مقایسه تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی‌سی با هیوندای i10 و کیا پیکانتو

رقابت هاچ‌بک‌های کوچک شهری

0

تویوتا یاریس به‌عنوان خودروی شهری کم‌مصرف طرف‌دران زیادی داشت، ولی با ورود خودروهای هم‌کلاس با یاریس محبوبیت گذشته را از دست داد. بااین‌حال، در این مطلب قصد داریم به مقایسه تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی‌سی با هیوندای i10 و کیا پیکانتو بپردازیم تا ببینیم که وضعیت یاریس چگونه است.

مقدمه‌ای بر مقایسه تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی‌سی

تویوتا یاریس نسل دوم در زمان عرضهٔ خود، تقریباً بی‌رقیب بود و همین موضوع باعث شد که یاریس خیلی زود به‌عنوان یک خودروی شهری کم‌مصرف طرف‌داران زیادی را برای خود دست‌و‌پا کند.

با گذشت زمان و ورود خودروهای هم‌ کلاس با یاریس که برخی از آنها تا دندان مسلح هستند، عرصه بر یاریس تنگ شده است؛ به‌طوری‌که دیگر محبوبیت گذشته خود را از دست داده است. با وجود خودروهای جدید با طراحی مناسب‌تر و امکانات بیشتر، بازار خرید و فروش این نسل از تویوتا یاریس بسیار ضعیف شده است و دیگر کمتر کسی به خرید آن علاقه نشان می‌دهد.

 

مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی‌سی با هیوندای i10 و کیا پیکانتو
تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی سی از نمای روبه‌رو

مقایسه تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی‌سی با هیوندای i10

هیوندای i10 یک هاچ‌بک کوچک شهری است. این خودرو از طراحی ظاهری خوبی برخوردار است. چراغ‌های کشیده به‌همراه ورودی هوای بزرگ، به این خودرو چهره‌ای تهاجمی و اسپرت داده است. به‌طور‌کلی می‌توان گفت که هیوندای i10 از تمام زوایا خودروی زیباتری در مقایسه تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی‌سی است. درون کابین نیز همین روند ادامه دارد و با کابین بسیار زیباتر هیوندای روبه‌رو هستیم. همه‌چیز در کابین این خودرو وضعیت بهتری نسبت به کابین یاریس دارد و جای هیچ حرفی باقی نمی‌ماند.

هیوندای i10 نیز مانند تویوتا یاریس خودروی کم‌آپشنی است. با‌این‌حال، از امکاناتی که در هیوندای i10 وجود دارد و در یاریس دیده نمی‌شود می‌توان به چراغ روز اشاره کرد. در بحث ایمنی نیز هیوندای i10 همانند یاریس از ۲ عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو بهره می‌برد. برخلاف یاریس، هیوندای علاوه‌ بر سیستم‌های ترمز ABS و EBD به سیستم کنترل الکترونیک پایداری (ESC) و ترمزهای عقب دیسکی مجهز است.

در بحث پیشرانه و قوای فنی، هیوندای i10 به یک پیشرانه ۱٫۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز است که توان تولید ۸۶ اسب ‌بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در‌حالی‌که پیشرانه به‌کاررفته در تویوتا یاریس یک موتور ۱٫۳ لیتری ۴ سیلندر است که می‌تواند ۸۴ اسب‌ بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

جعبه‌دنده به‌کاررفته در تویوتا یاریس یک جعبه‌دنده ۴سرعته اتوماتیک است، در‌حالی‌که هیوندای i10 به یک جعبه‌دنده ۴سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک مجهز است. هر دو خودرو نیز دیفرانسیل جلو هستند. شتاب صفر تا ۱۰۰ در هیوندای ۱۳٫۸ ثانیه و در یاریس ۱۱٫۵ ثانیه خواهد بود. ازنظر مصرف سوخت نیز هر دو خودرو عملکرد مشابه‌ای خواهند داشت.

پیشنهاد می‌کنیم مطلبمقایسه هیوندای i10 با خودروهای هم‌رده را هم در بلاگ دیوار بخوانید

تویوتا یاریس 1300 سی‌سی
نمای داخلی تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی‌سی

مقایسه تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی‌سی با کیا پیکانتو


کیا پیکانتو خودرویی کوچک شهری است که اولین نسل آن در سال ۲۰۰۴ معرفی شد. در حال ‌حاضر، کیا پیکانتو در سومین نسل خود حضور دارد. البته در مقایسه تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی‌سی با کیا پیکانتو، خودروی موردنظر ما نسل دوم پیکانتو است که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار ایران شد و تا سال ۲۰۱۷ روی خط تولید قرار داشت.

کیا پیکانتو باتوجه‌به کلاسی که در آن قرار می‌گیرد از طراحی و ظاهر خوبی برخوردار است. با ورود به کابین پیکانتو متوجه تفاوت آن با یاریس خواهید شد. متریال به‌کاررفته در کابین اگرچه کیفیت زیادی نسبت به محصولات لوکس کیا ندارد، ولی به لطف طراحی مناسب کابین و داشبورد، رضایت‌بخش به نظر می‌رسد و از این نظر بر یاریس برتری دارد.

در بحث تجهیزات ایمنی و رفاهی کیا پیکانتو در مقایسه تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی‌سی خودروی مجهزتری است و از آپشن‌های اضافه‌تری مانند سانروف برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC، مدیریت پایداری خودرو VSM و سیستم کنترل الکتریکی پایداری ESP بهره می‌برد.

کیا پیکانتو به پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۲لیتری مجهز است که قادر است ۸۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در‌حالی‌که پیشرانه به‌کاررفته در تویوتا یاریس یک موتور ۱٫۳لیتری ۴ سیلندر است که می‌تواند ۸۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

جعبه‌دنده به‌کاررفته در تویوتا یاریس یک جعبه‌دنده ۴سرعته اتوماتیک است، در‌حالی‌که کیا پیکانتو به یک جعبه‌دنده ۴سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک مجهز است. شتاب صفر تا ۱۰۰ هر دو خودرو مشابه هم و ۱۱٫۵ثانیه خواهد بود. ازنظر مصرف سوخت نیز هر دو خودرو تقریباً عملکرد یکسانی دارند.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب مقایسه کیا پیکانتو با میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 را هم مطالعه کنید.

مقایسه تویوتا یاریس 1300 سی سی با کیا پیکانتو
نمای پشتی تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی سی

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی را درباره مقایسه تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی سی در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار، از آخرین قیمت آگهی‌های خریدوفروش تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سی‌سی مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.