تعویض پلاک خودرو در سال ۱۴۰۱؛ مدارک، مراحل و هزینه

هر آنچه باید از مراحل تعویض پلاک خودرو بدانید

2

مراحل تعویض پلاک چیست؟ مدارک لازم برای تعویض پلاک ماشین چه هستند؟ تعویض پلاک در سال ۱۴۰۱ چه شرایطی دارد؟ این‌ها همه سوالاتی است که اگر تجربه خرید خودرو نداشته باشید، به ذهنتان خطور می‌کند.

یکی از آخرین و مهم‌ترین مراحل از روند خرید و فروش خودرو که باید انجام شود، تعویض پلاک خودرو است. فرقی ندارد که خریدار خودرو هستید یا فروشندهٔ آن، پیش از هر چیزی باید بر اساس تاریخ و ساعت دقیقی که در قولنامه برای حضور در مرکز پلاک مشخص شده، به یکی از این مراکز مراجعه کنید.

البته یادتان نرود که فرآیند تعویض پلاک زمان‌بر است چرا که معمولاً این مراکز شلوغ هستند. بنابراین بهتر است صبح زود به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید تا کارتان تا ظهر راه بیافتد. پس یک روز کاری را باید به این موضوع اختصاص دهید.

در این مطلب از سری مطالب راهنمای خرید خودرو قصد داریم تا صفر تا صد مراحل تعویض پلاک خودرو در سال ۱۴۰۱ را به شما عزیزان توضیح دهیم.

خب، پلاک خودرو چیست؟

پلاک خودرو یک صفحه فلزی است که روی آن شماره خودرو حک می‌شود. شماره پلاک هر خودرو، ‌یک شماره منحصر به فرد است که فقط مربوط به همان خودرو است. این شماره از اعداد و حروف مشخصی تشکیل شده است.

مدارک لازم برای تعویض پلاک در سال ۱۴۰۱ چه هستند؟

مدارک لازم برای تعویض پلاک چه هستند؟ هنگام تعویض پلاک و انتقال سند خودرو لازم است که خریدار و فروشنده هر دو حضور داشته باشند. توجه داشته باشید که اگر امکان در روز تعویض پلاک امکان حضور ندارید، باید به طرف مقابل وکالت قانونی بدهید که از طرف شما کارهای تعویض پلاک و انتقال سند را انجام دهد.

البته که توصیه ما به شما این است که حتماً خودتان در مرکز تعویض پلاک حاضر شوید، به‌خصوص اگر فروشنده خودرو هستید، چرا که تا زمانیکه پلاک وسیله‌نقلیه به نام شما باشد، هر رویدادی به اسم شما ثبت می‌شود.

همچنین، پیش از مراجعه به مرکز تعویض پلاک خودرو مدارک موردنیازتان را آماده کنید تا همراه خودتان داشته باشید. در ادامه این مطلب فهرست مدارک لازم حهت تعویض پلاک ماشین در سال ۱۴۰۱ را برایتان آورده‌ایم.

مدارک لازم فروشنده برای تعویض پلاک ماشین در سال ۱۴۰۱

فروشنده خودرو باید مدارک زیر را جهت تعویض پلاک به همراه داشته باشد:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • اصل کارت خودرو
  • اصل بیمه‌نامه خودرو
  • اصل سند مالکیت ثبت شده در دفتر اسناد (اگر دارد)
  • برگ سبز یا برگه شناسایی خودرو
  • برگه عدم خلافی خودرو (در صورت وجود خلافی، فروشنده می‌تواند در همان مرکز خلافی خودرو را پرداخت کند)
  • اصل کارت معاینه فنی (برای خودروهایی که بیشتر از ۴ سال از تولیدشان گذشته است)
  • کارت عابر بانک برای پرداخت هزینه‌ها
  • حضور فروشنده یا وکیل قانونی او در محل تعویض پلاک

