مقایسه برلیانس H320 با رنو ساندرو و پژو ۲۰۷i

ضعیف در مقابل رقبای قوی

0

مقایسه برلیانس H320 با رقبایش کار چندان ساده‌ای هم نیست. برلیانس H320 وارد بازار و کلاسی شده است که اتفاقاً در آن رقبای زیادی وجود داشته و وجود دارند. هاچ‌بک‌ها در ایران، همیشه مشتریان پروپا قرص خودشان را داشته‌اند و به همین دلیل موفقیت در این حوزه، برای خودروهای تازه‌واردتر کار سختی است، مخصوصاً اگر این خودرو، چینی هم باشد.

قیمت مناسب، طراحی اسپرت و طراحی داخل کابین قابل قبول و شتاب و قدرت متناسب با ابعاد و وزن خودرو، باید نمره قبولی در این خودروها بگیرند، هرچند هاچ‌بک‌های موجود در کشورمان در یکی از این حوزه‌ها لنگ می‌زنند. اما به هر حال، می‌توانیم رقبای معمول برلیانس H320 را هاچ‌بک‌هایی چون رنو ساندرو، لیفان X50، پژو ۲۰۷i و ۲۰۶ و ام‌وی‌ام ۳۱۵ بدانیم.

مقایسه برلیانس H320 با پژو ۲۰۷i

پژو ۲۰۷i محصول مشترک پژو و ایران خودرو است که بعد از موفقیت پژو ۲۰۶ راهی بازارهای ایرانی شد تا دوباره آن موفقیت درخشان را تکرار کند. با عدم وقوع این اتفاق، البته در سال ۹۵، نسخه فیس‌لیفت و تغییر چهره یافته پژو ۲۰۷ راهی بازار شد. ایران‌خودرو هم نسخه دستی و هم نسخه اتوماتیک این خودرو را راهی بازار کرد تا خودی نشان دهد که در ادامه ما با نسخه دستی آن سر‌وکار داریم.

چهره پژو ۲۰۷i تغییر چندانی نسبت به پژو ۲۰۶ هاچ‌بک نداشته است. چراغ‌ها کمی تغییر کرده‌اند و در کل چهره خودرو جسارت و تازگی بیش‌تری به خود گرفته، اما کماکان همان پژو ۲۰۶ است؛ هرچند که پژو ۲۰۶ هم طراحی ظاهری قابل قبولی دارد. از نظر طراحی ظاهری، البته برلیانس H320 نیز نمره قبولی می‌گیرد، چرا که حاصل کار ایتال دیزاین است.

با مقایسه برلیانس H320 با پژو ۲۰۷i در بخش طراحی داخل کابین، قطعاً وضعیت پژو ۲۰۷i را باید بهتر بدانیم؛ به دلیل نمایشگر لمسی در میانه داشبورد و سیستم مالتی مدیای به روز و متریال قابل قبول به کار رفته در ساخت داشبورد و دیگر نقاط کابین. در کل برلیانس‌های نسخه اچ، مشکلات زیادی در کیفیت متریال کابین دارند. از نظر جادار بودن البته نمره قبولی را باید به برلیانس H320 بدهیم، چرا که فضای ایجاد کرده برای سرنشینان آن و نیز فضای موجود برای صندوق، بهتر و قابل قبول‌تر از پژو ۲۰۷i درآمده است.

وقتی اعداد و ارقام مرتبط با امور فنی را کنار هم می‌گذاریم، پژو ۲۰۷i با موتور TU5 چهار سیلندر که ۱.۶ لیتر حجم دارد، می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید کرده و به سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت و شتاب کم‌تر از ۱۲ ثانیه برسد. در حالی که برلیانس H320، با موتور یک و نیم لیتری، در نهایت به سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت رسیده و تنها ۱۰۳ اسب بخار قدرت می‌تواند تولید کند.

از نظر شتاب نیز در نسخه‌های دستی و اتوماتیک و روی کاغذ و در واقعیت، از ۱۱ تا ۱۶ ثانیه نوسان دارد. البته که نمونه ۱.۶۵ لیتری برلیانس تا حدی شتاب و قدرت بیشتری را برای H320 فراهم می سازد.

با مقایسه برلیانس H320 با پژو ۲۰۷i در بحث ایمنی نیز، نمره قبولی را پژو ۲۰۷i می‌گیرد. برلیانس هم دارای امکانات مشابه است و سیستم ترمز کمکی EBA. ولی با وجود سانروف و تنظیم صندلی راننده در هشت حالت، باید نمره قبولی در آپشن‌ها را به برلیانس H320 داد. بابت فراوانی قطعات و خدمات مورد نیاز نیز وضعیت پژو ۲۰۷i به واسطه شباهت فراوان لوازم و قطعات آن به پژو ۲۰۶، بهتر از برلیانس بوده و خرید و فروش نسخه‌های کارکرده آن نیز راحت‌تر است. شاید بد نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پژو ۲۰۷i با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه برلیانس H320 با رنو ساندرو

مقایسه بعدی مابین یکی از نسخه‌های رنو ساندرو و برلیانس H320 است. البته ساندرو ظاهری قدیمی‌تر، ساده‌تر و جدی‌تر دارد. شاید برای کسانی که چندان در جست و جوی خودروهای اسپرت نباشند، گزینه مناسبی باشد، اما برای بیش‌تر مشتریان هاچ‌بک‌ها شاید گزینه خوبی نباشد و نمره قبولی در این زمینه را طراحی به‌روزتر و جوانانه‌تر برلیانس H320 می‌گیرد.

با مقایسه برلیانس H320 با رنو ساندرو از نظر متریال داخل کابین باید گفت که وضعیت ساندرو بهتر است، هرچند در شیک و به روز بودن طراحی، وضعیت برلیانس H320 را باید بهتر بدانیم. فضایی هم که ساندرو در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد بیش‌تر از برلیانس H320 است. البته ارتفاع بیش‌تر ساندرو، وضعیت را در دست‌اندازها بهتر کرده است، هرچند فضای صندوق عقب آن کم‌تر از برلیانس H320 است.

از نظر کارکرد فنی نیز دو خودرو شباهت‌های زیادی به هم دارند، هرچند ساندرو به واسطه این که محصولی از رنو است، خوش‌نام‌تر و با کیفیت‌تر دانسته می‌شود، ضمن این که در کارکرد جعبه دنده نیز قطعاً وضعیت ساندرو قابل قبول‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو ساندرو با خودروهای هم‌رده را مطالعه کنید.

نمره ایمنی ساندرو سه ستاره ایمنی از مؤسسه معتبر یورو انکپ است، در حالی که برلیانس H320 در تست معتبری شرکت نداشته و نمره‌ای برایش در نظر گرفته نشده است. از نظر آپشن‌ها نیز وضعیت برلیانس H320 بهتر است، چراکه برلیانس سعی کرده کاستی‌های خود را در بخش آپشن‌ها جبران کند و در این حوزه ساندرو به غایت اقتصادی، ساده و فاقد آپشن‌های خاص ظاهر شده است.

امیدوایم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از برلیانس H320 در اختیارتان بگذارد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش برلیانس H320 مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.