معرفی بهترین ماشین‌های ایرانی موجود در بازار

راهنمای خرید بهترین خودروی ایرانی

48

بهترین ماشین ایرانی برای خرید کدام است؟ اگر شما هم قصد خرید خودروی ایرانی دارید، اما نمی‌دانید بین ماشین های ایرانی موجود در بازار کدام یک بهترین انتخاب خرید برای شما خواهد بود، این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است چرا که در آن قصد داریم بهترین ماشین‌های ایرانی بازار را به شما معرفی کنیم.

صنعت خودروسازی در ایران از دهه ۴۰ شمسی شروع به کار کرد و هم‌اکنون پس از نفت، دومین صنعت بزرگ کشورمان محسوب می‌شود. خودروسازی در ایران در انحصار دو شرکت بزرگ «ایران خودرو» و «سایپا» است که برای تولید خودروهای مختلف با هم رقابت می‌کنند. اما به دلیل وجود تحریم‌های فراوان و نبودن سیاست و مدیریت درست در این صنعت، متاسفانه کمتر شاهد تولید خودرویی ایرانی و با کیفیت هستیم.

با این حال، به دلیل افزایش قیمت ارز و محدود شدن سبد خرید مردم، بسیاری از افراد بودجه‌ای برای خرید خودروهای خارجی ندارند و باید از میان خودروهای تولید داخل یکی را انتخاب کنند. در این میان، تعداد محدودی از این تولیدات داخلی، ارزش خرید نسبتاً بالایی دارند و البته باید توجه داشت که قیمت این خودروها هم مانند سال‌های گذشته چندان پایین نیست.

مطمئنا خرید ماشین ایرانی کار ساده‌ای نیست چرا که بیشتر این خودروها از نظر کیفیت همسطح هستند و حتی در برخی موارد به جز کمی تغییر در ظاهر تفاوت آنچنانی با هم ندارند. با این حال، در بین همین خودروها نیز مواردی هستند که می‌توان آن‌ها را گزینه‌های خوبی برای خرید خودروی ایرانی دانست. بنابراین اگر به دنبال خرید بهترین ماشین ایرانی هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بهترین ماشین ایرانی برای خرید کدام است؟

در ادامه این راهنمای خرید خودروی ایرانی به معرفی تعدادی از بهترین ماشین‌های تولید داخلی می‌پردازیم تا شاید اطلاعاتی که برای خرید خودرو نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد.

سمند - راهنمای خرید خودروی ایرانی

۱ – سمند؛ خودروی ملی

صحبت از خرید خودروی ایرانی که می‌شود این سؤال پیش می‌آید که کدام خودروی ایرانی بهتر است؟ با شنیدن نام ماشین ایرانی، اولین موردی که به ذهن بیشتر افراد خطور می‌کند سمند است؛ ماشینی که نام خودروی ملی را بر دوش می‌کشد.

سمند با کمک تیمی از مهندسین انگلیسی و آلمانی در کنار نخبگان ایرانی، طراحی و تولید شد. مدل پایه سمند، آن‌طور که انتظار می‌رفت موفق و خاص نبود. انتظارات از خودروی ملی بیش از این‌ها بود. به مرور زمان، مدل‌های مختلف سمند وارد خط تولید شد که بهترین آن را می‌توان «سمند سورن ELX» دانست.

سمند سورن از لحاظ ظاهری، طراحی زیباتری نسبت به دیگر مدل‌های سمند دارد. ایران خودرو این فیس‌لیفت جدید را با تغییراتی در قسمت جلو، چراغ‌ها و سپرها ارائه کرده و با طراحی خطوطی بر روی کاپوت، ظاهری ظریف‌تر و مدرن‌تر به سمند داده است. 

سمند سورن مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر EF7 است که یکی از معروفترین پیشرانه‌های ایران خودرو است. این پیشرانه با حجم ۱.۷ لیتر، قدرتی معادل ۱۱۳ اسب بخار دارد. ایران‌خودرو برای سمند سورن، امکاناتی نظیر سنسور عقب، چراغ مه‌شکن عقب و جلو، ۲ ایربگ، آینه‌های اتوماتیک و برخی امکانات رفاهی دیگر را در نظر گرفته است.

سمند سورن را شاید نتوان بهترین خودروی ایرانی دانست اما با وجود سیستم تعلیق خوب و ترمزهای قوی، می‌توان به عنوان گزینه‌ای خوب در نظر گرفت و حتی نامش را در بین بهترین ماشین‌های ایرانی قرار داد. نقطه ضعف این خودرو را شاید بتوان مصرف سوخت نسبتاً بالای آن دانست.

اگر به خرید این خودرو تمایل دارید پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی برای خرید مطلب مقایسه تیپ‌های سمند با یکدیگر را مطالعه کنید.

بر اساس داده‌های دیوار، قیمت یک دستگاه سمند ال ایکس ساده در اواخر اسفند ۱۴۰۰ حدود ۲۶۰ میلیون تومان است. همچنین، سمند ال ایکس EF7 بنزینی قیمتی حدود ۲۸۵ میلیون تومان و سمند سورن ELX در حدود ۲۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

خرید و فروش و قیمت انواع خودروی سمند

جدیدترین آگهی‌های سمند

دنا - ماشین ایرانی چی بخریم؟

۲ – دنا پلاس

دنا پلاس را با ارفاق می‌توان بهترین ماشین ایرانی برای خرید دانست. این خودرو یک سروگردن بالاتر از دیگر تولیدات وطنی است. ایران خودرو در ساخت دنا پلاس، نهایت دست و دل بازی را به خرج داده و خودرویی مورد قبول تولید کرده است. از نظر ظاهری با خودرویی اسپرت روبه‌روییم که با وجود خطوط تهاجمی و منحنی، از طراحی‌های یکنواخت خودروهای داخلی فاصله دارد.