مدارک لازم خریدار برای تعویض پلاک خودرو در سال ۱۴۰۱

مدارک مورد نیاز خریدار در زمان تعویض پلاک خودرو عبارتند از:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • سند احراز محل سکونت (سندی که نشان دهد شما ساکن همان شهری هستید که تعویض پلاک در آن انجام می‌شود. اسنادی مانند سند قطعی خانه، اجاره‌امه دارای کد رهگیری و هولوگرام، جواز کسب معتبر، گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد و …)
  • یکی از قبوض آب، برق یا گاز محل سکونت (که آدرسش با آدرس سند بالا یکی باشد)
  • کارت عابر بانک برای پرداخت هزینه‌های مربوط
  • حضور خریدار یا نماینده قانونی او در محل تعویض پلاک

مدارک احراز سکونت تعویض پلاک خودرو

احراز محل سکونت بخش مهمی در روند تعویض پلاک است که باید مدارکی دال بر آن ارائه شود:

  • سند مالکیت ملک یا جواز کسب معتبر به نام مالک خودرو
  • قبض آب، برق یا گاز که مشخصات آن با سند ملک ارائه شده یکسان باشد
  • سند اجاره ملک مسکونی همراه با هولوگرام و کد رهگیری
  • اگر فرد در منزل والدین خود زندگی می‌کند باید سندی که به نام پدر یا مادر است، ارائه شود
  • تاییدیهٔ معتبر که توسط شورای محل یا روستا مهر شده است
  • نامهٔ رسمی از ادارات عشایر
  • برای کارکنان دولت و نیروهای مسلح،‌ معرفی نامه از اداره محل خدمت ضروری است
  • سارمان‌ها و شرکت‌های متقاضی نباید بیشتر از دو سال از تاریخ ثبت در روزنامه گذشته باشد
  • ادارات و سازمان‌هایی که شعبه‌هایی در سایر شهرستان‌ها دفتر داشته باشند،‌باید آدرس محل دقیق شعبه توسط اداره ثبت منطقه، ‌تایید شده باشد

مدارک لازم جهت شماره‌گذاری خودروهای وارداتی

جهت شماره‌گذاری خودروهای وارداتی نیز باید مدارک زیر را با خود به همراه داشته باشید:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی مالک یا نماینده قانونی او
  • اصل سند خودرو
  • تایید اسناد و مدارک توسط کارشناس حقوقی که در مرکز تعویض پلاک حضور دارد
  • بررسی وضعیت تبصره ۱۳ در مورد خودروهای وارداتی
  • تایید کاردکس که برای احراز اصالت خودرو به وسیله کارشناس عالی تصادفات انجام شده است و در مرحله بعد مهمور کردن کاردکس با مهر و امضای افسر بازدید کننده
  • مدارک مبنی بر مفاصا حساب دیوان دولتی
  • ثبت پلاک بر اساس محل سکونت مالک
  • حضور مالک یا نماینده قانونی او
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه بابت نقل و انتقال خودرو و صدور کارت هوشمند مشخصات خودرو
جدیدترین آگهی‌های خودرو

صفر تا صد تعویض پلاک خودرو در سال ۱۴۰۰

شرایط و مراحل تعویض پلاک خودرو در سال ۱۴۰۱ چه هستند؟

خریدار و فروشنده یک قولنامه بین خود تنظیم می‌کنند. در این قرارداد زمان و مکان مرکز تعویض پلاک درج خواهد شد. در این روز طی مراحلی، پلاک قبلی فک شده و پلاک جدید برای مالک جدید خودرو صادر می‌شود.

مراحل فک پلاک و صدور پلاک جدید به شرح زیر است:

مرحله اول: مراجعه به محل تعویض پلاک و دریافت نوبت

برای تعویض پلاک باید طرفین معامله صبح روزی که تعیین کرده‌اند، به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنند. البته در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، طرفین به سایت راهور ناجا مراجعه کرده و نوبت تعویض پلاک را به صورت مجازی دریافت می‌کنند تا در محل تعویض پلاک ازدحام ایجاد نشود.

