مقایسه هاوال H2 با هایما S7 و جک S5

کدام خودروی چینی قافیه را در رقابت می‌بازد؟

0

هاوال خودرویی مونتاژی در ایران است که طرف‌داران خاص خودش را هم دارد، اما اگر قرار باشد با خودروهای هم‌رده‌اش در مقام مقایسه قرار بگیرد، حتماً از جهاتی کم می‌آورد. البته شک نکنید که در زمینه‌هایی برتری‌های قابل‌توجهی دارد و به تجربه کردنش می‌ارزد. در این مقاله، ما به مقایسه هاوال H2 با هایما S7 و جک S5 می‌پردازیم.

مقایسه هاوال H2 با هایما S7

هایما S7 دارای هیبت بزرگ‌تری در مقایسه با هاوال H2 است و در تمامی ابعاد هایما S7 از اعداد بزرگ‌تری بهره می‌برد. مهم‌ترین اختلاف سایز دو خودرو فاصله دو محوری است؛ چرا که طول بیشتر هایما S7 باعث اختلاف فاصله دومحوری حدود ۶۰ میلی‌متر شده است که فضای پای سرنشنیان را در هایما S7 توربو کاملاً مناسب‌تر می‌کند. شایان ذکر است که ارتفاع بیشتر این خودرو در مقایسه هاوال H2 به‌راحتی مشخص است.

هاوال H2 دارای کابینی ساده و خلوت است، به‌گونه‌ای که کابین آن ساده طراحی شده است و ترکیب ساده و جعبه‌گونه قسمت‌های مختلف مثل ورودی هوا چندان جذابیتی ندارد. اما زمانی که پا به هایما S7 توربو می‌گذاریم، با طراحی به‌روز روبه‌رو خواهیم‌ شد. طراحان این خودرو با قراردهی کلیدهای بی‌شمار در میانه داشبورد و کنار صفحه‌نمایش خواسته‌اند این خودرو هرچه بیشتر مدرن به‌ نظر بیاید. همچنین، وجود فرمان چندپره با کلیدهای کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی به این کراس‌اوور چینی زیبایی داده است.

مقایسه هاوال H2 با هایما S7 و جک S5
هاوال H2 از نمای روبه‌رو

باید اشاره کرد که طراحی داخلی هایما S7 توربو مدرن و لوکس، اما هاوال H2 بیشتر اسپرت است. گروه بهمن برای هاوال H2، موتوری با حجم  ۱٫۵ لیتر را که به سیستم توربوشارژ تجهیز شده است در نظر گرفته و این خودرو با قدرتی به‌اندازه ۱۴۰٫۸ اسب‌ بخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتن‌متری سرعت خودرو را در حالت تک‌دیفراینسل طی ۱۱٫۶ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در مقابل هایما S7 هم با  پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو قدرتی برابر با ۱۷۰ اسب‌ بخار و گشتاوری معادل ۲۳۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک وظیفه انتقال قدرت این موتور را به چرخ‌های جلو بر عهده دارد.

هاوال H2 در زمینه ایمنی تجهیزات قابل‌توجهی در اختیار دارد. ۶ کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم کمکی ترمز(BA)، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز(EBD)، سیستم کنترل پایداری(ESP)، سامانه ضربه‌گیر کناری(SIPS)، پشت‌سری فعال (ACTIVE HEADREST) ،سیستم ISOFIX برای صندلی کودک، سامانه قطع سوخت در زمان تصادف، کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم پیش‌کشنده تجهیزاتی‌ست که باعث شده است این خودرو در سطح استانداردی از ایمنی باشد و مؤسسه تست تصادف C-NCAP که مؤسسه‌ای چینی است به این خودرو ۵ ستاره ایمنی اعطا کند.

هایما s7 هم تجهیزات ایمنی از قبیل مجهزبودن چرخ‌ها به ترمز دیسکی، ترمز ضدقفل (که سامانه‌های ABS و EBD را در اختیار دارد)، سامانه کمک ترمز BAS، سامانه کنترل کشش TCS، سامانه پایداری ESP، گرمکن صندلی و ۴ کیسه هوا را دارا است اما در مقایسه هاوال H2 که در چنین تست ایمنی شرکت نداشته این خودرو را در سطح پایین‌تری قرار داده است.

در بحث تجهیزات رفاهی امکانات مهم وقابل‌توجه هاوال H2 شامل سانروف برقی، استارت بدون کلید و دکمه‌ای، کروز‌کنترل، تهویه‌مطبوع تمام اتوماتیک، فرمان الکتریکی حساس به سرعت، چرمی‌بودن پوشش صندلی‌ها و فرمان، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سیستم رادار جانبی، نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم صوتی دالبی دارای ۶ بلندگو، قابلیت اتصال بلوتوث و پورت‌های AUX,USB,IPOD، دوربین عقب دینامیکی، آینه‌های الکتریکی و تاشو با گرمکن ضدبخار، سنسور پارک عقب است که نشان می‌دهد این خودرو در بحث تجهیزات در سطحی بسیار بالا قرار گرفته است‌.

