مقایسه ام‌جی ۵۵۰ با جیلی امگرند EC7 و جک J5

شوالیه‌ای به نام ام‌جی ۵۵۰

0

ام‌‌جی ۵۵۰ خودرویی چینی است که از طراحی زیبا، آپشن‌های مناسب و توانایی فنی زیادی برخوردار است. از نزدیک‌ترین رقبای این خودرو می‌توان به جیلی امگرند EC7 و جک J5 اشاره کرد. در این مقاله، ما به مقایسه ام‌جی ۵۵۰ با جیلی امگرند EC7 و جک J5 می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه ام‌جی ۵۵۰

اگر قصد خرید خودرویی خانوادگی را داشته باشید، بدون شک بین دو کلاس سدان و شاسی‌بلند مردد خواهید شد. البته اگر بودجه‌تان محدود باشد، بهتر است بدانید که انتخاب خودرویی از کلاس سدان می‌تواند تصمیم درست‌تری باشد؛ دلیل آن هم چیزی جز قیمت کم، مصرف سوخت کمتر، فرمان‌پذیری و پایداری بهتر نیست.

انتخاب از میان خودروهای سدان نیز چالش‌های خودش را دارد، ولی اگر نمی‌خواهید برای خرید یک خودرو بیش‌از‌حد هزینه کنید و از طرفی به خودروهای وطنی نیز رضایت نمی‌دهید، بهتر است سراغ سدان‌های چینی بروید. یکی از همین سدان‌ها ام‌‌جی ۵۵۰ است که از طراحی زیبا، آپشن‌های مناسب و توانایی فنی زیادی برخوردار است. 

ام‌جی ۵۵۰ از نمای روبه‌رو
ام‌جی ۵۵۰ از نمای روبه‌رو

مقایسه ام‌جی ۵۵۰ با جیلی امگرند EC7

جیلی امگرند EC7 یکی از تولیدات لوکس و پرطرف‌دار کمپانی جیلی است. کمپانی جیلی به‌دنبال ساخت و عرضه سدانی لوکس شهری با قیمت مناسب بود. سرانجام با عرضه امگرند EC7 در سال ۲۰۰۹، این کمپانی توانست به بهترین شکل ممکن به این هدف دست یابد.

کمپانی‌های معتبر اروپایی و جهانی بسیاری از قطعات جیلی امگرند را ساخته است و این‌گونه به اعتبار کیفی خودرو افزوده شد. در پایان سال ۲۰۱۴، جیلی امگرند EC7 با سبقت‌گرفتن از چانگان ایدو و با آمار فروش ۱۶۵۲۳۱ دستگاه در چین، عنوان پرفروش‌ترین خودروی چینی را در این سال از آن خود کرد.

جیلی امگرند EC7 به‌محض ورود به بازار ایران به‌دلیل طراحی ظاهری مناسب و ویژگی‌های فنی خوبی که داشت، توانست به خودروی موفقی تبدیل شود و فروش به‌نسبت خوبی را تجربه کند. این خودرو چهره جذابی دارد و در نگاه اول به‌دلیل شباهت شکل لوگو با برخی برندهای آمریکایی و شباهت ظاهری با خودروهای آلمانی، با خودرویی گران‌قیمت اشتباه گرفته می‌شود. فرم زیبای چراغ‌های جلو در کنار خطوط حجم‌دهنده مناسب بدنه، از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی ظاهری این خودرو است.

در نقطه مقابل، ام‌جی ۵۵۰ نیز طراحی مطلوبی دارد و با وجود اینکه چندین سال از زمان طراحی آن می‌گذرد، کماکان خودروی زیبایی به نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو و عقب شکل مطلوبی دارد و استفاده از رینگ‌های ۱۷ اینچی زیبا چهره زیبایی به این خودرو بخشیده است. هر دو خودرو زیبا هستند، اگرچه طراحی جیلی در مقایسه ام‌جی ۵۵۰ اندکی پخته‌تر به نظر می‌رسد.

نمای داخلی ام‌جی ۵۵۰
نمای داخلی ام‌جی ۵۵۰

طراحی کابین جیلی امگرند خوب است، اما به‌خوبی طراحی بدنه آن نیست. داشبورد این خودرو طراحی بسیار ساده‌ای دارد و کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین نیز متوسط است. کابین این خودرو فضای کافی برای سرنشینان فراهم می‌کند و در مسیرهای طولانی راحت خواهد بود.

طراحی کابین ام‌جی ۵۵۰ به‌وضوح چند پله از جیلی امگرند EC7 بهتر است. جنس متریال اگرچه همانند کره‌ای‌های بازار نیست، کیفیت رضایت‌بخشی دارد و حس سوارشدن به خودرویی لوکس چینی را منتقل می‌کند. در مقایسه ام‌جی ۵۵۰ با جیلی امگرند ازنظر سطح امکانات و آپشن‌ها، تفاوت خاصی میان دو خودرو وجود ندارد و می‌توان گفت تقریباً در یک سطح قرار می‌گیرند.

پیشرانه‌ای که در جیلی امگرند EC7 به‌ کار رفته، یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری است که توان تولید ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه در مقابل پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری ام‌جی ۵۵۰ که به سیستم توربوشارژ مجهز است، بر روی کاغذ ضعیف‌تر به نظر می‌رسد ولی در عمل، جیلی امگرند EC7 به‌دلیل وزن سبک‌تر در مقایسه ام‌جی ۵۵۰ عملکرد مشابهی را از خود بروز می‌دهد.

شما می‌توانید آگهی‌های خرید و فروش جیلی امگرند ۷ را در سایت دیوار مشاهده کنید.

مقایسه ام‌جی ۵۵۰ با جک J5

جک J5 سدان دیگر چینی این جمع است که چندین سال کرمان‌موتور آن را در بازار ایران عرضه کرد و در نهایت در سال ۹۶ تولیدش متوقف شد. این خودرو در زمان عرضه خود، توانست فروش به‌نسبت خوبی را تجربه کند.

جک J5 طراحی بیرونی مناسبی دارد و اجزای بدنه آن نیز تناسب خوبی با هم دارند. کابین این خودرو اگرچه اندکی قدیمی و سنتی به نظر می‌آید، ولی راضی‌کننده است و اجزای آن از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار است. بااین‌حال، بدون شک ام‌جی ۵۵۰ از طراحی بهتری بهره می‌برد و کیفیت کابین آن نیز بیشتر است.

ام‌جی ۵۵۰
نمای پشتی ام‌جی ۵۵۰

ازنظر سطح آپشن‌های ایمنی و رفاهی نیز قطعاً برتری با ام‌جی ۵۵۰ خواهد بود. قوای محرکه جک J5 با پیشرانه ۱٫۸ لیتری خود، عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه ام‌جی ۵۵۰ دارد و قدرت کمتری را تولید خواهد کرد؛ اگرچه وزن کمتر آن نسبت به ام‌جی ۵۵۰ تا حدودی این فاصله را کم می‌کند.

شما می‌توانید جدیدترین آگهی‌های خرید و فروش جک J5 را در سایت دیوار مشاهده کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه ام‌جی ۵۵۰ در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آخرین آگهی‌های خرید و فروش ام‌جی ۵۵۰

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.