مرحله دوم: ورود به مرکز تعویض پلاک

بعد از دریافت نوبت، در زمان مشخص شده، هر دو طرف با در دست داشتن مدارک تعویض پلاک خودرو، وارد مرکز تعویض پلاک شده و نوبت و شماره باجه را دریافت می‌کنند.

در باجهٔ مربوطه باید مدارک تحویل متصدی باجه شود. در این جا فرم‌های مشخصی تحویل خریدار و فروشنده می‌شود که باید با دقت پر شوند. سپس، هزینه تعویض پلاک و هزینه پست کارت و سند خودرو که در سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۲۰ هزار تومان و ۳۷/۷۳۱ هزار تومان است، توسط خریدار پرداخت خواهد شد.

در صورتی که خودرو خلافی داشته باشد، در این مرحله فروشنده باید خلافی آن را نیز پرداخت کند. در این مراکز اصلاً پول نقد دریافت نمی‌شود و دریافت پول به شکل نقدی غیرقانونی است. لذا داشتن کارت بانکی الزامی است.

مرحله سوم: تایید اصالت خودرو

بعد از پُر کردن فرم‌ها و پرداخت هزینه‌ها، برگهٔ بازرسی خودرو تحویل طرفین می‌شود که باید آن را به کارشناسان این بخش تحویل دهند. کارشناس به دقت خودرو را بررسی و ارزیابی کرده و تمامی قسمت‌های مهم مانند شماره موتور و شماره شاسی را با اصل سند تطبیق می‌دهد.

بعد از تایید اصالت خودرو، مجوز فک پلاک صادر خواهد شد. خریدار در این مرحله به انبار رفته و پلاک جدید را تحویل می‌گیرد.

مرحله چهارم: فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید

تحویل پلاک جدید یک روند مشخص دارد. در این حالت یا خریدار یک پلاک آزاد در اختیار دارد و یا هیچ پلاکی ندارد. در حالت اول، ممکن است خریدار یک پلاک آزاد داشته باشد که از خودروی قدیم خود به جا مانده است. اگر از زمان فک پلاک قبلی بیشتر از سه سال نگذشته باشد،‌ همان پلاک را که در اختیار پلیس قرار دارد، می‌توان مجددا استفاده کرد. حتی ممکن است کسی چند پلاک آزاد داشته باشد که به انتخاب خودش، پلاک تحویل او می‌شود.

اما اگر از فک پلاک بیشتر از سه سال گذشته باشد،‌ با پرداخت هزینه،‌ پلاک جدید با همان شماره ساخته می‌شود. اگر خریدار هیچ پلاکی هم در اختیار نداشته باشد، پس از پرداخت هزینه، پلاک جدید برای او ساخته و نصب خواهد شد.

توجه داشته باشید که برای افرادی که ساکن تهران هستند، تحویل پلاک قدیمی در همان مراکز تعویض پلاک و بلافاصله انجام می‌شود. اما برای ساکنان شهرستان یا سایر استان‌ها ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان لازم است تا پلاک برایشان پست شود.

تعویض پلاک خودرو چقدر زمان می‌برد؟

این سوال بسیاری از کاربران دیوار است. در این باره باید گفت مدت زمان تعویض پلاک بسته به مرکز انتخابی و میزان شلوغی آن، ممکن است که بیشتر از ۳ ساعت به طول بکشد. چنانچه اولین بار است که پلاک دریافت می‌کنید یا پلاک‌های آزاد ندارید، حدود یک ساعت برای نصب پلاک جدید به زمان نیاز است. با این حال، اگر پلاک قبلی شما در مرکز وجود داشته باشد، کار سریع‌تر پیش می‌رود.

