مقایسه هیوندای i20 مونتاژ با سیتروئن C3 و کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ

کیفیت مهم است

0

هیوندای i20 خودرویی جذاب و مدرن است که در بازار ایران، رقبای چینی زیادی دارد. در میان این رقبا می‌توان ام‌وی‌ام X33 S و جک S5 نام برد که مخاطبان خود را دارند. از طرف دیگر می‌توان با همین بودجه سراغ خودروهای دست‌دوم و جذاب دیگری رفت؛ برای مثال ام‌جی ۶، مزدا ۳ هاچ‌بک و صندوق‌دار و حتی تویوتا یاریس از این دسته خودروها هستند که می‌توانند انتخاب جذابی برای خریداران باشند. در این مقاله، به مقایسه هیوندای i20 مونتاژ با سیتروئن C3، کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه هیوندای i20 مونتاژ

به‌طورکلی، هیوندای i20 مونتاژ خودرویی جذاب، مدرن و زیبا، کم‌مصرف، راحت، باکیفیت، با امکانات مناسب و شتاب‌گیری خوب برای مسیرهای شهری است. اگر دنبال خودرویی شهری باکیفیت ساخت بهتر و ایمن هستید، هیوندای i20 یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که در اختیارتان قرار گرفته است.

از طرف دیگر اگر پیشرانه قوی یکی از اولویت‌های شما است، می‌توانید سراغ خودروهای چینی و کیا سراتوی سایپایی آپشنال بروید؛ اما باید در نظر داشته باشید که کیفیت ساخت هیوندای i20 را در این خودروها دریافت نمی‌کنید. اگر می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید به‌سراغ سیتروئن C3 مونتاژ سایپا بروید که در بسیاری از جنبه‌ها انتخاب بهتری برای خرید است. در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه هیوندای i20 مونتاژ با سیتروئن C3


درست است که هیوندای i20 و سیتروئن C3 در یک کلاس بدنه و قیمت قرار می‌گیرند، اما این دو خودرو ازنظر مشخصات فنی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. هیوندای i20 مجهز به پیشرانه‌ ۱٫۴لیتری است که حداکثر قدرت ۹۸ اسب‌ بخار و گشتاور ۱۳۴ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. در مقابل، پیشرانه‌ ۱٫۶لیتری سیتروئن C3 توانایی تولید ۱۶۳ اسب ‌بخار قدرت و گشتاور ۲۴۳ نیوتن‌متر را دارد که با اختلاف زیاد از رقیب خود پیشی می‌گیرد.

در بخش مشخصات فنی، سیتروئن C3 در مقایسه هیوندای i20 مونتاژ با شتاب بهتر، حداکثر سرعت بیشتر و عدم نیاز به فشار به پیشرانه گوی سبقت را می‌رباید. از طرفی باید به این نکته توجه کرد که هیوندای i20 به‌دلیل بخش فنی ساده‌تر خود، استهلاک کمتری دارد و هزینه‌ کمتری را بر دوش مالک خودرو می‌گذارد.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب مقایسه سیتروئن C3 با پژو ۲۰۰۸ و هیوندای i20 را در بلاگ دیوار بخوانید.

مقایسه هیوندای i20 مونتاژ با سیتروئن C3
هیوندای i20 مونتاژ از نمای روبه‌رو

بدنه‌ این دو خودرو اختلاف ناچیزی با یکدیگر دارند و هر دویشان از خودروهای هاچ‌بک شهری هستند. بااین‌حال باید اشاره کرد که وزن سیتروئن C3 در مقایسه هیوندای i20 مونتاژ حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است. در بخش امکانات نیز علاوه بر امکانات مشترک بین دو خودرو، سیتروئن C3 مجهز به امکانات بیشتری ازجمله کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، کیسه‌های هوای جلو و کنار، اتصال تلفن همراه به خودرو و محدود کننده‌ سرعت است.

مقایسه هیوندای i20 مونتاژ با کیا پیکانتو

در مقایسه هیوندای i20 مونتاژ می‌توان گفت که این خودرو با هاچ‌بک‌های میان‌رده غیرایرانی رقیبی ندارد؛ به همین دلیل می‌تواند یکه‌تازی کند. با وجود این خودروهایی همچون کیا پیکانتو وجود دارد که می‌توان از آنها به‌عنوان خودروهای مشابه i20 نام برد، اما به‌دلیل فضای کوچک‌تر سرنشین و همچنین صندوق کوچک‌تر آن‌قدرها هم توانایی رقابت با این خودرو را ندارند. کسانی که به هاچ‌بک‌های خارجی علاقه‌مند هستند و از طرفی مشکل مالی خاصی هم ندارند، در چنین بازار بی‌رقیبی جذب i20 خواهند شد.

هیوندای i20 در رده قیمتی خود خودروی باکیفیتی محسوب می‌شود و کیفیت ساخت و جنس قطعات استفاده‌شده در آن حاکی از این امر هستند. هیوندای i20 با امکانات رفاهی و تجهیزات خود در رده خودروهای فول‌آپشن قرار می‌گیرد و از این نظر خودروی کاملی محسوب می‌شود.

گیربکس این خودرو عملکرد بسیار خوبی در استفاده‌های شهری دارد، اما نباید توقع داشته باشیم که هیوندای i20 به‌عنوان یک ماشین شهری شتاب زیادی را در اختیارمان قرار دهد. موارد مهم در خودرویی شهری آلایندگی و مصرف سوخت کم است که هیوندای i20 به‌خوبی از پس‌شان برآمده است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه کیا پیکانتو با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه هیوندای i20 مونتاژ با سیتروئن C3 و کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ
نمای داخل هیوندای i20 مونتاژ

مقایسه هیوندای i20 مونتاژ با میتسوبیشی میراژ


میتسوبیشی میراژ یکی دیگر از رقبای هیوندای i20 است که ازلحاظ راندمان و شتاب‌گیری ضعیف عمل می‌کند و همچنین، در مقایسه هیوندای i20 مونتاژ فضای بسیار کمتری دارد. بازار فروش بهتر، راندمان بالاتر و امکانات بیشتر از مهم‌ترین مواردی هستند که باعث تمایز هیوندای i20 از میتسوبیشی میراژ می‌شوند.

هیوندای i20 آپشنال تجهیزات اضافه‌ای همچون ورود بدون کلید به خودرو، استارت دکمه‌ای و سنسور نور را در خود جای داده است و با تفاوت قیمت کمی در بازار موجود است. البته میراژ فیس‌لیفت با ارائه‌ امکاناتی از جمله ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کروز کنترل و امکانات دیگر در این رقابت عقب‌نشینی نکرده است و می‌تواند انتخاب قابل‌تأملی برای خریداران باشد.

اگر برای بلندمدت خودروی خوبی می‌خواهید، هیوندای i20 خودروی بسیار مناسبی است که در مقایسه با خودروهای چینی گزینه به‌مراتب بهتری به شمار می‌رود.

برای اشراف بیشتر، می‌توانید مطلب مقایسه میتسوبیشی میراژ با کیا پیکانتو و هیوندای i10 را هم در بلاگ دیوار بخوانید.

مقایسه هیوندای i20 مونتاژ با سیتروئن C3 و کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ
نمایی پشتی هیوندای i20

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه هیوندای i20 مونتاژ است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش هیوندای i20 مونتاژ را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.