دنا پلاس مجهز به سانروف است و این به جذابیت ظاهری خودرو افزوده است. کابین دنا پلاس شباهت زیادی به کابین سمند دارد. صندلی‌ها راحت و مجهز به تنظیم کننده برقی ۸ جهت هستند. جلو داشبورد با شباهت کمی به جلو داشبورد سوناتا، با قطعات چوبی و دو رنگ تصویری زیبا در مقابل چشم شما قرار می‌دهد. کروز کنترل، دوربین دید عقب، مانیتور، چراغ خوشامد، ردیاب ماهواره‌ای و بسیاری امکانات مدرن در دنا پلاس جمع شده‌اند. همین موارد باعث شده که دنا پلاس یکی از بهترین ماشین های ایرانی نام بگیرد.

این خودرو مجهز به موتوری ۴ سیلندر است که با قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار نسبت به سایر خودروها، بهترین خودروی ایرانی و خودرویی با کیفیت و قدرتمند است. یک نکته جالب در مورد دنا پلاس، سیستم ایمنی آن است. این خودرو با ۶ کیسه هوا و ۴ ستاره ایمنی خودرویی کاملاً مطمئن است و با وجود سیستم ایموبلایزر پیشرفته، تقریباً هیچ دزدی حریفش نیست.

هرچند دنا پلاس چندان بدون ایراد هم نیست و عایق‌بندی ضعیف کابین آن همواره مورد انتقاد بوده است. نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌های بالا نیز یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌رود. با این حال، در بازار تولیدات داخلی نباید انتظار بنز و ب‌ام‌و و تویوتا داشت. دنا پلاس طی چند سال گذشته نشان داده که یکی از بهترین ماشین های ایرانی برای خرید است (پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام به خرید این خودرو مطلب انواع دنا را هم مطالعه کنید).

داده‌های دیوار نشان می‌دهد که در اواخر اسفند ۱۴۰۰ دنا پلاس تیپ ۲ دنده‌ای حدود ۳۹۴ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین، خودروهای دنا پلاس تیپ ۲ توربو و دنا پلاس اتوماتیک به ترتیب در بازار حدود ۴۶۰ میلیون و ۴۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

خرید و فروش و قیمت دنا پلاس

پارس اتوماتیک

۳ – پژو پارس اتوماتیک

وقتی صحبت از بهترین ماشین‌های ایرانی می‌کنیم، انتظار داریم که تمام خودروها کاملاً ساخت کشور خودمان باشد. اما بعضی از خودروها هستند که به دلیل سال‌ها حضور در ایران، حالا کاملاً به عنوان خودرویی ایرانی شناخته می‌شوند. خودروهای پژو یکی از این خودروهاست. پژو در حقیقت خودرویی فرانسوی است که بعد از سال‌ها حضور در خط تولید ایران، در راهنمای خرید خودروی ایرانی قرار می‌گیرد.

ایران خودرو ابتدا پژو ۴۰۵ را به بازار معرفی کرد و سپس نسخه فیس‌لیفت آن با نام پژو پرشیا معرفی شد. پرشیا بعدها به پارس تغییر نام داد تا بیشتر ایرانی شود (پیشنهاد می‌کنیم مطلب بررسی و مقایسه انواع پژو پارس را بخوانید).

پژو پارس، یکی از خودروهای نسبتاً خوب ایرانی است. طراحی ظاهری پارس به مراتب زیباتر و مدرن‌تر از پژو ۴۰۵ است. این خودرو با دو تیپ XU7 و LX که پیشرانه‌های متفاوتی دارند در بازار حضور دارند که از قضا بازار خرید و فروش دست دوم خوبی هم دارد.

مدل اتومات پژو پارس با پیشرانهٔ TU5 و ۴ سیلندر، قدرتی معادل ۱۰۵ اسب‌بخار دارد که نسبت به سایر تیپ‌ها، ارزش خرید بالاتری دارد. البته باید توجه داشت که ضعف امکانات رفاهی موجود در خودروهای ایرانی، در پژو پارس هم دیده می‌شود و این خودرو از حداقل امکانات برخوردار است. همچنین، این خودرو مصرف سوخت بالایی دارد و مانند بسیاری از ماشین‌های ایرانی کیفیت ساختش چندان بالا نیست. با این حال، در مقایسه با بسیاری نمونه‌های داخلی به دلیل داشتن سیستم تعلیق و ترمز خوب، و دسترسی آسان به قطعات، خودرویی قابل توجه است.

پژو پارس را می‌توان یکی از بهترین ماشین‌های ایرانی با قیمت مناسب نامید. البته این قیمت در مقایسه با خودروهایی است که ارزش خرید دارند. اگر قصد خرید ماشین ایرانی دارید، بد نیست پژو پارس اتوماتیک را در فهرست انتخاب‌هایتان قرار دهید.

داده‌های حاصل از آگهی‌های دیوار نشان می‌دهد که یک عدد پژو پارس اتوماتیک صفر در اواخر سال ۱۴۰۰ حدود ۴۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

خرید و فروش و قیمت پژو پارس اتومات

جدیدترین آگهی‌های پژو پارس

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۴ – پژو ۲۰۶ تیپ ۵

یکی دیگر از بهترین خودروهای ایرانی برای خرید پژو ۲۰۶ است. پژو ۲۰۶ سال‌هاست که روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد. این خودرو در تیپ‌های مختلفی تولید شده، اما با کیفیت‌ترین تیپ این خودرو که ارزش خرید دارد، تیپ ۵ آن است. تا چند سال پیش برای ساخت تیپ ۵ از قطعات فرانسوی استفاده می‌شد اما حالا کیفیت قطعات به شدت افت کرده است. پس اگر طالب خرید پژو ۲۰۶ هستید، نسخه‌های قدیمی‌تر مطمئن‌تر هستند (قبلا درباره تفاوت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با تیپ ۲ صحبت کرده بودیم).