توجه داشته باشد که اگر پلاک آزاد دارید و این پلاک در مرکز تعویض دیگری موجود است، می‌توانید با توافق فروشنده مدارک را تحویل بگیرید و به آن مرکز مراجعه کنید. با این حال، اگر هزینه مورد نیاز آن را پرداخت کنید، همان پلاک را در مرکز فعلی برایتان می‌سازند. این کار شاید تا یک ساعت زمان ببرد، اما مطمئنا پس گرفتن مدارک و مراجعه به مرکز تعویض پلاک دیگر زمان بیشتری از شما خواهد گرفت.

آیا امکان انتخاب شماره پلاک دلخواه وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما برای شماره پلاک خودرویتان دو حق انتخاب داریم:

  • انتخاب بین پلاک قدیمی و جدید
  • انتخاب شماره پلاک رُند

این دو مورد تنها حق انتخاب شما هستند و در سایر موارد دیگر حق اننخابی ندارید. برای مثال زوج و فرد بودن پلاک خودرو به شکل کاملاً رندوم اتفاق می‌افتد. بنابراین نمی‌توانید درخواست پلاک زوج یا فرد داشته باشید. اشخاصی هستند که ادعا می‌کنند در ازای دریافت پول می‌توانند شماره پلاک زوج یا فرد به شما بدهند. حرف این افراد را باورد نکنید و هیچ پولی هم بابت این موضوع نپردازید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پلاک‌های خودروی هر شهر، کد‌ها و اعداد مخصوص خودشان را دارند که این کدها با توجه به این که ساکن آن شهر هستید یا نه تعیین می‌شوند. بنابراین شخصی که در شهر تهران زندگی نمی‌کند نمی‌تواند پلاک تهران را دریافت کند. با این حال، اگر به‌واسطه شغل‌تان در مدت‌های نسبتاً طولانی در شهرهای مختلف ساکن هستید، می‌توانید بدون فک پلاک قبلی، پلاک جدید دریافت کنید (مثلاً ساکن تبریز هستند اما به دلیل شغل‌تان باید دو سال در همدان زندگی کنید). پلاک جدید تا مدتی که در شهری غیر از شهر خودتان سکونت دارید، اعتبار دارد. البته به شرطی که به طور مداوم در رفت‌وآمد نباشید. برای مثال افرادی که ساکن کرج هستند، نمی‌توانند پلاک تهران بگیرند.

صدور کارت خودرو پس از تعویض پلاک

پس از انجام تعویض پلاک و نصب پلاک جدید، کارت خودرو برای شما صادر و پست خواهد شد. طی این مدت می‌توانید از طریق سامانه رهگیری اداره پست، کارت خودروی خود را پیگیری کنید تا ببینید چه زمانی به دست‌تان می‌رسد.

دریافت پلاک قبلی خودرو

اگر پلاک قبلی‌تان آزاد باشد، پلیس راهور تا سه سال آینده آن را نز خود نگه می‌دارد و اگر برای آن درخواست ارسال کنید، آن را برایتان نصب می‌کند. همچنین، اگر بیشتر از سه سال از پلاک قبلی‌تان گذشته باشد می‌توانید درخواست بدهید تا همان پلاک را مجدداً برایتان صادر کنند. البته این در صورتی است که شما بخواهید یک خودروی دست دوم بخرید. در صورت خرید خودروی جدید از کارخانه، یک پلاک جدید برایتان صادر می‌شود.

نکته دیگری که باید بدانید این است که پلاک قبلی خودرویی را هم که خریداری کرده‌اید (که به نام فروشنده است) را نمی‌توانید داشته باشید و حتماً باید پلاک قبلی را که به نام شما نیست فک کنید.

آیا امکان انتقال پلاک خودرو به فرزند وجود دارد؟

افراد بسیاری هستند که قصد خرید خودرو دارند و برایشان این سوال مطرح می‌شود که آیا می‌توانند پلاک خودروی پدر یا مادرشان را به خودشان انتقال دهند. بر اساس قانون پلاک خودرو کاملاً شخصی است و امکان انتقال آن به فرد دیگری (حتی فرزند) وجود ندارد.

