مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ با ب‌ام‌و ۵۲۸i و بنز E۲۵۰

سایه‌به‌سایه همراه بنز و ب‌ام‌و

0

سگمنت سدان متوسط لوکس جایی است که رقابت در آن داغ‌تر از هر جای دیگر بازار خودرو در جریان است و برندهای مطرحی مانند بنز و ب‌ام‌و حسابی در آن جولان می‌دهد. بااین‌حال، این دو خودروساز در این کارزار تنها نیستند و لکسوس سایه‌به‌سایه با آنها حرکت می‌کند. لکسوس GS ۲۵۰ با طراحی زیبا و کابینی لوکس و آرام و مجهز به انواع و اقسام آپشن‌های رفاهی در کنار سواری باکیفیت خود به یکی از بهترین انتخاب‌ها در این کلاس تبدیل شده است. در این مقاله، ما به مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ با ب‌ام‌و ۵۲۸i و بنز E۲۵۰ می‌پردازیم.

مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ با ب‌ام‌و ۵۲۸i

اولین خودرویی که ما در مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ به آن می‌پردازیم، ب‌ام‌و ۵۲۸i است. ب‌ام‌و سری ۵ اولین‌بار در سال ۱۹۷۲ به بازار عرضه شد و تاکنون ۶ نسل از آن ساخته شده است که تمامی نسل‌های آن خودروی‌های محبوبی بوده‌ است.

طراحی ب‌ام‌و سری ۵ کاملاً باب میل جوانان است و حس و حال اسپرت‌بودن از چهره خودرو به‌وضوح مشخص است. کابین ب‌ام‌و همانند طراحی خارجی آن بسیار لوکس است و به صندلی‌های بزرگ و راحتی مجهز است. درکل، فضای کابین جادار و دل‌باز است، اگرچه این قضیه روی حجم صندوق این خودرو تأثیر مستقیم دارد و حجم ۴۰۰ لیتری آن از رقبا کمتر است.

مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ با ب‌ام‌و ۵۲۸i
لکسوس GS ۲۵۰ از نمای روبه‌رو

ب‌ام‌و ۵۲۸i قدرت خود را از موتوری توربوشارژ ۴ سیلندر ۲ لیتری می‌گیرد. حداکثر توان خروجی این موتور ۲۴۵ اسب بخار در دور موتور ۵۰۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز ۳۵۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۸۰۰ است. توان تولیدی این موتور را جعبه‌دنده‌ای ۸ سرعته خودکار استپ‌ترونیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. وجود خصلت توربوشارژ، یعنی چیزی که لکسوس از آن بی‌بهره است، باعث شده تا ب‌ام‌و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر از حالت سکون فقط به ۶٫۳ ثانیه زمان نیاز داشته باشد که از لکسوس حدود ۲ ثانیه سریع‌تر است.

در مصرف سوخت ب‌ام‌و خودروی بهینه‌تری در مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ محسوب می‌شود؛ زیرا مصرف سوخت داخل شهر آن ۸٫۶ لیتر، مصرف سوخت خارج شهر آن ۵٫۳ لیتر و درنهایت مصرف سوخت ترکیبی آن ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. تمام این اعداد نشان از بهینه‌تربودن ب‌ام‌و در بحث مصرف سوخت دارد.

همچنین قدرت و شتاب اولیه ب‌ام‌و به‌لطف پیشرانه توربوشارژ آن عالی است و حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد، ولی به‌دلیل ماهیت اسپرتش سواری خشک‌تری را نسبت به دو رقیب خود ارائه می‌کند و تکان‌های جاده در این خودرو بیشتر احساس می‌شود.

مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ با ب‌ام‌و ۵۲۸i
نمای داخلی لکسوس GS ۲۵۰

قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و ۵۲۸I

مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ با بنز E۲۵۰

خودروی دیگری که در مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ قرار می‌گیرد، بنز E۲۵۰ است. طراحی مرسدس بنز E۲۵۰ بسیار زیبا و لذت‌بخش است. همچنین بنز در فیس‌لیفت گذشته خود تغییرات اساسی در این مدل ایجاد کرده است. کابین این خودرو بسیار زیبا و هوشمندانه طراحی شده است و می‌تواند نقطه‌قوت اصلی بنز نسبت به دو رقیب دیگر محسوب شود.

بنز E۲۵۰ به پیشرانه‌ای ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است و می‌تواند حداکثر قدرت ۲۱۱ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۰۰۰ را تولید کند. این توان را جعبه‌دنده‌‌ای ۷ دنده خودکار ۷G-Tronic Plus به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌کند. بنز E۲۵۰ در ۷٫۴ ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که از لکسوس سریع‌تر است.

مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ با بنز E۲۵۰
نمای پشتی لکسوس GS ۲۵۰

مصرف سوخت بنز در تمامی پارامترها به‌خصوص مصرف سوخت ترکیبی با ۵٫۸ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به شکل معناداری در مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ کمتر است. اگرچه ازنظر توان خروجی، فرمان‌پذیری و لذت رانندگی لکسوس GS ۲۵۰ به پای دو رقیب آلمانی خود نمی‌رسد، ولی ازنظر تجهیزات و تکنولوژی‌های به‌کاررفته چیزی کم ندارد و حتی برتری محسوسی نیز دارد و هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز به نسبت دو خودروی دیگر کمتر است.

قیمت خرید و فروش بنز E۲۵۰

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه لکسوس GS ۲۵۰ در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

قیمت خرید و فروش لکسوس GS ۲۵۰

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.