۱۰ خودروی ارزان دنده اتوماتیک در بازار ایران

59
66496

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد را به خریدن خودروهای دنده اتوماتیک ترغیب می‌کند خلاص شدن از تعویض دنده‌های مکرر و فشردن پیاپی پدال کلاچ است. خودروهای دنده اتوماتیک در مقایسه با خودروهای دنده دستی قیمت بیشتر، هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر، مصرف سوخت بیشتر و گاه شتاب کندتری دارند.
با نگاهی به خودرو‌های دنده اتوماتیک موجود در بازار می‌توان دریافت که تنوع قیمت‌ها بسیار زیاد است، با این وجود در این مطلب تعدادی از ارزان‌ترین آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۱- ساینا
ارزانترین خودروی دنده اتوماتیک در بازار ساینا است. این خودرو که توسط گروه خودرو‌سازی سایپا تولید و روانه بازار شده است درواقع نسخه به روز شده تیبا به همراه یک گیربکس اتوماتیک است و به غیر از چند آپشن و تفاوت ظاهریِ اندک، تفاوت دیگری بین این دو وجود ندارد. سایپا برای این خودرو از یک موتور یک‌و‌نیم لیتری با مصرف ترکیبی هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر استفاده کرده است. گیربکس این خودرو نیز از نوع CVT  است.
آپشن‌ها: ورود به خودرو بدون کلید، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی هفت اینچی، بلوتوث، مسیریاب، کروز کنترل

۲- برلیانس h220
در رده خودروهای ارزان و اقتصادی بی‌شک خودروهای چینی نقش پررنگی دارند. یکی از همین خودرو‌ها برلیانسh220 است. این خودروی هاچ‌بک جزو ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار است که از یک گیربکس ۶سرعته AMT بهره می‌برد اما در مقایسه با رقبا عملکرد ضعیف‌تری دارد.
آپشن‌ها: سانروف برقی، سنسور پارک دنده عقب، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه برقی

۳-دانگ‌فنگH30  کراس
یکی دیگر از خودرو‌های ارزان‌قیمت بازار خودرو دانگ فنگ h30 کراس است. دانگ‌فنگ در واقع یک خودرو چینی بوده که توسط ایران خودرو روانه بازار می‌شود. این خودرو مجهز به یک گیربکس اتوماتیک ۴ دنده ساخت ژاپن است که عملکرد نسبتا مطلوبی را ارائه می‌کند.
آپشن‌ها: صفحه نمایش لمسی ۶.۵اینچی، آینه برقی به همراه گرم‌کن، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سانروف برقی

۴- برلیانس h230
این مدل از برلیانس نیز همانند h220 ازجمله ارزانترین خودروهای اتوماتیک بازار هستند با این تفاوت که h230 یک خودروی سدان است. این خودرو نیز مانند h220 از یک گیربکس ۶سرعته AMT بهره می‌برد که عملکرد مطلوبی را در هنگام تعویض دنده از خود نشان نمی‌دهد.
آپشن‌ها: سانروف برقی، سنسور پارک دنده عقب، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه برقی

۵- تندر۹۰  اتوماتیک
تندر۹۰  اتوماتیک با وجود اینکه از یک سیستم گیربکس قدیمی‌تر نسبت به رقبا استفاده می‌کند ولی کماکان از فروش بیشتری برخوردار است و گزینه مطلوبی در بین رقبای همرده خود به حساب می‌آید.
آپشن‌ها: آینه برقی، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سیستم اخطار دهی خرابی موتور، کامپیوتر سفر

۶- پژو پارس اتوماتیک
یکی دیگر از خودروهای دنده اتوماتیک داخلی که مجددا در خط تولید قرار گرفته است، پژو پارس است. گیربکس پژو پارس اتوماتیک یک گیربکس AL4 است که عملکرد قابل قبولی دارد.
آپشن‌ها: آینه‌های جانبی برقی و تاشو، شیشه بالابر‌های عقب و جلو برقی، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو

۷- پژو ۲۰۷  اتوماتیک
این خودرو نیز همانند پژو پارس مجددا در خط تولید قرار گرفته و از یک گیربکس AL4 بهره می‌برد.
آپشن‌ها: صفحه نمایش هفت اینچی لمسی، سیستم رهیاب، دوربین دنده عقب، سنسور پارک، آینه برقی، شیشه بالابر برقی، کروزکنترل

۸-ام‌وی‌ام x22
این خودرو نیز یک خودروی چینی ساخت شرکت چری است که توسط مدیران خودرو روانه بازار شده است. ام‌وی‌ام x22 از فروش خوبی برخوردار است و خودروی نسبتا خوبی به‌شمار می‌رود.
آپشن‌ها:شیشه بالابر و آینه‌های برقی، نمایشگر لمسی هشت اینچی به همراه بلوتوث، سانروف برقی، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، کروز کنترل

