مقایسه‌ فولکس گل با پژو ۲۰۶ و تیبا

رقیبی قابل احترام برای خودروهای داخلی پرفروش

2

فولکس گل از همان ابتدای ورود به کشور ما مورد استقبال خانواده‌ها و حتی نسل جوان علاقه‌مند به خودروهای کامپکت قرار گرفت. کیفیت سواری خوب این خودرو در کنار ظاهر زیبا و کلاسیک آن از دلایل اقبال به گل در کشور ما بود.

در آن زمان خودروهایی که می‌توانستند در رقابت با فولکس گل قرار بگیرند بیش‌تر تولیدات شرکت‌های ایران‌ خودرو و سایپا بودند. به‌دلیل پایین بودن کیفیت این خودروها و بی‌اعتمادی مردم به تولیدات داخلی، استقبال از خودروهای ارزان‌قیمت خارجی بسیار زیاد بود.

در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه فولکس گل با رقبای داخلی‌اش مانند پژو ۲۰۶ و تیبا بپردازیم و نگاهی به مزایا و معایب هر کدام بیاندازیم.

مقایسه‌ فولکس گل با پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ یکی از محصولات بسیار پرطرف‌دار شرکت ایران‌ خودرو است که در طول سال‌ها با تیپ‌های مختلف همواره فروش بسیار بالایی داشته است. طراحی ظاهری این خودرو زیبا و جوان‌پسند است.

فرم کشیده چراغ‌های جلو و عقب زیبایی این خودرو را دوچندان کرده است. بر روی بدنه‌ی پژو ۲۰۶ هم مانند فولکس گل اثری از خطوط حجم‌دهنده و مدرن وجود ندارد، اما درعین سادگی می‌توان طراحی پژو ۲۰۶ را بسیار موفق‌تر از فولکس گل دانست.

با مقایسه‌ فولکس گل با پژو ۲۰۶ درمی‌یابیم که در قسمت کابین، طراحی و جنس متریال به‌کاررفته در پژو ۲۰۶ بسیار بهتر از فولکس گل است. قسمت جلوداشبورد پژو ۲۰۶ هم حالتی ساده و کلاسیک دارد، اما دادن خطوط منحنی به بخش‌های مختلف داشبورد از قبیل دریچه‌های هوا، ساعت و تایمر، فرم دنده خودرو و حالت فرمان، جذابیت پژو ۲۰۶ را در برابر فولکس گل بیش‌تر کرده است. جنس متریال صندلی‌های پژو ۲۰۶ متفاوت است. در برخی از تیپ‌ها روکش صندلی‌ها پارچه‌ای و در بعضی دیگر چرمی است.

پژو ۲۰۶ هم مانند فولکس گل، آپشن‌های رفاهی زیادی ندارد. بالابر شیشه برقی، قفل مرکزی، سیستم صوتی با قابلیت پخش USB، CD و DVD، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز و پایداری ABS و EBD و سیستم ضد سرقت را می‌توان از آپشن‌های پژو ۲۰۶ دانست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مجهز به موتوری ۴ سیلندری با حجم ۱۵۷۸ سی‌سی و توان تولید قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. در سمت مقابل فولکس گل با موتوری ۴ سیلندری با حجم ۱۸۰۰ سی‌سی توان تولید قدرت ۱۰۰ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۵۲ در ۳۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. پژو ۲۰۶ را می‌توان خودرویی پرشتاب با رانندگی لذت‌بخش دانست.

با مقایسه‌ فولکس گل با پژو ۲۰۶ می‌توان گفت که با توجه به پایین‌تر بودن قیمت قطعات و وجود نمایندگی و ارائه خدمات پس از فروش، می‌توان ۲۰۶ را گزینه بهتری نسبت فولکس گل دانست.

