مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی با هیوندای i20 و هیوندای اکسنت

یک خودروی شهری جمع‌وجورِ

0

تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی در دو کلاس بدنه سدان و هاچ‌بک تولید شده است. این خودرو از ظاهر جذاب‌تری نسبت به نسل‌های گذشته خود برخوردار است. امکانات رفاهی و امنیتی این خودرو باتوجه‌به پیشرفت تکنولوژی و استانداردهای خودروهای امروزی بهبود یافته است. در این مقاله، به مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی با هیوندای i20 و هیوندای اکسنت می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی

تویوتا یاریس را باید یک خودروی اقتصادی شهری دانست که در نسل سوم خود تغییرات مهمی را تجربه کرده و در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک بهبودهای زیادی یافته است. این تغییرات موجب شده است که یاریس راحت‌تر بتواند به جنگ رقبایش برود؛ رقبایی مانند هیوندای i20 و هیوندای اکسنت که با اقبال بیشتری نسبت به یاریس مواجه بوده‌اند.

نمای روبه‌روی تویوتا یاریس
نمای روبه‌روی تویوتا یاریس

مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی با هیوندای i20


هیوندای i20 یک هاچ‌بک اسپرت است که اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و در سال ۲۰۱۱ به بازار ایران راه یافت. هیوندای i20 درواقع بین دو مدل هیوندای i30 و i10 قرار می‌گیرد. هیوندای i20 بعد از فیس‌لیفتی که در سال ۲۰۱۳ از سر گذراند به خودروی بسیار جذابی تبدیل شد. این خودرو در نمای ظاهری طراحی خوبی دارد و به‌عنوان یک هاچ‌بک جمع‌وجور شهری زیبا به‌نظر می‌رسد.

در نقطه مقابل، تویوتا یاریس در نسل سوم خود در قالب چهره‌ای زیبا و جذاب ظاهر شده است و هر دو خودرو را می‌توان در این مورد برابر دانست. داخل کابین هر دو خودرو طراحی خوبی دارد و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. از نظر ابعاد نیز دو خودرو تقریباً مشابه هم هستند و فضای موجود در کابین این خودروها، به‌عنوان یک خودروی هاچ‌بک شهری راضی‌کننده است.

در بخش آپشن‌ها و امکانات رفاهی هیوندای i20 در نسخه‌های جدید خود، وضعیت بهتری در مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی دارد. این خودرو به امکاناتی مانند سیستم صوتی با ۶ بلندگو و قابلیت کنترل از روی فرمان، صفحه نمایش ۷اینچی، آینه‌های الکتروکرومیک، سنسور پارک، تهویه‌ مطبوع اتوماتیک، سنسور نور و باران، محفظه خنک‌نگهدارنده، دوربین دید عقب، چراغ روشنایی روز (دی‌لایت)، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و رینگ‌های ۱۶اینچی مجهز است.

تویوتا یاریس به امکاناتی مانند سیستم صوتی مجهز به ۴ بلندگو با ورودی USB، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، روکش چرمی غربیلک فرمان، رینگ‌های ۱۵اینچی آلومینیومی، سیستم ورود و استارت دکمه‌ای (سفارشی)، تنظیم برقی آینه‌ها، سنسور دنده‌عقب و سیستم تهویه‌ مطبوع مجهز است.

در مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی با هیوندای i20 از نظر ایمنی، باید اشاره کرد که هیوندای i20 از امکاناتی مانند ۲ عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو و سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ،EBD ،BAS ،ESC ،TCS بهره می‌برد؛ در‌حالی‌که تویوتا یاریس فقط به امکاناتی مانند ۲ عدد کیسه هوا، سیستم‌های ABS و EBD مجهز است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای i20 با خودروهای هم‌رده را مطالعه کنید.