آیا امکان انتقال پلاک خودرو به همسر وجود دارد؟

در بالا گفتیم که امکان انتقال پلاک خودرو به شخص دیگری وجود ندارد. بنابراین نمی‌توان پلاک خودرو را به همسر انتقال داد.

جدیدترین آگهی‌های خودرو

صفر تا صد تعویض پلاک خودرو در سال ۱۴۰۰

هزینه تعویض پلاک خودرو در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

در سال ۱۴۰۰ برای خودروهای کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان،‌ مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و برای خودروهای بالای ۲۰۰ میلیون تومان،‌ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

هزینه تعویض پلاک به عهده کیست؟

هزینه تعویض پلاک کاملاً بر عهده خریدار است. اگر فروشنده به خریدار وکالت بدهد، خریدار این اجازه را دارد که فرایند تعویض پلاک را به تنهایی انجام دهد. هرچند هزینه‌های مربوط به وکالت دادن به خریدار، بر عهده فروشنده است.

نقص مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، به همراه داشتن مدارک لازم پیش‌نیاز طی شدن مراحل تعویض پلاک است. اما سوال اینجاست که اگر مدارک ناقص یا مفقود شده باشند باید چه کرد؟

۱ – تعویض پلاک بدون سند، سند کمپانی و برگ سبز

توجه داشته باشید که تعویض پلاک خودرو بدون همراه داشتن سند، سند کمپانی و برگ سبز و فقط با در اختیار داشتن کارت ماشین، ممکن نیست.

یکی از مدارک مهم برای انجام تعویض پلاک خودرو، همراه داشتن فاکتور فروش یا سند کمپانی یا همان برگهٔ کمپانی است. در این برگه، مشخصات شرکت سازنده، مشخصات خودرو (شماره شاسی، موتور و نظایر آن‌ها)، مشخصات خریدار و قیمت فروش خودرو درج شده است. بدون داشتن این برگه امکان تعویض پلاک وجود ندارد چرا که این احتمال وجود دارد که خودرو به‌ شکل لیزینگ و اقساطی خریداری شده و هنوز تسویه نشده باشد که در این صورت، شخص حق فروش خودرو را ندارد

چنانچه برگهٔ کمپانی مفقود شده است، ابتدا بهتر است نسبت به تهیه المثنی اقدام کنید تا بتوانید تعویض پلاک را انجام دهید. اگر خریدار خودرو هستید و فروشنده ادعا می‌کند که برگه کمپانی را گم کرده است، تا زمانی که برای برگه المثنی اقدام نکرده و تکلیف مشخص نشده، از خرید خودرو خودداری کنید.

همچنین به یاد داشته باشید یادتان باشد که حتما باید اصل مدارک را به همراه داشته باشید. همراه داشتن کپی مدارک به این معنی است که کار تعویض پلاک انجام نمی‌شود.

۲ – تعویض پلاک بدون کارت ماشین

تعویض پلاک بدون کارت ماشین ممکن است؟ برای تعویض پلاک نیازی به کارت ماشین نیست و هرکس با ارائه برگ سبز، سند رسمی خودرو و ارائه بیمه‌نامه می‌تواند این کار را انجام بدهد.

سوالات متداول تعویض پلاک خودرو

ممکن است برای بعضی کاربران سوالات دیگری هم در مورد تعویض پلاک پیش بیاید. در این قسمت متداول‌ترین سوالات را پاسخ خواهیم داد:

آیا می‌توانیم شماره پلاک را خودمان تعیین کنیم؟

خیر. فرآیند تعیین شماره پلاک کاملاً تصادفی است. حتی در مورد پلاک‌های زوج و فرد هم امکان انتخاب وجود ندارد.