مقایسه‌ فولکس گل با تیبا

حال به سراغ مقایسه‌ فولکس گل با تیبا می‌رویم. تیبا یکی از محصولات شرکت سایپاست که بر روی پلتفرمی متفاوت از پراید ساخته شده است. از نظر طراحی ظاهری، تیبا توانسته تا حدودی با کلیشه‌های پیشین محصولات سایپا متفاوت باشد، اما باز هم طراحی‌ای بسیار ساده و معمولی دارد. طراحی داخلی این خودرو هم بسیار ساده و ابتدایی است.

با مقایسه‌ فولکس گل با تیبا می‌توان دریافت که جنس متریال به‌کاررفته در کابین داخلی تیبا خیلی مرغوب نیست. جنس داشبورد و سایر قسمت‌ها پلاستیک و روکش صندلی‌ها پارچه‌ای است. تیبا را نمی‌توان خودرویی با کیفیت دانست، اما با توجه به قیمت مشابه با فولکس گل و با توجه به بالا بودن هزینه‌ نگهداری گل، شاید بتوان تیبا را به‌عنوان خودرویی صفرکیلومتر و کم‌مصرف و با هزینه پایین انتخاب بهتری دانست.

تیبا دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان هیدرولیک، قفل مرکزی، شیشه‌بالابرهای برقی، ریموت کنترل، چراغ‌های مه‌شکن و تعدادی آپشن ساده است.

موتور این خودرو ۴ سیلندر و با حجم ۱۵۰۳ سی‌سی است که توان تولید قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری و قیمت پایین تیبا را می‌توان ازجمله نکات مثبت آن دانست.

امیدواریم که این مقایسه‌ فولکس گل با پژو ۲۰۶ و تیبا توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد و فرآیند خرید خودرو را برایتان آسان کند.

2 نظرات
  1. یه بنده خدایی می‌گوید

    من خودم هم سوار ۲۰۶ شدم و الان هم گل دارم شتاب گل هزار برابر بهتره راحتی بیشتری داره حتی در برابر ۲۰۷ مقاومتش هم که نگم خیلی مستحکم ساختن گل رو و اونوقت چطور موتو ۱۶۰۰ ایرانی میتونه ۱۱۰ اسب تولید ولی موتور ۱۸۰۰ آلمانی میتونه ۱۰۰ اسب تولید کنه

  2. علیرضا می‌گوید

    دوست عزیز منم هم تیپ۲ داشتم و هم تیپ ۵، تیگ ۲ مدل ۸۷ و تیپ ۵ مدل ۹۱ و ۸۸ داشتم الان ۸۸ رو فروختم و گل ۸۹ سری آخر گیداکردم و خریدم چون سالها پیش مدل ۸۴ رو تو خونه داشتیم، به لحاظ امکانات و طراحی داخلی، ۲۰۶ یه سروگردن بالاتره چون هنوز داره تولید میشه… حجم موتور فقط ملاک نیس و تعداد سوپاپ های تیپ۵ ۱۶ تا و گل فقط ۸تاست در ضمن با وجود طراحی موتور ها در یک زمان اما پیشرانه گل فناوری قدیمی تری داره ولی اگه قطعاتش مثه ۲۰۶ فراوان بود کار تعمیرش خیلی ساده تر از ۲۰۶ هستش… اما از نظر طراحی بیرونی و هندلینگ و استهلاک گل پسر یه سروگردن بالاتر از ۲۰۶ تیپ۵ هستش و ۲۰۶ اگه بیفته به خرج سرطانه یعنی علاوه بر خرج سنگین دیگه سالم نمیشه، از نظر مصرف تاحد زیادی با تیپ ۵ یکیه، از نظر قطعات هم بله ۲۰۶ بازار بهتر و ارزون تری داره اما کیفیت و طول عمر قطعات خیلی پایینتره و اگه قطعات بادوام بخای واسه ۲۰۶ همون هزینه گل هستش، در مورد فرمان و اتاق و نرمی گل یه سروگردن بالاتره اما مشکلات خودش رو داره، در کل کسی گل سالم داشته باشه به این آسونی نمیفروشه….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.