۹- رنو ساندرو
رنو ساندرو در بین رقبای خود از کیفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است. با وجود استفاده از گیربکس با تکنولوژی قدیمی ‌و آپشن‌های کم ولی باز هم خودروی مناسب و اقتصادی به حساب می‌آید و عملکرد مطلوبی را نیز ارائه می‌کند.
آپشن‌ها: ترمز ای‌بی‌اس، کیسه هوای سرنشینان جلو، کنترلر سیستم صوتی زیر فرمان، تهویه مطبوع

۱۰-  برلیانسh320 و h330
این دو خودرو تقریبا شبیه هم هستند با این تفاوت که یکی‌ هاچ‌بک و دیگری سدان است. هر دو این خودروها از یک گیربکس ۴ سرعته استفاده می‌کنند که عملکرد مطلوبی دارد.آپشن‌ها: سانروف، سنسور دنده عقب، بسته شدن شیشه‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، آینه‌های برقی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای

نام خودروشرکت تولید/وارد کنندهقیمت خودرو در بازار آزاد
سایناسایپا۸۰ میلیون تومان
برلیانسH220محصول مشترک سایپا و شرکت برلیانس چین۱۰۰ میلیون تومان
برلیانسH230 محصول مشترک سایپا و شرکت برلیانس چین۱۱۰ میلیون تومان
دانگ‌فنگH30 کراس دانگ‌فنگ چین- مونتاژ ایران‌خودرو۱۲۶ میلیون تومان
پژو پارس اتوماتیک ایران‌خودرو۱۳۰ میلیون تومان
برلیانس H320 محصول مشترک سایپا و شرکت برلیانس چین۱۴۵ میلیون تومان
تندر۹۰ اتوماتیک رنوی فرانسه- شرکت خدمات دهنده ایران‌خودرو۱۴۷ میلیون تومان
پژو۲۰۷ اتوماتیک ایران‌خودرو۱۴۲ میلیون تومان
برلیانس H330 محصول مشترک سایپا و شرکت برلیانس چین۱۵۰ میلیون تومان
رنو ساندرو مونتاژ شرکت پارس‌خودرو۱۵۵ میلیون تومان
ام‌وی‌امx22چری چین- عرضه کننده مدیران خودرو۱۶۵ میلیون تومان

59 دیدگاه‌ها

  1. کسی که بااتومبیل دنده اتوماتیک راننده نیست شباهت زیادی به کودکی که با ماشین شارژی بازی می کند دارددررانندگی بااتومبیل دارای دنده وکلاج مهارت راننده تاجایی بالا می رودکه اتومبیل راجزئی ازبدن خودحس می کندوعکس العمل های منطقی تری دارد.

    • متاسفانه همیشه اینطور نیست یعنی در ۹۹ درصد مواقع اینطور نیست
      به طور عمومی رانندگان خودروهای دنده معمولی بیشتر از خودرو های اتومات تصادف میکنن و دلیل اون هم خیلی واضح هست تمرکز کمتر راننده
      درضمن متاسفم برای شخصی که شعور کافی نداره و فک میکنه خودروی اتوماتیک اسباب بازیه (پس خوردورهای فرمول ۱ و ریس کار های برند های معروف دنیا هم اسباب بازین نه؟)
      و در آخر اینکه یاد ضرب المثل«گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده» میفتم!

    • در مورد چیزی اطلاعات ندارید حرف نزنید ،،،وقتی سواد صحبت در مورد چیزی رو ندارید اضهار نظر نکنید،،،رانندگی با ماشین اتوماتیک سواد خاص خودش رو میخواد تا زمانی که پشت ماشین دنده معمولی هستید باید همه دنده ها رو به موقع وبا دور موتور مناسب بدید تا موتور حداکثر بازدهی رو داشته باشه ،،که اونم نود درصد بلد نیستند،،البته امیدوارم شما همه چیت با ماشینت یکی شده باشه😏 حالا میرسیم به رانندگی اتوماتیک که واقعا سواد میخواد اینه ازین به بعد شما با پدال گاز داری با ماشین صحبت میکنی و اینکار رانندگی به مراتب ساده تر و شاید سختتر هم بکنه چون میزان فشار پدال گاز مقدار دفعات فشار پدال گاز مشخص میکنی موتور چه گشتاور و چه توانی رو به چرخها منتقل کنه،،،البته اینکار هم هوش خودش رو میخواد،،،صحبت در مورد خوبی ماشینهای دنده معمولی مثال بارز مقاومت یه سری در برابر تکنولوژیه،،،مثل اپنی که نور شمع رو به لامپ ترجیح میداد ،،،کدوم آدم عاقلی از آسایش بدش میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. ساندرو استپ وی اتومات دارم خودم. خوبه. گیربکس و موتور هماهنگن. برای رانندگی بی دردسر عالیه. ولی خب آپشن هیچی نداره. من خودم مانتیور ۱۱ اینچی و دوربین جلو و عقب و کروز گذاشتم.
    ۲۰۷ هم خوبه ولی یکی از دوستام داره وقتی از P میاد R یه تقه خیلی ناجور داره (حتی صفرش)
    استپ وی با کولر روشن رو اتومات تو سربالایی تند آخ نمیگه و میره

