مقایسه هایما S5 با جک S5 و چری تیگو ۵ و هاوال H2

چینی مدرن، آرام و موقر!

1

پیش از خرید هایما S5، بهتر است نگاهی هم به سایر خودروهای حاضر در این کلاس ازجمله جک S5 کارکرده، چری تیگو۵ کارکرده و جک S3 بیندازید. شاید از نظر بسیاری از خریداران، موتور هایما S5 عملکرد چندان قابل‌قبولی نداشته باشد و این خودرو به‌عنوان یک کراس‌اور کند و ضعیف شناخته شود. از طرفی هم ظاهر مدرن و جذاب این خودرو در کنار امکانات رفاهی و دیگر قابلیت‌های آن باعث شده است که این خودرو به اولین انتخاب بسیاری از افراد در این رده قیمتی تبدیل شود.

آیا می‌توان گفت هایما S5 بهترین انتخاب در میان رقیبان خود است؟ در این مطلب به مقایسه هایما S5 با جک S5 و چری تیگو ۵ و هاوال H2 می‌پردازیم تا ببینیم این خودروی مدرن چینی در برابر رقبایش حرفی برای گفتن دارد یا خیر.

مقایسه هایما S5 با جک S5

در ابتدا به سراع مقایسه هایما S5 با جک اس ۵ می‌رویم. جک S5 طراحی قابل‌قبولی دارد، پیش‌رانه این خودرو قدرتمند است و با وجود امکانات رفاهی مناسب و بازار دست‌دوم خوب می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

از طرفی محور متحرک جلوی این خودرو و کیفیت نامناسب پلاستیک استفاده‌شده در کابین آن می‌تواند از مواردی باشد که شما را از خرید آن منصرف کند و باعث شود به سراغ هایما S5 بیایید.

موتور ۱.۵ لیتری هایما S5 توانایی تولید ۱۶۱ اسب بخار قدرت را دارد و جک S5 نیز با موتور ۲ لیتری خود از هایما پیشی می‌گیرد و قدرتی معادل ۱۷۴ اسب بخار تولید می‌کند.

اگر شتاب از مواردی است که برایتان اهمیت بیشتری دارد جک S5 خودروی برنده‌ی شما در این رقابت است. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی هم به مطلب مقایسه جک S5 با خودروهای هم‌رده خود بیاندازید.

مقایسه هایما S5 با چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ یکی دیگر از انتخاب‌هایی است که در این رده قیمتی دارید. طراحی به‌روز و امکانات قابل‌قبول این خودرو باعث جذب بسیاری از خریداران به‌سمت آن می‌شود.

با این حال با مقایسه هایما S5 با چری تیگو ۵ باید گفت که تیگو ۵ کیفیت آنچنان بالایی ندارد و موتور و گیربکس ناهماهنگ آن به‌اضافه قدرت پایین موتور، از دلایل منصرف شدن بسیاری از افراد در رابطه با خرید این خودرو است. 

قدرت موتور ۲ لیتری چری تیگو ۵ معادل ۱۳۹ اسب بخار است که در رقابت با موتور ۱.۵ لیتری هایما S5 با توان تولید ۱۶۱ اسب بخار قدرت عقب می‌ماند.

به این ترتیب تعجب‌برانگیز نیست که شتاب ۰ تا ۱۰۰ چری تیگو ۵ برابر با ۱۳ است که ۳ ثانیه کندتر از رقیب خود هایما S5 است و در یک جمع‌بندی کلی چری تیگو ۵ میدان رقابت را به هایما S5 واگذار می‌کند.

مقایسه هایما S5 با هاوال H2

در مقایسه هایما S5 با هاوال H2 باید بگوییم که وضعیت شتاب هر دوی این خودروها در یک سطح قرار می‌گیرد. دید اطراف در هر دو خودرو مناسب است و راننده تسلط قابل‌قبولی به اطراف دارد. فرمان نرم است و با وجود صندلی‌های راحت همه‌چیز دست‌به‌دست هم داده‌اند تا راننده احساس راحتی داشته باشد.

با این‌حال، فرمان کمکی برقی هاوال H2 اندکی نرم‌تر است اما هر دو خودرو شرایط مناسبی از این نظر دارند. صدای موتور، کمک‌ها و لاستیک‌ها در هر دو خودرو به‌خوبی عایق‌بندی شده‌اند، اما ممکن است در سرعت‌های بالا کمی از این آرامش کاسته شود.

در کیفیت سواری می‌توانیم بگوییم که هاوال H2 کمی نرم‌تر ظاهر می‌شود، اما هایما S5 در مواجهه با پیچ‌ها چسبندگی بهتری دارد و شاهد حرکات عرضی کمتری خواهید بود، اما می‌توانید از پایداری هردو خودرو راضی باشید.

هاوال H2 با حداکثر قدرت ۱۴۸ اسب بخار و ۰ تا ۱۰۰ معادل ۱۲.۹ ثانیه در رقابت با هایما S5 عقب می‌ماند و نمی‌تواند عملکردی به خوبی این خودرو داشته باشد.

امیدواریم این مطلب مقایسه هایما S5 با خودروهای هم‌رده‌اش توانسته باشد اطلاعات مفید و خوبی از این خودرو در اختیار شما خوانندگان قرار دهد. در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از این خودروها را دارید، خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید.

1 نظر
  1. علی می‌گوید

    ممنون بابت این مقایسه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.