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ خودروی زیبایی است. طراحی ظاهری این خودرو هنوز هم قدیمی نشده و هنوز طرفداران خودش را دارد که کم هم نیستند. وقتی کسی سؤال می‌کند ماشین ایرانی چی بخرم؟ یکی از جواب‌ها حتماً پژو ۲۰۶ است.

این خودرو ترمزهایی مطمئن، شتابی خوب و مصرف سوختی مناسب دارد. اگر با فضای محدود داخل کابین و عایق بندی نسبتاً ضعیف این خودرو و امکانات بسیار کم رفاهی آن مشکلی نداشته باشید، می‌توانید سواری لذت بخش و پر هیجانی را با پژو ۲۰۶ تجربه کنید.

بزرگ‌ترین حسن این خودرو این است که مانند پول نقد در بازار عمل می‌کند و همیشه خریدار دارد. همین موارد است که ۲۰۶ را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید خودروی ایرانی تبدیل می‌کند و البته زیباترین ماشین ایرانی. 

بر اساس داده‌های حاصل از آگهی‌های دیوار ، یک دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ صفر کیلومتر در اواخر اسفند ۱۴۰۰ حدود ۳۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ صفر نیز در همین بازه زمانی قیمتی حدود ۲۶۰ میلیون تومان دارد.

خرید و فروش و قیمت پژو ۲۰۶

تندر ۹۰

۵ – رنو تندر ۹۰ و تندر ۹۰ پلاس

یکی دیگر از بهترین ماشین‌های ایرانی موجود در بازار رنو تندر ۹۰ است. تندر ۹۰ هم داستانی مانند پژو دارد. خودرویی که در واقع محصول رنو فرانسه است، اما کاملاً ایرانیزه شده و در سبد خودروهای داخلی قرار می‌گیرد. تا جایی که وقتی سؤال می‌کنیم که بهترین ماشین ایرانی کدام است؟ یکی از پاسخ‌ها معمولاً این خودرو است.

تندر ۹۰ خودرویی است که هر کسی آن را دارد، راضی است. خودرویی که با وجود ظاهر نه چندان زیبا، همواره در سامانه‌های خرید و فروش مانند دیوار پرطرفدار است. تندر ۹۰ را هم ایران خودرو با همین نام تولید می‌کند و هم پارس خودرو با نام پارس تندر!

پارس تندر با کمی تغییرات جزیی، مقداری زیباتر از رنو تندر ۹۰ شده است و البته، کیفیت ساخت این خودرو هم نسبت به تندر ۹۰ بالاتر است. در نظر داشته باشید که پارس تندر، صندلی‌های خشک، طراحی داخلی ضعیف و کابینی خسته کننده دارد. اما از لحاظ کیفیت فنی خودروی خوبی است.

این خودرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر و قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار با دو گیربکس دنده‌ای و اتومات تولید می‌شود. تقریباً هیچ آپشن رفاهی در پارس تندر یا ال ۹۰ وجود ندارد. این خودرو بدنه‌ای محکم دارد که در تصادفات رانندگی آسیب کمی می‌بیند و البته به عنوان کم استهلاک‌ترین ماشین ایرانی هم شناخته می‌شود. از جمله مشکلات این خودرو هم می‌توان به دید عقب ضعیف این خودرو و زیاد چپ کردن آن اشاره کرد.

به طور کلی، با گذشت این همه سال از طراحی این خودرو و نداشتن امکانات رفاهی زیاد، رنو تندر ۹۰ هنوز هم در بین تولیدات داخلی سواری مطمئنی را ارائه می‌کند و همین باعث شده که یکی از بهترین ماشین های ایرانی نام بگیرد (برای اطلاعات بیشتر درباره این خودرو مطلب بررسی و مقایسه انواع رنو تندر ۹۰ را مطالعه کنید).

بر اساس داده دیوار، یک دستگاه رنو تندر ۹۰ E2 صفر در اواخر اسفند ۱۴۰۰ حدود ۴۴۴ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت رنو تندر ۹۰ پلاس دنده‌ای نیز در هم بازه حدود ۵۱۰ میلیون تومان است. نسخه اتوماتیک این خودرو نیز حدود ۵۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

خرید و فروش و قیمت رنو تندر ۹۰

خرید و فروش و قیمت رنو تندر ۹۰ پلاس

جدیدترین آگهی‌های رنو تندر ۹۰

رنو ساندرو اتوماتیک یکی از بهترین ماشین های ایرانی

۶ – رنو ساندرو اتوماتیک

ساندرو اتوماتیک یکی دیگر از محصولات رنو در بازار کشورمان است که برخی از صاحبانش از آن به عنوان یکی از بهترین ماشین‌های ایرانی برای خرید یاد می‌کنند.

ساندرو اتوماتیک هم بر پایه خودروی ال ۹۰ طراحی شده و از نظر فنی هم شباهت‌های زیادی به این خودرو دارد. رنو ساندرو نیز مانند تندر ۹۰ از لحاظ آپشن‌ها و امکانات خودروی فقیری محسوب می‌شود، اما این خودرو مزایایی هم نسبت به ال ۹۰ دارد.

برخلاف طراحی تندر ۹۰، رنو ساندرو خودرویی هاچ‌بک است که حال و هوای اسپرت دارد که این اسپرت بودن در نسخه استپ‌وی آن بیشتر هم به چشم می‌آید.

رنو ساندرو اتوماتیک خودرویی ۴ سیلندر است که توان تولید قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار را دارد. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، چراغ مه‌شکن جلو و قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور اشاره کرد.

