مقایسه پیکاپ فوتون تونلند با کاپرا ۲ و گریت وال وینگل ۵

رقابت پیکاپ‌های شیک

0

رقابت در حوزه پیکاپ‌ها رقابتی جذاب و البته نفس‌گیر است. رقابتی میان قدرت، طراحی، مانور پیشرانه‌ها و آپشن‌هاست. برندهای مختلفی نیز در این حوزه ورود کرده‌‌اند. فوتون تونلند البته جزو بهترین‌های بازار پیکاپ ایران است. شاید کمتر پیکاپی را بتوان هم‌پای این خودرو در نظر گرفت.

در این مقاله، ما به مقایسه پیکاپ فوتون تونلند با کاپرا ۲ و گریت وال وینگل ۵ می‌پردازیم.

مقایسه پیکاپ فوتون تونلند با کاپرا ۲

یکی از رقبای فوتون تونلند را می‌توان پیکاپ کاپرا ۲ دانست؛ پیکاپی که بهمن موتور به بازار ایران عرضه می‌کند. عرض، طول و فاصله محورهای کاپرا ۲ در مقایسه پیکاپ فوتون تونلند کمتر است.

میزان باری که هر دو پیکاپ می‌تواند حمل کند، اختلاف نیم‌تنی با هم دارد که نشان از تفاوت قدرت هر دو است؛ با این توضیحات که فوتون تونلند می‌تواند نیم‌تن بار بیشتر جابه‌جا کند.

مقایسه پیکاپ فوتون تونلند با کاپرا ۲ و گریت وال وینگل ۵
پیکاپ فوتون تونلند از نمای روبه‌رو

حجم پیشرانه هر دو ۲٫۴ لیتر است و قدرت تولیدشده‌شان نیز در هر دو تقریباً یکی است؛ با این توضیح که کاپرا ۵ اسب بخار کمتر تولید می‌کند. البته نباید فراموش کرد که موتور کاپرا ۲ را مهندسان میتسوبیشی طراحی کرده‌اند.

از نظر ظاهری با دو خودروی شیک روبه‌رو هستیم، اما فوتون تونلند انصافاً طراحی جذاب‌تری دارد. در مقایسه پیکاپ فوتون تونلند با کاپرا ۲ از نظر قیمت فاصله معناداری به چشم می‌خورد. فاصله قیمت شرکتی دو خودرو به‌وضوح غیرقابل دفاع است: یعنی فوتون تونلند قیمتی بالاتر از کاپرا ۲  دارد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش کاپرا ۲ به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه پیکاپ فوتون تونلند با گریت وال وینگل ۵

خودروی دیگری که در مقایسه پیکاپ فوتون تونلند قرار می‌گیرد، گریت وال وینگل ۵ از کمپانی دیار خودرو است. این پیکاپ نیز دارای همان پیشرانه ۲٫۴ لیتری است که می‌تواند برای این خودرو ۱۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند؛ بنابراین قدرت ایجادشده دو پیکاپ نیز تفاوت چندانی با هم ندارد. پیشرانه وینگل ۵، ساخت میتسوبیشی است که از مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

مقایسه پیکاپ فوتون تونلند با کاپرا ۲ و گریت وال وینگل ۵
نمای داخلی پیکاپ فوتون تونلند

گریت وال وینگل ۵ بدنه‌ای تقویت‌شده شاسی صحرایی هم دارد و به همین دلیل، استانداردهای ایمنی آن در سطح بالایی ارزیابی شده است. فرمانی هیدرولیک با کروز کنترل و کنترل صوتی هم روی این خودرو وجود دارد. گریت وال وینگل ۵ همچنین از چراغ‌های جلو قابل تنظیم از داخل، فرمان قابل‌تنظیم، شیشه‌ها و آینه‌های کناری برقی و … بهره می‌برد.

همچنین، نباید از یاد برد که شاسی وینگل ۵ نردبانی است. به‌این‌ترتیب که شاسی و بدنه جدا از هم سوار می‌شود و یکپارچه نیست تا بتواند قدرت خوبی را در بارکشی و تحمل وزن به‌ نمایش بگذارد. هر دو پیکاپ توان جابه‌جایی ۱ تن بار را دارد که نشان از نزدیک‌بودن قدرت آنها است.

مقایسه پیکاپ فوتون تونلند با کاپرا ۲ و گریت وال وینگل ۵
نمای پشت پیکاپ فوتون تونلند

از نظر وضعیت آفرودی در مقایسه پیکاپ فوتون تونلند با کاپرا ۲ باید گفت که فوتون تونلند به‌مراتب  وضعیت بهتری دارد و در جاده‌های ناهموار بیشتر می‌توان از آن سواری گرفت.

از نظر ظاهری باید گفت که فوتون تونلند دارای وضعیتی بهتر، زیباتر و بِروزتر است، چراکه بیشتر به خودرویی شاسی‌بلند شبیه شده است. در انتها باید اضافه کرد که از نظر قیمت وضعیت خودروی دیار خودرو بهتر از خودروی ایران خودرو است.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش گریت‌وال وینگل ۵ به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی را از مقایسه پیکاپ فوتون تونلند در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش پیکاپ فوتون تونلند

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.