در صورت سکونت در یک شهر دیگر چطور پلاک تهران بگیریم؟

برای دریافت پلاک به نام هر شهری، باید در آن شهر سکونت داشته باشید. پلاک به آدرس شما پست می‌شود. بنابراین، در صورتی که شما ساکن آن منزل نباشید،‌ مشکلات حقوقی زیادی برایتان پیش خواهد آمد.

بعد از تعویض پلاک کی کارت خودرو به دست من می‌رسد؟

بعد از تعیین پلاک خودرو و تعویض آن،‌ از طریق سامانه رهگیری اداره پست،‌ می‌‎توانید مراحل ارسال را استعلام کنید.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک چگونه است؟

شما برای نوبت دهی اینترنتی باید وارد سامانه تعویض پلاک سایت راهور ناحا به آدرس nobatdehi.epolice.ir شوید و در این قسمت نوبت خود را ثبت کنید.

تعویض پلاک شهرستان در تهران هم همین روال را دارد؟

برای تعویض پلاک در شهری دیگر مانند تهران چند حالت وجود دارد که ممکن است شما به تهران نقل مکان کرده باشید. در این صورت باید به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه کنید و سپس برای فک پلاک قبلی و دریافت پلاک تهران اقدام کنید.

اگر شما هم در تهران و هم در یک شهرستان سکونت دارید و دو خودرو دارید،‌ در این حالت بدون فک پلاک قبلی میتوانید پلاک جدید را بعد از احراز محل سکونت دریافت کنید.

اگر به خاطر رفت و آمد مدام به تهران و شهر خود درخواست تعویض پلاک به نام تهران داشته باشد،‌ هیچ راهی برای این کار وجود ندارد.

اگر مالک خودرو قبل از تعویض پلاک فوت کند روند کار به چه صورت است؟

در این حالت باید منتظر انحصار وراثت بود و سپس به سراغ تعویض پلاک خودرو رفت.

مراکز تعویض پلاک تهران کجا هستند؟

  • چیتگر: کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص کرج
  • الغدیر: یافت آباد، بلوار الغدیر، خیابان اکبر
  • میثم: کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج، خیابان داروپخش، خیابان روز دارو
  • یادگارامام : اتوبان یادگار امام، خیابان زنجان شمالی، جنب ستاد ترخیص خودرو
  • خاوران: کیلومتر ۱۰ جاده خاوران، بعد از سه راه
  •  ایران‌خودرو: کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج، مرکز شماره‌گذاری مستقر در شرکت ایران خودرو
  • سایپا: کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج، مرکز شماره‌گذاری مستقر در شرکت سایپا
  •  آسان‌موتور: کیلومتر ۸ جاده مخصوص کرج، مرکز شماره‌گذاری شرکت آسان موتور
  • خلیج: کیلومتر ۷ جاده قدیم کرج، بلوار خلیج فارس، خیابان رهنما، جنب ستاد ترخیص خودرو
  • اتحاد: تهرانپارس، حکیمیه، خیابان اتحاد، اتحاد ۵ غربی

مراکز تعویض پلاک شهرستان‌های تهران کجا هستند؟

  • اسلامشهر: چهاردانگه، روبروی شهرک صنعتی، کوچه نمایندگی ایران خودرو
  • بهارستان: جاده ساوه، خیابان رینگ کار، نرسیده به چهار راه
  • ورامین: میدان بسیج، بلوار امام رضا(ع)، روبروی بازار میوه و تره بار
  • پاکدشت: بلوار شمالی، شهدای قمی‌، نبش جماران ۱۷
  • شهریار: میدان نماز، به سمت تهران (بلوار پلیس)
  • رباط کریم: جاده ساوه، بلوار امام خمینی، روبروی صندوق قرض الحسنه