نسخه اتوماتیک رنو ساندرو در بین خودروهای ایرانی یکی از گیربکس‌های اتومات را دارد که رانندگی با آن را در میان این نوع تولیدات لذت‌بخش‌تر می‌کند. در هر صورت اگر به دنبال خرید بهترین ماشین ایرانی هستید، بد نیست به رنو ساندرو اتوماتیک نیز نیم نگاهی داشته باشید.

داده‌های دیوار نشان می‌دهد که یک دستگاه رنو ساندرو اتوماتیک صفر در اواخر اسفند ۱۴۰۰ در بازار حدود ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

خرید و فروش و قیمت رنو ساندرو

آخر بهترین ماشین‌های ایرانی کدام هستند؟

قطعا خودروهای ایرانی دیگری مانند پراید و رانا و کوییک نیز در بازار وجود دارند. با این حال، قصد ما از تهیه این راهنمای خرید خودروی ایرانی این بوده که بهترین گزینه‌های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

بر کسی پوشیده نیست که صنعت خودروی ایران در برابر رقبای خارجی‌اش حرف چندانی برای گفتن دارد و تا مدتی پیش تنها قیمت پایین این تولیدات داخل قیمت پایین آن‌ها بود که ارزش خریدشان را نزد خانواده‌های ایرانی بیشتر می‌کرد. با این حال، اکنون که قیمت خودروهای داخلی هم بالا رفته، شاید بتوان گفت که انتخاب‌های ما هم سخت‌تر شده است. بنابراین، باید با دقت بیشتری خودروها را انتخاب کنیم.

اگر خرید خودروهای چینی را به ماشین‌های ایرانی خودمان ترجیح می‌دهید، بد نیست که مطلب بهترین ماشین‌های چینی بازار ایران را هم مطالعه کنید. از طرف دیگر پیشنهاد می‌کنیم که مطالب با ۱۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟، با ۲۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟ و راهنمای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را از دست ندهید.

نظر شما درباره بهترین ماشین های ایرانی چیست؟ به نظرتان خودروهای داخلی دیگری هم هستند که می‌توانند در این راهنما قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاداتتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

جدیدترین آگهی‌های خودرو
48 نظرات
  1. مرتضی می‌گوید

    پس پراید، سلطان جاده‌ها کجاست؟

    1. محین می‌گوید

      بهترین گزینه ازنظر من پژو ۲۰۰۰ است ، مدلهای پایین این خودرو کاملا فرانسوی هستند ، امنیت ، قدرت ، شتاب و سرعت رو به صورت یک جا این خودرو دارد ، هزینه نگهداری و مصرفی پایین و تنها نقطعه ضعف این خودرو مصرف بالای بنزین هست ، اما در کل به هر خودروی دیگر ارجحیت دارد.

  2. کمال عباسی می‌گوید

    بهترین ماشین ایرانی بدون شک پژو ۲۰۶ هست. هنوز که هنوزه تز نظر طراحی سره.

  3. آرمین2fm می‌گوید

    فقط ال ۹۰ بی نقص ترین و فنی ترین ماشین ایرانی اخ نمیگه بیگناه

  4. فراست می‌گوید

    فقط ال ۹۰… گیربکس با موتور مچ هست،جوش نمیاره،کم مصرفه،کم استحلاکه،کابین و صندوق جاداره،سقف کابین بلنده ، خوب با این همه خوبی، قیافه نداره

  5. محسن می‌گوید

    فقط سمند lx بنظرم یک خودروی خوب و با کیفیت هستش

    1. سید جواد می‌گوید

      ال ۹۰بهتره یا دنا پلاس من موندم کدوم را بگیرم

  6. علی می‌گوید

    فقط سمند ef7 سلطان جاده

    1. علی می‌گوید

      فقط سورن elx
      سلطان جاده

  7. احمد می‌گوید

    ما ایرانیها چون دنیا رو ندیدیم میگیم علی آباد شهر قشنگی ست…با کمال احترام بنده یک زانتیا مدل ۷۸ صفر گرفتم..اگر تکه پاره ش کنید باز چیز دیگریست..توصیه میکنم اگر واقعا خواستید هنوز هم که هنوز متوجه سرعت.شتاب وآسایش وووبشید زانتیا بخرید..واقعا با همه اینها فرق داره

    1. عرفان می‌گوید

      زانتیا دیگه دورانش گذشته
      نه قیافه داره
      نه آپشن داره
      نه امکانات داره
      بد تر از همه، ایمنیش درحد پرایده
      کاملا قدیمی و خز هم هستش

      1. یه عشق زانتیا می‌گوید

        قیافه که دارع
        آپشن هم بیشتر از بقیه دارع فقط یکیش که باید برای نصبش روی ماشین های عادی۱۰تا۱۵تومن پول بدی … سیستم پونوماتیک هستش که فابریکی دارع به علاوه سیستم تعلیق زد زلزله اش و ایستادن روی سه چرخ که اگر هم زاپاس نداشته باشی یا دوتا لاستیک رو با هم بترکونی به دردت میخوره
        کدوم ماشین ایرانی امکانات داره ؟؟؟ تازه ش هم این امکانات هم داره که کسی نتونسته چپش کنه (هم ژیان و هم زانتیا)
        ایمنیش از تمام خودرو های ایرانی بالا تره به جز شاتون هایی که جدیدا تولید شدن
        درسته قدیمیه ولی خیلی خوشگله و نیازی به اسپرت کردن نداره شما هر ماشینی بخری برا اینکه خوشگل تر باشه باید ببری اسپرتش کنی ولی زانتیا فقط باید بشوریش و یکم براق کننده تایر بزنی به لاستیکش تا خوشگل بشه و اینکه زانتیا فابریک از هیچ خودروی ایرانی فابریک کم نیاوره (از لحاظ سرعت و تعادل)

