مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو ۷ و کوپا T210

چهره‌ای تهاجمی برای رقابت

0

جنگ بین خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور روز‌به‌روز شدیدتر می‌شود. در گذشته در این سگمنت رقابت بین چند مدل خودرو آن هم از برندهای معروف در بازار ایران جریان داشت و درواقع انتخاب‌های محدودتری در دسترس مشتریان و آن هم از قشری خاص قرار می‌گرفت، ولی امروز با ورود خودروسازان چینی و قوانین سخت‌گیرانه واردات خودرو تا حدود زیادی این معادلات به‌هم خورده است و اینک شاهد رقابت تنگاتنگی میان خودروهای چینی برای به‌دست آوردن سهم بیش‌تری از بازار هستیم.

زمانی تصور حضور خودروهای چینی بالای ۱۰۰ میلیون تومان کمی سخت به نظر می‌رسید ولی امروز شاهد حضور مدل‌های مختلفی در قیمت‌های به مراتب بالاتر نیز هستیم. یکی از همین خودروها بی وای دی S7 است که مدتی است به بازار ایران راه پیدا کرده است. این خودرو اگرچه تاکنون نتوانسته به موفقیت خاصی دست پیدا کند ولی در کلاس خود یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود و البته رقبای سرسختی نیز مانند چری تیگو ۷ و کوپا T210 دارد که هر دو خودرو تولید دو کمپانی موفق در بازار ایران هستند و همواره انتخاب بین آ‌ن‌ها یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن برای مشتریان بوده است.

بنابراین بی وای دی S7 تا حدود زیادی کار دشواری برای برگرداندن ورق به سود خود خواهد داشت. در این مطلب به مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو ۷ و کوپا T210 می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک از این خودروها حرف بیشتری برای گفتن دارد.

مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ را باید پرچم‌دار و بدون شک زیباترین خودروی تاریخ کمپانی چری دانست. چری تیگو ۷ در میان رقبای چینی خود نیز یکی از زیباترین‌هاست. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که چری در طراحی این خودرو از محصولات کمپانی‌های کره‌ای مانند هیوندای و کیا الهام گرفته است، ولی با این وجود نمی‌توان هنر مهندسان چری را در شکل دادن این خودروی زیبا انکار کرد.

چراغ‌های زیبا و کشیده جلو و عقب به همراه خطوط شکسته و حجم‌دهنده در تمام زوایای بدنه باعث شده طراحی چری تیگو ۷ بسیار جذاب باشد. اما طراحی کابین چری تیگو ۷ به‌خوبی طراحی بیرونی آن نیست. داشبورد، پلاستیکی و کاملاً ساده است و تنها چیزی که در آن جلب توجه می‌کند نمایش‌گر به‌کار رفته در آن است. نکته مثبت کابین هم صندلی‌های خوش‌فرم و راحت آن است که کیفیت مناسبی نیز دارند. چری تیگو ۷ از آپشن‌های نسبتاً کاملی بهره می‌برد و از این بابت کمبودی احساس نمی‌شود. البته با توجه به قابلیت‌های چری، برتری در فضای کابین و آپشن‌ها بدون شک با بی وای دی S7 خواهد بود.

با مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو ۷ به این نتیجه می‌رسیم که چری تیگو ۷ به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دوکلاچه قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو نیز ۱۰ ثانیه است.

همچنین مصرف ترکیبی این خودرو حدوداً ۶.۵ لیتر خواهد بود که در مقایسه با بی وای دی S7 خودروی کم مصرف تری محسوب می‌شود. ولی پیشرانه آن نیز قدرت کم‌تری خواهد داشت.

در مجموع می‌توان گفت بی وای دی S7 از جهات مختلفی خودروی بهتری نسبت به چری تیگو ۷ است. مزایای تیگو ۷ نیز ظاهر جوان‌پسند و خدمات پس از فروش مناسب‌تر آن است.

مقایسه بی وای دی S7 با کوپا T210

کوپا T210 از خودروهای طراحی‌شده در کشور آلمان (فولکس‌واگن تیگوان) الگوبرداری کرده است و طراحی به‌روزی دارد. چراغ‌های جلوی خودرو کشیده هستند و با سپر جلویی بزرگ خودرو که قبل از هر المان دیگری در طراحی به‌چشم می‌آید، هماهنگ به‌نظر می‌رسد. خطوط افقی کناری خودرو، باعث شده تا کوپا بیش‌تر یک خودروی اسپرت به‌نظر آید. 

در دیگرسو، بی وای دی S7 نیز مانند S6 از پلت‌فرم لکسوس RX استفاده کرده است. نمای روبروی S7 تهاجمی است. چراغ‌های جلو دارای فرمی کشیده و زیبا هستند و از چینش خوبی نیز بهره می‌برند. استفاده از خطوط حجم‌دهنده پرتعداد بر روی کاپوت و سپر خودرو باعث شده S7 از نمای روبه‌رو چهره با ابهتی به خود بگیرد.

با مقایسه بی وای دی S7 با کوپا درمی‌یابیم که بی وای دی S7 دارای یک موتور ۴‌سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ است که توان تولید ۲۰۳‌اسب بخار قدرت و ۳۲۰‌نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت تولید شده توسط موتور از طریق یک جعبه‌دنده اتوماتیک ۶‌سرعته دوکلاچه با قابلیت تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در نقطه مقابل کوپا قرار دارد که در ابتدا با یک موتور ۱.۵‌لیتری عرضه شد اما بعدا یک موتور ۲لیتری توربو نیز به گزینه‌های قابل انتخاب اضافه شد؛ البته نسخه‌های موجود در ایران دارای موتور ۱.۵‌لیتری توربو هستند. این موتور قادر است ۱۵۶اسب بخار قدرت  ۲۱۰نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل کند.

مصرف سوخت ترکیبی کوپا T210 در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۶ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی در بی وای دی S7 حدود ۸ لیتر اعلام شده است.

با مقایسه بی وای دی S7 با کوپا T210 در بحث امکانات و تجهیزات متوجه می‌شویم که کوپا دارای دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور کمک پارک در بخش‌های عقب و جلو، سیستم استارت، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، رادار خطی و نقطه کور، فرمان تنظیم شونده و سقف پانورامیک سانروف، پشت آمپر دیجیتال، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف عقب، درب صندوق برقی، ترمز پارک برقی، شارژر بی سیم تلفن همراه، سنسور نور، گرمکن صندلی های جلو، برف پاک‌کن اتوماتیک و… است.

بی وای دی برای S7 نیز از فهرست نسبتاً کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی استفاده کرده است که از‌جمله آن‌ها می‌توان به سیستم‌های ترمز و پایداری ABS-EBD-EPB-ESP-HDC-BOS، شش عدد کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، قابلیت استارت از راه دور، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع پشت آینه وسط، سیستم صوتی با ۹ بلندگو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گرم‌کن و سردکن، ترمز پارک برقی، چراغ روز، سانروف پانارومیک، کروز کنترل و سنسورهای پارک جلو و عقب اشاره کرد.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از BYD S7 در اختیارتان قرار دهد و نقاط قوت و ضعف این خودرو را برایتان مشخص کند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آگهی‌های خودروی سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش بی وای دی S7 مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.