نمای داخل تویوتا یاریس
نمای داخل تویوتا یاریس

هر دو خودرو موفق به دریافت ۵ ستاره از مؤسسه EURONCAP اروپا شده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده وضعیت مطلوب آنها در محافظت از سرنشینان خواهد بود. لازم به ذکر است که نمونه‌های حاضر در این تست‌های تصادف، به کیسه‌های هوای ایمنی و سیستم‌های کنترل پایداری مجهز بوده‌اند.

هیوندای i20 ابتدا با یک موتور ۱٫۶لیتری ۴ سیلندر عرضه می‌شد که در نسخه فیس‌لیفت دچار کاهش حجم شده است. نسخه جدید هیوندای به یک موتور ۱٫۴لیتری ۴ ‌سیلندر مجهز است که توان تولید ۹۸ اسب‌ بخار قدرت و ۱۳۷‌ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در‌ نقطه مقابل، تویوتا یاریس از یک پیشرانه ۱٫۵‌لیتری ۴‌ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند ۱۰۷ اسب‌ بخار قدرت و ۱۴۱ ‌نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

با مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی با هیوندای i20 باید گفت که هر دو خودرو برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو از یک گیربکس ۴‌سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. هیوندای i20 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به ۱۳ ثانیه زمان نیاز دارد، درحالی‌که این زمان در یاریس ۱۲ ثانیه خواهد بود. ازنظر مصرف سوخت نیز دو خودرو عملکرد تقریباً مشابهی دارند.

مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی و هیوندای اکسنت


هیوندای اکسنت یک سدان شهری کره‌ای است که از ظاهر جذابی برخوردار است. در واقع، این خودرو از نظر طراحی از محصولاتی مانند هیوندای سوناتا YF پیروی می‌کند. طراحی اجزای مختلف این خودرو هماهنگ است و گرافیک زیبای چراغ‌ها در کنار جلوپنجره زیبا و خطوط برجسته روی بدنه، به هرچه زیباترشدن آن کمک کرده است.

در نقطه مقابل تویوتا یاریس نیز طراحی زیبایی در مقایسه با نسل‌های گذشته خود پیدا کرده است. کابین هر دو خودرو  باتوجه‌به کلاس بدنه آنها زیبا و جادار و متریال به‌کاررفته در آنها راضی‌کننده است. بااین‌حال، برای مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی با هیوندای اکسنت در بحث کیفیت مونتاژ، می‌توان گفت که تویوتا یاریس بدون شک وضعیت بهتری خواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب مقایسه هیوندای اکسنت با کیا سراتو و رنو فلوئنس را هم در بلاگ دیوار بخوانید.

مقایسه تویوتا یاریس 1500 سی‌سی با هیوندای i20 و هیوندای اکسنت
نمای پشت تویوتا یاریس

هیوندای اکسنت از امکانات قابل‌قبولی بهره می‌‌برد و از این نظر در مقابل تویوتا یاریس وضعیت بهتری دارد؛ به‌طور مثال سانروف موردی است که در میان آپشن رفاهی این خودرو وجود دارد، ولی در تویوتا یاریس دیده نمی‌شود.

با مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی و هیوندای اکسنت از نظر ایمنی باید گفت که هیوندای اکسنت به امکاناتی مانند ۶ عدد کیسه هوا و سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ،EBD ،EBA ،VSC ،TCS و HAC مجهز است؛ در‌حالی‌که تویوتا یاریس تنها از امکاناتی مانند ۲ عدد کیسه هوا و سیستم های ABS و EBD بهره می‌برد.

هیوندای اکسنت به یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر مجهز است که توان تولید ۱۲۳ اسب ‌بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد؛ درحالی‌که تویوتا یاریس از یک پیشرانه ۱٫۵لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

هر دو خودرو برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. شتاب صفر تا ۱۰۰ در هیوندای اکسنت ۱۱٫۴ ثانیه و در تویوتا یاریس ۱۲ ثانیه خواهد بود. هیوندای اکسنت می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۸۴ کیلومتر برسد، درحالی‌که حداکثر سرعت برای تویوتا یاریس ۱۷۰ کیلومتر است.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سی‌سی است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش تویوتا یاریس صندق دار را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.