مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i با خودروهای هم‌رده

پول حرف اول را می‌زند

0

بیش‌ترین سهم بازار خودروی ایران مثل همه‌جای دنیا متعلق به سدان‌هاست. با وجود این، خودرویی که بتواند با ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i رقابت کند به همین اندازه زیاد نیست و باید گشت تا دید کدام یک از برندهای معتبر دنیا هم‌وزن این خودرو هستند.

البته شاید بعضی‌ها ترجیح دهند با همین پولی که می‌خواهند بابت یک ب‌ام‌و کارکرده بدهند، یک خودروی شرقی نو بخرند. برای این دسته هم پیشنهادهایی داریم تا ببینند خرید کدام یک به‌صرفه است؛ بنابراین این‌جا به مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i با لکسوس ES 250، مرسدس بنز کلاس E E250 و کیا اپتیما GT لاین می‌پردازیم.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i با لکسوس ES 250

در مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i با لکسوس ES 250، اولین اختلاف این است که لکسوس از دیفرانسیل جلو استفاده کرده و همین می‌تواند کیفیت سواری آن را زیر سؤال ببرد؛ اما این همه تفاوت‌ها نیست.

لکسوسES 250 از یک موتور ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری با توان خروجی ۲۰۸ اسب بخار استفاده می‌کند که به مراتب فراتر از قدرت تولیدی ۵۲۰i در نسل های مختلف است. این خودروی ۱۶۱۰ کیلوگرمی طی ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تقریباً ۰.۶ ثانیه کندتر از ب‌ام‌و در نسل ششم است. مصرف سوخت لکسوس ۷.۹ لیتر است که از نسل پنجم کم‌تر و از نسل ششم بیش‌تر است.

لکسوس از نظر امکانات رفاهی و کمکی با ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i نسل ششم تقریباً برابر است، اما برتری‌هایی نسبت به نسل پنجم دارد. با این حرف‌ها و فارغ از قیمت به‌نظر می‌رسد لکسوس ES 250 نتواند با نسل ششم سری ۵ رقابت کند. 

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i با بنز E کلاس E250

بنز مانند ب‌ام‌و از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژر ۲ لیتری استفاده کرده که توان خروجی‌اش ۲۱۱ اسب بخار است و این بهتر از ب‌ام‌و است. چنین موتوری می‌تواند این خودروی ۱۶۰۵ کیلوگرمی را که تقریباً هم‌وزن ب‌ام‌و است طی ۶.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که باز هم بهتر از سری ۵ سدان ۵۲۰i در هر دو نسل است.

بنز E250 در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۱ لیتر مصرف سوخت دارد که این‌جا نسل ششم ب‌ام‌و سری ۵ وضع بهتری دارد. از نظر امکانات، مرسدس بنز اوضاع به‌مراتب بهتری نسبت به ب‌ام‌و دارد و برای مثال از چندین سنسور کمکی مثل نقطه کور، تغییر لاین، خواب‌آلودگی راننده، پیش‌گیری از تصادف جلو و عقب و تشخیص عابر پیاده بهره می‌برد. از نظر ظاهری هم برد با بنز است و در داخل کابین این بنز است که توانسته بهتر و چشم‌گیرتر کار کند. 

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i با کیا اپتیما GT لاین

کیا اپتیما از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با توان خروجی ۱۸۸ اسب بخار استفاده می‌کند که می‌تواند این خودروی دیفرانسیل‌جلو و ۱۵۲۸ کیلوگرمی را طی ۹.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این کندتر از نسل ششم ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i و کمی سریع‌تر از نسل پنجم است.

مصرف اپتیما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۱ لیتر است که با نسل پنجم تقریباً برابر است اما از نسل ششم خیلی بیش‌تر است. کیا برای این مدل خود تا توانسته امکانات و آپشن خرج کرده تا جایی که در برخی موارد مثل سقف پاناروما، اپتیما بالاتر از ب‌ام‌و قرار می‌گیرد.

نکته دیگر درباره کیا اپتیما، هزینه پایین‌تر تعمیر و نگهداری، موجود بودن نمونه صفر و البته قیمت کم‌تر آن است. امیدواریم که این مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i با خودروهای هم‌رده توانسته باشد اطلاعات خوب و مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

جمع‌بندی

در نهایت، امیدواریم که این مطلب اطلاعات مفیدی از ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i در اختیارتان قرار دهد. با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید از آخرین قیمت این خودرو مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این‌ها در ایران ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.