  3. ساندرو فقط دنده دستی خوبه .حدود ۶ماه ساندرو استپ وی اتومات سوار شدم تو شهر خوب بود اماهر وقت به شهرستان میخواستم برم حرصمو توسربالایی ها در میاورد.حالت Dکه درجا می زد .تیپ ترونیک هم با ۱و۲ زور میزد .نظر شخصی منه .اتوماتش اصلا خوب نیست

  4. به هیچ وج خودروی ساخت فرانسه رو. باساخت چین نمیشه مقایسه کرد .من بعددار تعویض دوتا خودروی چینی اتومات الان تندر اوتومات گرفتم .قیمتش از خودروی قبلی چینیم……….کمتره اما واقعا کیفتش غیرقابل قیاس باماشینای چینیه

  5. ماشین وقتی ازسرته اون زده بشه همین میشه گیربکس اتوماتیک استهلاک بالایی داره همه کس تعمیرکارش نیست کشورعزیزماهم قیمت ماشین با عقل منطق جورنیست نمونه هایه استاندارد ماشینهای امریکایی هنوز دارن کارمیدن ولی صفر اونا مال چندسال اول جواب میده

    • امیدوارم هیچ یک از شما که ماشین اتوماتیک دارید، دچار مشکل فنی نشید (منظورم مشکل موتوری و گیریبکسی هستش) توی این کشور بلایی سرتون می یارند که ماشین دنده ای رو ببوسید بگذارید روی چشماتون.

  6. اگه کسی بخواد واسه این خودروها بالاتر از ۱۰۰ تومن هزینه کنه یک احمق واقعی ، اخه اینا کجاشون صد میلیون می ارزن واقعا به عقلتون رجوع کنین .

  7. اخه اتومات داریم تا اتومات سوار یه ماشین تویوتا میشد انگار داری زمین برات سجده کرده .اخه اتومات داریم تا اتومات به اینها که اسباب بازی میگن نه ماشین…..

    • ماشین ۲۰۶ اتومات داشتم اصلا خوب نبود
      الان ی بلیزر اتومات دارم اپشن هاشم عالیه گرم کن وسردکن صندلی کولردار بابدنه ضدگلوله وواقعا پرمصرف بخور نوش جونت

  8. سلام دوستان تو همه کشورها بیشتر ماشین هاشون اتوماته و خانم و آقاهم نداره فقط از فرهنگ غرب بی حجابی و سگ بغل کردن یاد گرفتیم متاسفانه کاش یکم فرهنگ رانندگی یادبگیریم و انسانهای اخلاقی بشیم
    انصافا ماشین های دنده اتومات عالیه رانندگی به تعویض دنده که نیست به درست فرمون دادنه به نظر من و اتومات استهلاک کمتری داره من که اولین دوره ساندرو گرفتم و خیلی راضیم

  9. واقعا اینا ارزونه شما چی داری میگی ما ماشین دنده ای داریم میگیم راحته کجاش راحته واقعا یک مقدار در نظراتتون تجدید نظر کنین

  10. من در نوجوانیم خودروخای دنده ایی را ترجیح میدادم ولی الان خودرو با گیربکس استرونیک را بیشتر از تیپترونیک ترجیح میدم به دلیل اینکه دارای دو صفحه کلاج بوده و شما حتی متوجه تعویض دنده نمیشودید. و شتاب صفر تا صد این مدل خودرو ها از گیربکس دستی خیلی بالاتر است .
    با اینکه این همه خورو دنده اتومات روانه بازار شده است متاسفانه خیلی از خانمها یادشان میرود که اگر پایشان را از روی ترمز بردارند خودرو حرکت میکند به دفعات شاهد این بودم که خانمها در هنگام ترافیک با خودرو جلویی برخورد میکنند . و یا یادشان میرود در ترافیک دنده را روی N قرار دهند تا اصطحلاک گیزبکس کمتر شود.
    م . میرزایی