        1. ممد می‌گوید

          زانتیا سلطان شاتون مصرف استهلاک واشر زدن جوش اوردن گوی ها همیشه خراب امنیت نیم ستاره قیافه هم که اصلا هیچی بازار دسته دوم هم داغون تر از پراید خداروشکر هیچی نداره قطعات هم که ارزووون

      2. وحید می‌گوید

        من زانتیا سوار شدم، تو خودروهای داخلی بهترین سواری رو میده؛ و جای تاسف داره مه بهترین سواری تو ایران مال یه خودروی دهه ۸۰ میلادی اروپاست و ما نمیتونیم خودروی روز سوار شیم

  8. شقایق می‌گوید

    دیگه وقتی بهترین ماشینهای ایرانی اینا باشن معلومه وضعیتمون چیه دیگه. هرچند من الان هم خودم ۲۰۶ دارم اما خب واضحه که ۲۰۶ در قیاس با دنیا ماشین نیست

  9. علی وکیل می‌گوید

    باسلام
    ما درمورد ماشین های ایرانی صحبت می کنیم نه ماشین های خارجی بنابراین باید ببینید ماشین را فقط برای شهرمی خواهید یا برای مسافرت یا هردو ، ولی فراموش نکنید ما از ماشین بیشتردرشهراستفاده می کنیم وفقط معمولا سالی ۳ تا۷ بار به مسافرت می رویم پس گزینه اصلی ما ماشینی باید باشد که علاوه براینکه درمسافرت اذیت نکند بلکه درترافیک شهرهم بتوان باهاش راحت رانندگی کرد.بنده اکثرماشین های ایرانی را داشتم وسوارشدم.بنظرمن بهترین ماشین ایرانی درجاده سورن هست بدلیل تعادل وچسبندگی خوبش درجاده وجاداریش هست.فقط گیربکس ماشین های ایرانی بویژه درسالهای اخیردرسرعت بالا زوزه می کشند که ماشین های خانواده سمند وپژو از این قاعده مستثنی نیستند.برای شهربهترین ماشین ماشین های هاچ بک هستند مانند پراید ، تیبا، ۲۰۶ تیپ ۵ و۲۰۷.امااگرماشینی می خواهید که دارای شتباب خود وهم برای جاده وهم برای شهرمناسب وجمع وجور باشه بخصوص برای خانواده های ۳ نفره پژو ۲۰۷ یا ۲۰۶ تیپ ۵ رو پیشنهاد می کنم بخصوص باربند آیرودینامیک زیبایی داره که درمسافرت قابل استفاده است.پرشیابا موتورTU5 خوبه به شرط اینکه گیربکسش روبا گیربکس استوک زانتیا عوض کنید. گرچه پرشیا داخلش خیلی قدیمی وپلتفرمش هم قدیمی هاست.ال نود موتورموبی داره که ماشین شهر وجاده هست ولی چند ایراد داره درسرعت بالا تعادلش سخته بویژه وقتی جاده ناگهان ناهنوارشود یا درپیچها کنترلش سخته وچپی زیاد داشته.داخل اطاقش بسیار ساده ودید از شیشه عقب کم وهزینه تعمیرموتورش مثل موتور ef7 خیلی زیاده. اگه قرارباشه حدود۴۰۰ میلیون هزینه کنید بهتره دناپلاس با گیربکس جدید بخرید یا ساندرو استپ وی ولی اگه قراره حدود ۲۰۰ تا۲۵۰ میلیون هزینه کنید سمند پایه گازسوز با موتورef7 یا سورن با موتورef7 یا پرشیا با موتورtu5 وتعویض گیربکسش با گیربکس زانتیا بخرید.دررنج قیمتی ۲۵۰ تا۳۰۰ میلیون من ۲۰۷ رو پیشنهاد میدم.قیمت ۱۵۰ تا۲۰۰ میلیون سمندبا موتورef7 گزینه خوبیه . دررنج قیمیتی ۱۰۰ تا۱۵۰ میلیون بستگی به سلیقه وپول خودتان یعنی از پرایت هاچ بک وصندوق دار تا تیبا ،ساینا وکوئیک انتخاب بستگی به پول وسلیقه شما داره.
    پیشنهاد من برای خرید ماشین های صفرکیلومتربود.خرید ماشین دست دوم برهمین اساس وتمیزی ماشین وقیمت آن هست.
    فراموش نشه هرماشینی بویژه موتورهای تولید ایران مثلef7 حتما باید از نظرتعویض روغن وفیلترروغن خوب رسیدگی شه به موقع تعویض وکیفیت روغن خوب باشه تا موتوردیرترخراب شه. تیک آف زدن به موتورهای بخصوص پلوس جلو آسیب می زنه. درسرعت بالا،درسربالایی های تیز ودرترافیک ودرجاایستاندن های طولانی به هیچ وجه کولرنگیرید چون به موتورآسیب جدی می رسونه.آب رادیات رو حداکثردوسالی یکبار بطورکامل عوضش کنید وآب مقطر با ضدیخ استانداردخوب باترکیب حداقل ۳۰ درضد ضدیخ درآن بریزید.فیلتربنزین رو هردوبار یا سه بارتعویض روغن حتما عوض کنید. واسکازین رو ۲۰ تا۳۰ هزارکیلومترعوض کنید.روغن رو بیشتراز ۷۰۰۰ هزارتا رانندگی باهاش نکنید البته اگه روغن ماشین با کیفیت خوب درموتورریخته اید.فیلترهوا رو هر۳هزارکیلومترتعویض کنید.همواره باد لاستیک های خودروتا تنظیم باشه تا علاوه برصرفه جویی درمصرف سوخت وسرعت بیشتر موجب داغ شدن کمترخودروشود زیراکم باد بودن لاستیک ها به موتورفشاربیشتری میاره. بعد از اتمام بارندگی ها زیر خودرو وموتورخوررو رو بشورید فقط مراقب باشید به سیستم برقی وانژکتورماشین آسیب نرسه.درپایان نصیحت من اینه که همواره درزندگی توقعتان را با پول داخل جیبتان بسنجید نه با آرزوهایتان و نه با صحبت های دیگران. یعنی اگه ماشین ندارید وهمه میگن خودروپراید یا خودرو ایرانی آشغاله که البته تاحدی درست می گن ولی آشغال نیستن بلکه قیمتشان با توجه به کیفیتشان خیلی زیاد شده . اولین خودرومن پراید بود واین رو هم بگم تنها ماشینی که درآن زمان وقتم بهم اجازه داد اکثرایران روباهاش بگردم همین خودرو پراید بود.هزینه تعمیرات و قطعاتش هم خیلی ارزان تراز خودروهای دیگه هست ولی نباید توقع شتاب و قدرت زیاد روازش داشته باشید ولی کارراه اندازه.

  10. وطن پرست می‌گوید

    چرا خودمان را مسخرا میکنیم اینها همه خارجی هستند و ما فقط مونتاژ میکنیم چون عرضه ما همین مقدار است و بس

  11. سیاوش می‌گوید

    نظرتون در باره ماشین جدید تارا اتومات چیه که ایرانخودرو میگه بهترین ماشینم هست که تولید کردم

  12. محمود می‌گوید

    همشون بدن. کجا بهترینن

  13. خسته ایام می‌گوید

    ای بابا ماتوخریدخودروی داخلی هم موندیم چه برسه به خارجیش ازماست که برماست

  14. محمد می‌گوید

    اینهمه ماشین ایرانی خریدم، بهترین ماشین های ایرانی رانا پلاس که اسپرتش بینظیره، دناپلاس و بعد ۲۰۷ هستش، نمیدونم چرا نویسنده رانا پلاس رو ننوشته اومده سمند قدیمی رو نوشته، من صفر دراوردم یکسال بعد موتور گذاشت خخخخخ

  15. مهندس مکانیک می‌گوید

    سلام فوتون ساوانا رو فراموش کردین البته چینیه مونتاژ داخله ولی واقعا نسبت به بقیه کراس اوورها بسیار عالیتره و یک شاسی بلند بسیار پرقدرت و افرودر حرفه ای حساب میشه

  16. علی می‌گوید

    بسیار عالی و کاربردی.سپاس

  17. عرفان می‌گوید

    بهترین ماشین تولید داخل بی شک و تردید دنا پلاس هستش
    بدون هیچ بگو و مگویی
    بعدش دنا و بعد اون سورن و بعد سمند و بعدش پارس تی یو فاید و ۲۰۶ تیپ ۵، ۲۰۶ اس دی، بعد ال ۹۰ همه به ترتیب
    (اونایی که ذکر شد شاید خیلیا ایرانی نباشن، ولی تولید داخل و تو یه رنج قیمت هستن)
    در مورد خودرو هایی همچون رانا و ۲۰۷ و ‌محصولات سایپا نظری ندارم
    ولی ماشینایی مثل ۴۰۵ و زانتیا و …. دیگه اصلا مفت‌نمیارزن، چون هیچی برای گفتن ندارن. کاملا قدیمی شدن

    1. یه عشق زانتیا می‌گوید

      عاغا شما شاتون سواری تو بکن به عشق ما چیکار داری شما اگه میتونی بیا با زانتیا کورس بزن

    2. وحید می‌گوید

      هر خودرویی یه مزایا و معایبی داره؛ همه اونایی که گفتید رو سوار شدم؛ دنا همون سمنده فقط شکلش عوض شده و کیفیت سواری خوبی نداره و از پلت فرم دهه ۸۰ میلادی پژو ۴۰۵ استفاده میکنه که البته تو سال ۱۹۸۸ یکی از بهترینهای جهان بوده (البته شتر هم ۱۰۰۰ سال پیش سواری خوبی میداده) سمند به طور کلی طراحی خوبی نداره، ef7 پر استهلاک ترین موتوره؛ خودم چند سالی پرشیا داشتم کلا خسته و قدیمیه و اما ۲۰۷ خیلی خوش دسته اما پشت فرمونش که میشینی حس میکنی که ماشین الآنه که چپ کنه وخودرو ارتباط خوبی با جاده نداره؛ ال۹۰ و ساندرو هم سوار شدم فقط باید اب و روغنش رو عوض کنی و هیچ خرجی نداره و هیچ چی نمیخواد ولی سواری نداره؛ صندلی هاش راحت نیست انگار سوار سطل آشغال شدی نقطه مقابلش زانتیاست وقتی پشت فرمون میشینی انگار چسبیده به جاده و هندلینگش حرف نداره در حد ماشینای کره ای هست(البته نه در کیفیت، آپشن، زیبایی، استهلاک و .. فقط سواری خوبی داره؛ گفتم که دوستان دست به قلم نشن)؛ چنان سواری نرمی بهت میده که فقط میخایی گاز بدی (همین الانش قیمت بالایی داره یعنی طالبش زیاده اون زمان پرشیا ای ال ایکس و زانتیا ۲۰۰۰ پونزده درصد اختلاف قیمت داشتن ولی الان همین ماشینا مدل ۸۹ چهل پنجاه درصد اختلاف دارن) از ایراداتش بگم خدا نکنه یه گویش خراب بشه درست شدنش با خداست کلا کمتر تعمیرکاری ازش سر در میاره اگر واشر بزنه که حسابی تو خرجی ولی xu7 یا موتو پراید رو همه بلدن کامل باز و بستش کنن؛ کلا تو این کشور ماشین خوب با سواری خوب و استهلاک کم تولید نمیشه خارجی هم دو برابر قیمتش به دست مصرف کننده میرسه و … همون اگر یه خانواده کم جمعیت هستید برید یه ال ۹۰ یا ۲۰۶ بگیرید چاره ای نداریم

      1. واقع گرا می‌گوید

        به نظرم تواین چندسالی که نظرات مردمودرموردخودرومیخونم این تنهانظری بودکه قانع کننده بود،ممنون

  18. مسلم می‌گوید

    هیچی دوو سیلو نمیشه
    یا علی

  19. او خــواهــد آمــــد... می‌گوید

    به نظر من پژو پارس در کنار خودرو های دیگر ایرانی، خودرویی خوب و بصرفه است.

