مقایسه لیفان X60 با ام‌وی‌ام X33 و چانگان CS35 و لیفان X50

0

بازار کراس‌اوورها در ایران نسبتاً داغ است و همه دوست دارند که یکی از این خودروهای شاسی‌بلند کوچک را بخرند. شاید برای این گروه، Lifan X60 گزینه مناسبی باشد، چراکه قیمتی قابل‌قبول و امکاناتی قابل‌توجه دارد. اما در بازار ایران و در بازار کراس‌اوورها چه خودروهایی را می‌توان رقیب این خودرو دانست؟ در این مطلب نگاهی داریم به مقایسه مقایسه لیفان X60 با ام‌وی‌ام X33 و چانگان CS35 و لیفان ایکس ۵۰ و سعی داریم مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم.

مقایسه لیفان X60 با X50

اولین مقایسه، یک مقایسه درون‌خانوادگی است، میان دو خودرویی که کرمان خودرو تولید کرده است؛ X50 و X60. هر دو خودرو در کلاس کراس‌اوور قرار دارند. مقایسه کوتاهی از مشخصات دو خودرو انجام داده‌ایم.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، با مقایسه لیفان X60 با X50 در می‌یابیم که X60 قدرت و مشخصه‌های فنی بهتری دارد. به‌لحاظ تجهیزات و امکانات نیز آپشن‌های به‌کاررفته در لیفان X60 بیش‌تر و متنوع‌تر از X50 است. ضمن این‌که طراحی X60 هم خوش‌دست‌تر و خوش‌سیماتر از مدل X50 درآمده است.

نوع خودرولیفان x50لیفان x60 اتوماتیک
حجم موتور (سی‌سی)۱۵۰۰۱۷۹۴
حداکثر قدرت۱۰۲ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه۱۳۱/۶۰۰۰
حداکثر گشتاور۱۳۳ نیوتن‌متر در طیف دور موتوری ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه۱۶۸/۴۲۰۰
جعبه دنده۵ سرعته دستی/ اتوماتیک CVTاتوماتیک مجهز به سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT)
سیستم تعلیقجلو: فنر حلقوی با ستون مک فرسونعقب: تیرچه یک‌تکه محور عقب و فنر حلقویجلو: فنر حلقوی با ستون مک فرسونعقب: تیرچه یک‌تکه محور عقب و فنر حلقوی
حداکثر سرعت(کیلومتر بر ساعت)۱۶۰ | ۱۷۰ کیلومتر در ساعت۱۷۰
سایز چرخ‌هارینگ ۱۵ اینچ آلومینیومیرادیال ۱۶ – ۲۱۵/۶۵
طول خودرو (میلی‌متر)۴۱۰۰ میلی‌متر۴۳۲۵
عرض خودرو (میلی‌متر)۱۷۲۲ میلی‌متر۱۷۹۰
ارتفاع خودرو (میلی‌متر)۱۵۴۰ میلی‌متر۱۶۹۰
فاصله دو محور (میلی‌متر)۲۵۵۰ میلی‌متر۲۶۰۰
وزن خالص (کیلوگرم)۱۱۵۰ | ۱۱۷۵ کیلوگرم۱۳۵۰
گنجایش و تعداد سرنشین۵ نفر (با احتساب راننده)۵ نفر (با احتساب راننده)

نگاهی به X60 و چند خودروی دیگر

در سطحی که لیفان X60 بررسی می‌شود، می‌توان به خودروهای زیر نیز اشاره کرد که در یک کلاس با این خودرو قرار می‌گیرند:

مشخصاتلیفان x60MVM x33گریت وال هاوال ام۴چانگان cs35
حداکثر توان خروجی/ اسب بخار۱۳۱۱۳۹۱۰۳۱۲۲
سوخت ترکیبی/ لیتر۱۰.۵۹.۹۹.۶۷.۲
حجم باک۵۷۵۵۵۵۵۲
حداکثر سرعت/ کیلومتر در ساعت۱۷۰۱۷۰۱۷۰۱۸۰
شتاب صفر تا صد۱۳.۲۱۳.۴۱۳۱۴.۵

مقایسه لیفان X60 با چانگان CS35

خودروی بعدی نیز از خانواده خودروهای چینی است؛ یعنی چانگان CS35. با مقایسه لیفان X60 با چانگان CS35 متوجه می‌شویم که از نظر قیمت نزدیک به هم هستند، البته قیمت چانگان پایین‌تر است. هر دو خودرو به‌واسطه چینی بودن‌شان در بازار دست‌دوم‌ها افت قیمت بالایی پیدا می‌کنند.

با مقایسه لیفان X60 با چانگان CS35 از نظر فنی و ظاهری، باید گفت که وضعیت چانگان است، هرچند قیمتش پایین‌تر است. هر دو خودرو وضعیت ترمز خوبی دارند و مصرف سوخت‌شان بالاست.

مقایسه لیفان X60 با ام‌وی‌ام X33

در آخر، نوبت مقایسه لیفان X60 با ام‌وی‌ام X33 است. موتور MVM X33 حجم بیش‌تری نسبت به لیفان X60 دارد و می‌تواند توان بیش‌تری را تولید کند. به‌لحاظ آپشنال بودن نیز وضعیت مدل ام‌وی‌ام را باید بهتر بدانیم، زیرا گزینه‌های بهتری مانند سیستم تهویه اتوماتیک و کروز کنترل دارد. اما در کل، از نظر مراکز رسمی بررسی خودروی ایران، وضعیت لیفان X60 بهتر ارزیابی شده است.

امیدواریم که این مقایسه لیفان X60 با ام‌وی‌ام X33 و سایر خودروهای هم‌رده توانسته باشد اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیارتان قرار دهد و ارزش خرید هر خودرو را برایتان مشخص کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.