مراکز تعویض پلاک در دیگر شهرستان‌ها

  • اصفهان ۱: جاده اصفهان شیراز، بعد از شهرک سپاهان شهر، ضلع جنوبی شهرک راهنمایی و رانندگی
  • اصفهان ۲: میدان ورزشکار، ابتدای جاده دولت‌آباد، جنب تاکسیرانی
  • ارومیه: کیلومتر ۵ سرو، ابتدای ورودی جاده جهتلو
  • اراک: جاده خمین بالاتر از دانشگاه آزاد واحد فلق
  • اردبیل: انتهای خیابان کشاورز، تقاطع بزرگراه بسیج راه ملا باشی
  • اهواز : جاده اهواز اندیمشک، بعد از پلیس راه اهواز اندیمشک، جنب کانال شهید چمران سمت غرب
  • ایلام: بلوار مهران پیچ آشوری (پلیس سابق)
  • بجنورد: بلوار ولایت، دوراهی میدان بار به سمت شهرک امام خمینی
  • بیرجند: بلوار مسافر،  جنب میدان تره‌بار
  • بوشهر : جاده نیروگاه جنب سردخانه ۲۰۰۰ تنی امکان
  • تبریز: اتوبان شهید کسایی، شهرک آزمایش، مرکز تعویض پلاک تبریز
  • خرم آباد: کیلومتر ۵ خرم آباد به بروجرد، روبروی دانشگاه آزاد اسلامی
  • رشت: کیلومتر ۲ جاده انزلی، نرسیده به کارخانه پوشش، روبروی فرودگاه
  • زاهدان: بلوار شهید طباطبائی، روبروی پرسی گاز
  • زنجان: پایین‌تر از اراضی پایین، جنب پارکینگ راهنمایی زنجان
  • ساری: جاده ساری جویبار، کیلومتر ۳ جنب باغ ارم
  • سنندج: شهرک مولوی، جنب ترمینال تهران
  • سمنان: بلوار ۱۵ خرداد، شهرک غرب، خیابان تلاش بلوک b-e
  • شیراز: انتهای بلوار امیر کبیر، بعد از پلیس راه شیراز کازرون، جنب باغ فدک
  • شیراز ۲: بلوارولایت، خیابان سلامی
  • شهرکرد: میدان قمر بنی‌هاشم به سمت میدان میوه و تره بار
  • مرکز تعویض پلاک قم: بلوار شهید محلاتی، ابتدای جاده حاجی آباد
  • قزوین: عوارضی اتوبان قزوین کرج، پشت یگان موتوری نیروی انتظامی
  • کرج: جاده قزالحصار، جنب پادگان آموزشی چمران، روبروی شرکت آذین خودرو
  • کرمانشاه: کیلومتر ۱۲ جاده بیستون، بعد از پایانه باربری جنب پتروشیمی
  • کرمان: بلوار جمهوری اسلامی، بلوارهوانیروز، جنب سنگبری دنا
  • مشهد ۱: بلوار جانباز، بلوار شهید ساجدی
  • مشهد ۲: ابتدای جاده قدیم نیشابور، رباط طرق، خ ابریشم ۵، مرکز تعویض پلاک شماره ۲
  • همدان: بزرگراه امام، ابتدای شهرک مدنی، نرسیده به سه راهی قاسم آباد، مرکز تعویض پلاک همدان
  • یاسوج: بلوار کشاورز (شرف آباد)، بعد از نمایندگی ایران خودرو دهرابپور
  • یزد: بلوار جانباز، شهرک رزمندگان، انتهای شهرک

امیدواریم که این مطلب درباره شرایط تعویض پلاک سال ۱۴۰۱ برایتان مفید بوده باشد. نظر شما درباره این مرحله از فروش خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

جدیدترین آگهی‌های خودرو
2 نظرات
  1. امیری می‌گوید

    از مطلبی که نوشته بودین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کارام رو اینترنتی انجام میدم. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با دوتا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین.

  2. علیرضا می‌گوید

    عالی بود ممنون از سایتتون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.