  20. اباالفضل می‌گوید

    از نظر من ماشین های ایرانی هیچ کدوم به درد نمیخوره . چون نه کیفیت داره نه شتاب داره نه قدرت در واقع هیچی نداره . به نظر من در سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ بهترین ماشین ها پارس elx که دارای موتور زانتیا است و سرعت و شتاب فوق العاده ای داره . البته پارس elxدر یه مقطعی با موتور gti6به صورت سفارشی عرضه شد که اون موتور و طراحی اون خودرو حرف نداشت . بعد از موتور زانتیا ایرانخودرو موتور xum رو روی elx انداخت که به درد نمیخورد . البته elxهم اتاقش هم موتورش فرانسوی بود و بدون تیونینگ و ریمپ ۱۹۰ تا راه میرفت که با تیونینگ و تقویت و ریمپ ۲۴۰ تا ۲۵۰ تا راه میرفت . در اون سالها ۴۰۵ و زانتیا ماشین های فوق العاده ای در عرصه خودرو سازی بودند .
    البته زانتیا قابلیت ها و موتور های فراوانی داشت ولی ایران و ایرانی به کم قانع بود و فقط موتور های ۱۸۰۰ccو ۲۰۰0ccرو مونتاژ کرد در صورتی که این خودرو تا موتور ۵۰۰۰ccهم داره و حرف نداره ولی حیف که تولیداونها خیلی ضعف داشت . در کل ماشین هایی که ما سوار میشیم ماشین نیستن برین تو کشور عراق عرب ها به پراید ما میگن ازراعیل . تو کشور های اروپایی نسخه خودرو های ایرانی کاملا منسوخ شده است . این واقعیت تلخیه که باید باهاش روبرو بشیم.

    1. ممد می‌گوید

      ۲۴۰؟ ۲۵۰؟ بیا پایین خداوکیل پارس ۲۵۰ بره میپاشه از هم واشر هم صد رد صد دیگه

  21. محمد می‌گوید

    با توجه به اپشن ها خودرو دنا پلاس توربو یه سرگردن از بقیه بالاتره

  22. محمد می‌گوید

    دنا پلاس توربو

    1. محمد می‌گوید

      اگه اشتباه نکنم :
      ساندرو ۶۰۰ میلیون
      دنا ۶۰۰ میلیون
      برید ژاپنی بخرید به خدا اذیتتون نمیکنه !
      گول مشنبای روی صندلی صفر هارو نخورید
      صندلی دنا صفر حس نیمکت مدرسه رو میده!!!
      به ولله اسم ماشین نمیشه گذاشت روشون
      اینو من میگم . منی که ۱۵ ساله کارم ماشین تصادفیه
      همشون رو جمع کردم دیدم چه آشغالایین
      متاسفانه ما ایرانی ها فقط میگیم فیس خوشکل .سانروف . شتاب و … !!!

  23. شهروند می‌گوید

    این همه از خودروهای با تکنولوژی حداقل ۳۰ قبل آن هم از شرکت بدنامی مثل پژو این قدر تعریف نمی کردی. اگه واقعا دنا پلاس که گرانترین محصول ایران خودرو است با شاسی پژو ۴۰۵ و ایربگهای چینی تبدیل به خودروی امن شده است پس چرا برای تست های ایمنی حتی با استانداردهای چین به آن کشور فرستاده نمی شود تا مردم نتیجه تست را ببینند. مهمترین نشانگر تکنولوژی موتور خودرو میزان مصرف سوخت، آلودگی و صدای موتور است که ماشااله دنا پلاس با وجود عایق زیر کاپوتش صدای تراکتور می دهد. از نظر ایرودینامیکی هم آنقدر فاصله درزهایش زیاد است و ستونها بد نصب شده اند که به تولید صدای بیشتر و مصرف سوخت بیشتر کمک می کند. منظور شما از ایموبلایزر خیلی پیشرفته چیست که همان تکنولوژی معمول در خودروهای معمولی است. داخل دنا پلاس با این داشبوردی که به آدم می چسبد و سقفی که نزدیک کله یک آدم متوسط قد است مگر چقدر جا برای تنظیم صندلی برقی وجود داد. سیستم محرکه خودرو هم که همان سمند با مشکلات و استهلاک و صدای خاص خودش است. کیفیت قطعات آن بسیار پایین است. راستش اگه عوض کردن درب ها و سپر و گلگیر طراحی حساب می شود پس خیلی از کارگاهای تیونیگ نسبت به ایران خودرو با این بودجه کلان برتر هستند. کلام آخر مردمی که زیر ۳۰۰ میلیون پول دارند می دانند که محکوم به سوار شدن همین آشقالهای هستند.

  24. amrr می‌گوید

    فقط پارس ELX

  25. محمد می‌گوید

    پراید ۱۵۱ بهترینه- من خودم دارم یکی شو

    1. علی می‌گوید

      دمپایی??