  11. متاسفانه گیربکس های اوتومات در ایران خوب جا نیفتاده اند شما ارزانترین خودرو ها را مقایسه می کنید که توی بازار به این نوع گیربکسها گیربکس اتوبوسی می گویند یعنی خیلی ضعیف هستند . واقعا اگر قیمت خودرو پایین بود منظورم نسبت به درآمد یه کارمند با حقوق ماهیانه پنج هزار دلار در ماه و یک خودرو سدان مثلا کیا استینگر ۳۲۰۰CC که خودرو سال ۲۰۱۸ در اروپا هست با قیمت حدود ۵۴۰۰۰دلار (فول آپشن چهار چرخ محرک) که حتی از رقیب خودش BMW530i هم پیشی گرفت را مقایسه کنید.
    واقعا اگر همچین درآمدی داشته باشیم و بتوانیم همچین خوردرویی بخریم دیگر کسی صحبت از خودرو چینی یا فرانسوی نمیکند که هر چند این خودرو هم کره ایی است . و یا توی سربالایی فشار بیش از حد به موتور خودرو نمی آورد . که آقا سربالایی با کولر روشن سرعت کم می شود و …….
    و متاسفانه الان ایران خودرو کروز کنترل ۲۰۷ را هم برداشته و محصولاتش با ژیربکسهای چینی روانه بازار می شود
    م . میرزایی

  12. سال ۱۳۸۰ جز نفراتی بودم که سمند را توی پیست آزادی تست میکردم و به مدت دو هفته هر روز این کار را انجام میدادم.
    در اوایل سال ۱۳۸۶ سمند LX سال کلاس ۴ خریدم با قیمت ۱۴میلیون ۸۰۰ هزار تومن قیمت دلار ۸۸۰ تومن بودو من ماهیانه ۵۱۰۰ دلار حقوق میگرفتم به نسبت خودروی خوبی بود و ۶ سال سوار این خودرو شدم و سال ۱۳۹۵ دوباره سمند LX مالتی پلاکس کردم و هر روز به خودم فحش میدهم که چرا سمند ۸۶ را فروختم و سمند ۹۵ خریدم.
    حالا یه سری به کیا موتورز میزنیم ظی این ۱۱ سال گذشته توانسته است خودرویی تولید کند که خوردرو سال ۲۰۱۸ خودرو سال بشود

    • با عرض سلام ؛ علت کاهش کیفیت کالاهای ایرانی نسبت به نسخه های اولیه نبودن بازار رقابتی و اینکه خیال این دو خودرو ساز عمده خصولتی از اینکه ماشین باهر قطعه بی کیفیتی تولید کند باز هم بازار خرید دارد! اگر مردم هم نخواهند بخرند دولت با دادن وام ارزان قیمت و خرید برای ادارات دولتی از این تنزل کیفیت حمایت می کند.

  13. من x33 ful automat دارم ،،،چهارده سال ماشینهای داخلی رو روندم ،،واقعا از وقتی که این ماشینو دارم رانندگی آسون و با لذتی دارم همه چی اتوماته حتی سیستم روشنایی روز و شب ،،کل برق ماشینو به صورت اتومات شما در اختیار دارید ،،،حتی اگه ماشینو با سرعت مجبور به ترکش بشید،،هیچ مصرف کننده ای تو ماشین بعد از فرمان قفل شما ظرف یک دقیقه روشن باقی نمیمونه ،،،از سیستم های ناوبری آفلاین وآنلاینش که به صورت فابریک روی این ماشین هست که هرجی بگم کم گفتم هندلینگ عالی نسبت به جثه اش داره از نظر شتاب و گشتاور توی ماشینهای تولید داخل هیچکدوم توی کورس بهم نرسیدن و سوت شدن همشون ،،البته به لطف موتور دولیتری و گیربکس اتومات هماهنگش ،،،خلاصه تصور رانندگی با یه لگن داخلی که هی باید دنده صدتا یه غاز به قول قدیمیا بهش بدم رو دوست ندارم بکنم و نمیکنم حالا شما برید تو صف لگنهای داخلی وایسید دوبله بکنن تو پاچتون،،،خلایق رو هرچه لایق،،،آدم اگه حتی پول نداره،،مثه مرد صورتشو بالا میگیره نمیزاره دزدا ازش سو استفاده کنن چیزی که تو این مملکت متاسفانه کم شده ،،،مرد بودن!

  14. عزیزان توایران …..اتومبیل شانسی …البته ایرانیش ….یاعالی یامزخرف…..چون هرتکه اتومبیل شمامربوط به یک کشور

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید