مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو و مزدا ۳

شاخ‌به‌شاخ با بزرگان کلاس سدان!

1

سدان‌ها جزو کلاس خودروهایی است که حضور برندها در آن، بسیار پُررنگ است. در حوزه سدان‌های نیمه‌لوکس نیز این حضور و رقابت را شدیدتر می‌بینیم. در جایی که رنو با مدل فلوئنس خودش حضور یافته است، به‌طور سنتی‌تر مدل‌هایی چون تویوتا کرولا، مزدا ۳، کیا سراتو، کیا اپتیما و هیوندای النترا هم حضور دارند که هر کدام، به‌تنهایی خودرویی قابل‌اعتماد و اعتنا محسوب می‌شوند. در این مطلب به سراغ مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو و مزدا ۳ می‌رویم و مزایا و معایب این خودرو را در کنار رقبایش زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو

در ابتدا به سراغ مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو می‌رویم. کیا سراتو، این خودروی کره‌ای که در سایپا عرضه می‌شود، جزو رقبای سنتی رنو فلوئنس است. هردو سدانی متوسط محسوب می‌شوند. سراتو در طراحی، سعی کرده به‌روزتر و اسپرت‌تر ظاهر شود، ولی طراحی فلوئنس کاملاً خاص است؛ بدون هیچ ویژگی بارزی، کاملاً ساده و البته منحصربه‌فرد.

درحال‌حاضر، کیا سراتو با موتورهای ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی عرضه می‌شود که برای این خودرو، می‌توانند قدرت ۱۲۴ و ۱۵۶ اسب بخار را در مدل‌های مختلف آن تأمین کند. سراتو هم مثل فلوئنس، در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شده است. به نظر می‌رسد فضای ایجادشده در فلوئنس برای سرنشینان خودرو، مخصوصاً در صندلی‌های عقب، بهتر و فراخ‌تر از سراتو باشد.

درکل، خودروهای کره‌ای سعی می‌کنند که از نظر طراحی ظاهری، برتری خود را اثبات کنند، درحالی‌که از نظر فنی غالباً عرصه را به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها واگذار می‌کنند.

رانندگی با کیا سراتو نسبت به رقیب فرانسوی آن، خشک‌تر به‌نظر می‌رسد. البته از نظر آپشن‌ها، وضعیت کیا سراتو بهتر است، هرچند مدل‌های جدیدتر و فیس‌لیفت شده فلوئنس هم سعی کرده‌اند خودی نشان بدهند.

با مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو به این نتیجه می‌رسیم که در خودروی کره‌ای، حداکثر سرعت ایجاد شده و وضعیت شتاب به‌مراتب بهتر است. وضعیت خریدوفروش نسخه‌های کارکرده سراتو نیز از رنو فلوئنس بهتر است که خود این امر، امتیاز مهمی در انتخاب مشتریان محسوب می‌شود.

درکل، سراتو مناسب شیک‌پسندها و جوان‌ترهاست و فلوئنس را خودرویی خاص برای افرادی می‌دانند که بیش‌تر قصد رانندگی راحت‌تر دارند، تا داشتن یک خودروی شیک و به‌روز.

مقایسه رنو فلوئنس با مزدا ۳

اگر قرار باشد رنو فلوئنس فرانسوی را با یک خودرویی از کشور آفتاب تابان مقایسه کنیم گزینه مناسب مزدا ۳ خواهد بود که هر دو سدانی با حجم موتور پایین به حساب می‌آیند. برای مقایسه رنو فلوئنس با مزدا ۳ ابتدا باید از بیرون و طراحی ظاهری شروع کنیم.

اگر دنبال یک خودروی جوان‌پسند و اسپرت‌تر هستید باید مزدا ۳ را انتخاب کنید، در مقابل فلوئنس به کار کسانی می‌آید که طراحی کلاسیک‌تر و سنگین‌تر را دوست دارند. وقتی داخل هر دو اتومبیل هم بنشینید می بینید که در زمینه جادار بودن، فلوئنس می‌تواند گوی سبقت را از مزدا برباید.

در ضمن چون فلوئنس سواری نرم‌تری هم دارد در نهایت با توجه به جادارتر بودن نسبت به مزدا ۳، می‌توان گفت که برای مسیرهای طولانی خودروی مناسب‌تری است.

در همین داخل اتومبیل، آپشن‌ها هم گزینه خوبی برای مقایسه دو اتومبیل هستند. اگر تیپ‌های پایه فلوئنس را سوار شوید، آپشن‌هایش از مزدا ۳ کمتر است، اما نسخه‌های فول این اتومبیل، آپشن‌های بیشتری نسبت به مزدا دارند.

از نظر فنی هم باید گفت که هر ۲ اتومبیل از پیشرانه‌های چهار سیلندر دو لیتری یا به بیان دیگر ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ بهره می‌برند. میزان قدرت تولید شده توسط هر دو موتور هم اختلاف چندانی ندارد و فقط مزدا ۳ توانسته ۲ اسب‌بخار بیشتر قدرت تولید کند. اگر دنبال شتاب بهتر هستید سراغ مزدا ۳ بروید که سرعت صفر تا ۱۰۰ را برایتان در ۹.۲ ثانیه محقق می‌کند، در مقابل رنو فلوئنس در ۱۰.۴ ثانیه به این سرعت می‌رسد.

امیدواریم که این مقایسه رنو فلوئنس با خودروهای هم‌رده‌اش توانسته باشد اطلاعات مفیدی از این خودرو را در اختیارتان بگذارد. در صورتی که تجربه رانندگی با رنو فلوئنس را دارید خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید.

1 نظر
  1. Nikdel2021 می‌گوید

    رنو فلوئنس در برابر مزدا ۳ و سراتو از نظر من سر تر می‌باشد و صفر تا صد رنو فلوئنس دنده از مزدا ۳ سریع تر است اما رنو فلوئنس نمیتوان مزدا ۳ ر ا بگیرد ولی دنده اش میتواند و صفر تا صد مزدا ۳ ((۹/۲نیست)) و حتی بالاتر از صفر تا صد دنده فلوئنس هست ولی مزدا ۳میتواند فلوئنس اتومات را بگیرد نه دنده رو و سراتو هم که از همه اینا پایین تر می‌باشد.
    و رنو فلوئنس یک ماشین راحت و. خوانوادگی می‌باشد و در مسافرت های طولانی اذیت کننده نیست اما سراتو و مزدا ۳ نرمی خوبی ندارند نسبت به فلوئنس و به نظر من یک ماشین خوانوادگی جا دار راحت کم خرج هست نسبت به سراتو و مزدا ۳ به نظرم رنو فلوئنس به نظرم از همه نظر از این دو رقیب بهتر می‌باشد .??

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.