افزایش ۲۰ درصدی سطح کیفیت محصولات سایپا

0

بررسی عملکرد سال ۹۹ گروه خودروسازی سایپا نشان می‌دهد که این خودروساز موفق شده است با کسب ۷ ستاره جدید کیفی، سطح کیفیت محصولات سایپا را به میزان ۲۰ درصد ارتقا دهد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران هر ماه خودروهای داخلی را موردسنجش و ارزیابی قرار می‌دهد و در گزارشی کیفیت خودرو های داخلی را می‌سنجد و به معرفی باکیفیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین نمونه‌های داخلی می‌پردازد. در این گزارش، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از ۱ تا ۵ به نمایش در می‌آید.

در بررسی کارنامه ۱ سال گذشته گروه سایپا، می‌توان به کسب و افزایش ۷ ستاره جدید کیفی برای محصولات آن اشاره کرد. افزایش ۱ ستاره کیفی برای محصولات تیبا، تیبا ۲، ساینا و وانت پیکاپ ریچ از اتفاقات مثبت سال ۹۹ در مجموعه سایپا بوده است، به‌گونه‌ای‌که خودروهای یادشده از ۲ ستاره به ۳ ستاره ارتقا پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: سایپا کوییک ۴ ستاره شد

این آزمون‌ها در حوزه فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز و تجهیزات الکتریکی، تزیینات داخلی و خارجی، بدنه، رنگ، صداهای غیرعادی و نفوذ آب صورت گرفته است. خودرو سایپا کوییک در تمامی آزمون‌های مذکور با ارتقای عملکرد و ثبت نمرات بهبود، توانسته به چهار ستاره کیفی ارتقا یابد.

در این میان، کامیون الوند هم با ۴ ستاره کیفی درحال تولیدشدن است و بر این اساس می‌توان گفت سال گذشته سطح کیفیت محصولات سایپا به‌طور متوسط ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده است. بر اساس برنامه‌‌ریزی مدیریت ارشد گروه سایپا، این روند افزایش کیفیت در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

باید به این نکته توجه کرد که در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیب‌های کشف‌‌شده آنها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا ازدست‌رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده است یا تزییناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل‌رفع است. علاوه بر این، مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً ۳ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

***

شما می‌توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.