  26. محمدرضا رئیسی می‌گوید

    اقا هر کی هر ماشینی خریده میگه بهترینه
    فقط اون اخری اون ممد که میگه پراید بهترین ماشینه تورو کجای دلم بزارم اخه
    من خودم پژو پارس Tu5 دارم ولی نه میگم بهترینه نه میگم بدترینه
    قطعا بهترین نیست
    بنظرم شاخص قیمت خودش گویای ماشین بهتره

  27. علی شاهی می‌گوید

    بهترین سواری تو ایران خر خر

  28. یک نظر دهنده می‌گوید

    به نظر من خیلی بهتر بود که خودروهای ایرانی از قطعات درجه ۵ چینی استفاده نکنند
    و به نظرم اگه ربات های جوشکاری بدنه در کارخونشون توسط اروپا و آمریکا تایید میشدن خیلی بهتر بود چون بعضی فرآیند ممکنه ایراد پیدا کنه و باید ربات دارای استاندارد باشه
    و به نظرم آخر اینکه بهتر میشد کل فرآیند رباتیک بود تا خطای انسانی باعث چیزایی مثل وقتی گوشی رو به شارژ فندکی وصل میکنی برف باکن روشن میشه یا اینکه وقتی استارت میزنی خودش گاز میگیره یا اینکه وقتی شیشه شاگرد و پایین میاری ماشین خاموش میشه ( در بعضی موارد بوده و خودم دیدم که میگم) اتفاق نیفته

    تموم شد این نظر من بود

  29. کارلسون حرف مهمی داره که میخواهد --> می‌گوید

    سلطان جاده بوگاتی هست البته لامبورگیی بعد نیست اگر نشد دیگه بی ام اتاق جدید سوپرا بعد نبودن ولی سواریشون هیچ کدوم مثل بوگاتی نبود تو این اشغالا گفتم
    ولی خوب اگر زانتیا سوار شده باشی دیگه هیچ سیستم تعلیقت بهت نمیسازه یک روز ۳ تا تایر با هم ترکیدن من ۴۰ کیلومتر با یک لاستیک اونم گفتم خراب میشه اونم ورداشتم یک ۹۰ تا کیلو متر دیگه رفتم

    توی شتاب ای ال ایکس همیشه ۹ و ۸ قطار از نوعی روسی ها ۳۵۰ متری فاصله مینداخیتم با بوگاتی برای همین دیگه کم تولید کردن
    چون خط زمینی جوابگو نبود
    دیگه از ی جایی پرواز می کرد باس بره رو خط هوایی
    توی دور بالا ای اف سون راحت ۸۰۰ تا ۹۰۰ تا میره البته اگر یک کیت و مکش بندازی راحت تا ۲۰۰۰ تا میتونی بگیری ولی خوب روغن از روغن بهرام بریز حتمی مگرنه ۷۰۰ تا بیشتر نمیره اگر توربو باشه میره رو ۴۰۰۰ تا ولی حواست باشه
    .
    به خاطر شرایط زمانی و مکانی(در اثر سرعت زیاد) یک چندتایی غیب شدند معلوم نی تو کدوم سال رفتن

  30. ساسان می‌گوید

    ضمن احترام به نظرات داده شده ، ماشین فقط ژیان
    سلطان جاده ها .

  31. صادق می‌گوید

    با سلام، اگر مردم خودرو داخلی صفر کیلومتر بی کیفیت از کمپانی نخرند و در صورت امکان یا خودرو نخرند و یا فقط خودروهای مدل پایین تر رو بخرند تا خودروساز های داخلی که با تولید خودرو بی کیفیت بزرگترین توهین ها را به مردم میکنند ورشکست شوند و مجبور به تولید خودروهای با کیفیت و ایمنی و امکانات بالا شوند…

  32. ماهان می‌گوید

    باسلام خدمت همه اگر ماشینی میخواید که هم خوشکل باشه و هم واسه خانواده های۴نفره یا ۵ نفره میخواین باید بگم که یا لیفان ۶۲۰ بخرید یا ۴۰۵ صفر . اگر خواستین ۴۰۵ بخرین حتما صفرشو بخرین ما حدود۱۰ساله ۴۰۵ داریم واقعا عالیه و اما درمورد لیفان ۶۲۰ این ماشین یک ماشین چینی هست و قیمتشم حدود ۴۰۰تا۳۵۰ میلیونه ولی واقعا از نظر شتاب و سرعت تقریبا مثل پرشیا ای ال ایکس و زانتیا ی ۲۰۰۰راه میره حجم خوبی داره و همچنین نسبت به پرشیا تعادل خیلی بهتری داره فقط تنها مشکلش اینه که نه خیلی زیاد ها ولی مصرف بنزینش یکمی بالاست ولی دیگه سلیقه خودتون مهمترین چیزه

  33. رضانیکو می‌گوید

    سلام خدمت همه و عرض ادب و احترام
    من چندتا ماشین داخلی داشتم . تقریبا این قدرها رو داشتم . دنا و سمند سورن . ۲۰۶ البته الان پارس تیوفایو خریدم . باید بگم خب پارس چندتا مزیت داره که بنظرم در خودروهای داخلی دیگه نمیشه یافتشون .
    اینکه خب تیوفایو واقعا در کنار طر احی و رخ واقعا زیبا و دلنشینش که هر کسی رو خیره میکنه خب مصرفش رویایی پایینه. و زیرپاش تو جاده عالیه جدا از اینکه چون اتاقش سنگین نیست قدرت مانوورش در داخل شهر هم خوبه

    1. حمید می‌گوید

      شما که هم سورن سوار شدی و هم پارس تیو۵ لطفا یک مقایسه کامل بین این دو تا انجام بدین و تجربه تونو بنویسین. خیلی ها بین این دو مجبورن انتخاب کنن و مقایسه تجربی این دو تا می تونه در انتخاب بهشون کمک کنه.

  34. delban می‌گوید

    همونطور که شتر ۱۰۰۰ سال پیش سواری خوبی میداده زانتیا هم برای ۲۰ سال پیشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.