت باشد؛ اما در عوض شتاب ۷.۲ ثانیه‌ای آریون در برابر شتاب ۱۰.۷ ثانیه‌ای رنو سفران بسیار قابل‌توجه‌تر خواهد بود.

هر دو خودرو در امکاناتی نظیر کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ۶ کیسه هوا، سان‌روف و سنسورهای مختلف به هم شباهت دارند. تویوتا آریون برخلاف رنو سفران سقف پاناروما ندارد.

جمع‌بندی

امیدواریم که  این مقایسه رنو سفران LE 2.5 با خودروهای هیوندای آزرا و تویوتا آریون توانسته باشد اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار دهد. با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید از آخرین قیمت خرید و فروش این خودرو مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش رنو سفران LE 2500 CC

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ شما تجربه رانندگی و سواری با کدام یک از این خودروها را دارید؟ نظرات خودتان را درباره این سه خودرو و ارزش خرید هر کدام با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.