مقایسه هاوال H2 با هایما S7
نمای داخلی هاوال H2

در مقایسه هایما S7 هم با در اختیار داشتن تجهیزاتی چون نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دیدعقب، پخش DVD، شش بلندگو، آینه‌های جانبی الکتریکی با گرمکن، سیستم میزان باد لاستیک‌ها TPMS، رهیاب ماهواره‌ای، فرمان الکتریکی، تنظیم برقی راننده صندلی در ۸ جهت، سیستم گرمکن صندلی و سرنشینان جلو، سانروف برقی، روکش چرمی، سیستم ورود و روشن‌شدن بدون کلید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما می‌توان ادعا کرد در موارد کوچکی در مقایسه با هاوال H2 عقب است.

مقایسه هاوال H2 با جک S5

طراحی ظاهری جک S5 در نمای جلو، کپی‌برداری از محصولات هیوندای است و نمای عقب آن به محصولات آئودی شبیه است. در مقابل هاوال نیز به اعتقاد بسیاری، الگوبرداری از محصولات آئودی است، اما نشانه‌ای از آئودی در چراغ‌های جلوی پنجره این خودرو یافت نمی‌شود. در نمای جلوی خودرو، چراغ‌های ساده با LEDهای روزتابی دیده می‌شود که بین آن را جلوپنجره‌ای پُر کرده است. این ترکیب با سپری حجیم‌شده نمایی ساده و درعین‌حال مناسب به این خودرو داده است.

اما نمای عقب خودرو دارای چراغ‌های به‌نسبت بزرگ و نامتناسب با دیگر قطعات بدنه است. تقلید جک از محصولات هیوندای در داخل کابین این خودرو نیز آشکار است و تا حدی که پشت آمپرهای آبی‌رنگ در کنار خروجی‌های هوا کاملاً کپی از شرکت هیوندای است.  با این اوصاف نمای کابین جک S5 کاملاً برای یک کراس‌اوور ارزان مناسب است.

در مقابل کابین هاوال H2 دارای سادگی در طراحی است و هیچ‌گونه شلوغ‌کاری و خطوط غیرعادی در این خودرو وجود ندارد. می‌توان گفت این خودرو بیشتر برای کاربرد و نه برای نمایش طراحی شده و همین عامل سبب شده است تا  مشتریان ایرانی بیشتر به نمای کابین جک S5 استقبال نشان دهند. شایان ذکر است که کیفیت متریال داخلی هاوال H2 کاملاً مناسب‌تر از این رقیبش است.

اگر به مشخصات فنی دو خودرو نگاهی بیندازیم جک S5 با داشتن پیشرانه‌ای ۲ لیتری توربو ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این در‌حالی است که هاوال H2 از پیشرانه ۱٫۵ لیتری که از با تولید قدرت ۱۴۰٫۸ اسب بخار ۲۰۲ نیوتون‌متر گشتاور دارد.

گیربکس دو خودرو نیز دارای تفاوت است بدین معنی که جک s5 از گیربکس دوبل کلاچ ۶‌ سرعته استفاده می‌کند و در مقابل گیربکس هاوال H2  ۶ سرعته معمولی است. شایان ذکر است که دوام گیربکس‌های معمولی در رانندگی‌های شهری و جاده‌ای از نوع دوبل کلاچ بیشتر است.

مقایسه هاوال H2 با هایما S7 و جک S5
نمای پشتی هاوال H2

در بحث ایمنی باید اشاره کرد جک S5 در مقایسه هاوال H2 از شباهت‌های زیادی نسبت به‌هم برخوردارند و هر دو موفق به دریافت ۵ ستاره از مؤسسه ایمنی C-NCAP شده‌اند. هاوال H2 تجهیزاتی نظیر ۶ کیسه هوا، سیستم‌های ترمز BA، EBD، ESP و SIPS، سیستم قطع خودکار سوخت درصورت تصادف و سیستم بازشدن درها هنگام تصادف را در خود دارد و در مقابل جک S5 با امکانات ایمنی متنوع شامل ۴ کیسه هوا، هشدار فشار باد، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، ترمزهای دیسکی ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری و کنترل سرعت خودرو ایستاده است که نشانگر آن است که جک S5 اوضاعی کمی بهتر در این زمینه دارد. در مقایسه دو خودرو ازلحاظ امکانات رفاهی، هاوال H2 در این بخش جلوتر است.

هاوال H2 امکاناتی رفاهی از قبیل سامانه ورود و استارت بدون کلید، کروز‌کنترل، تهویه تمام اتوماتیک، فیلتر تصفیه هوا، فرمان الکتریکی، جاذب ضربه، صندلی‌ها و فرمان چرمی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، ترمزدستی الکترونیکی، سنسورهای جانبی، سیستم صوتی دارای امکان اتصال بلوتوث، USB و AUX، سیستم دالبی با ۶ بلندگو، سنسور باران، دوربین عقب، آینه‌های برقی، چراغ‌های دی‌لایت (نور روز) را در خود جای داده است.

در مقابل جک s5 تجهیزات رفاهی نظیر بازشدن درها و روشن‌شدن بدون کلید، سنسور نور و باران، تهویه اتوماتیک، ترمز پارک الکترونیکی، سانروف، گرمکن صندلی و سیستم صوتی و تصویری با قابلیت پخش DVD مجهز به بلوتوث، USB و AUX و همینطور سیستم نویگیشن  را دارد که از مناسب‌بودن این خودرو در این زمینه خبر می‌دهد.‌

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از هاوال H2 در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین، شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش هاوال H2

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.