مقایسه آلفارومئو ۴C با ب‌ام‌و Z4 و پورشه باکستر

رقابتی که گران تمام می‌شود

0

وقتی درباره کوپه‌های سوپراسپورت یا لوکس صحبت می‌کنیم، مشخص است که برندهای موجود در بازار تعدادشان کمتر می‌شود و تنها برندهایی می‌توانند در این عرصه حضور داشته باشند که توان و سابقه درخشانی در حوزه خودروسازی داشته باشند. در واقع، به‌نوعی حوزه رقابت کوپه‌های سوپراسپورت را می‌توان حوزه قدرت‌نمایی توان فنی و طراحی برندها دانست.

هرچند آلفارومئو ۴C نیز در این حوزه رقبای زیادی ندارد، ولی رقبای قدرتمندی را در کنار خود می‌بیند. در این مطلب به مقایسه آلفارومئو ۴C با ب‌ام‌و Z4 و پورشه باکستر می‌پردازیم تا توان آلفارومئو ۴C را در کنار رقبایش ببینیم.

نمای داخلی آلفارومئو 4C
نمای داخلی آلفارومئو ۴C

مقایسه آلفارومئو ۴C با ب‌ام‌و Z4

این رقیب ۴C انصافاً رقیبی پُرسابقه و خوش‌سابقه است. کمپانی ب‌ام‌و در کلاس‌های مختلف خودروهای گوناگونی را تولید کرده است؛ ازجمله کلاس کوپه، که مدل ب‌ام‌و Z4 در همین کلاس قرار دارد.

با مقایسه آلفارومئو ۴C با ب‌ام‌و Z4 می‌بینیم که طول و ارتفاع Z4 اندکی بیشتر است. همچنین، این خودرو هشت دنده اتومات دارد و از حیث پیشرانه نیز، ‌۲۵۰ سی‌سی حجیم‌تر از پیشرانه آلفارومئو ۴C است. هر دو خودرو نیز، از سیستم توربوشارژ استفاده می‌کنند تا قدرت خوبی از موتورهای خود بگیرند. طبیعی است که قدرت ایجادشده مدل کارکرده ب‌ام‌و Z4 نزدیک به پنج اسب‌بخار بیشتر از مدل کارکرده ۴c باشد؛ اما این موجب نمی‌شود تا شتاب و حداکثر سرعت آن نیز بیشتر باشد.

با مقایسه آلفارومئو ۴C با ب‌ام‌و Z4 از نظر سرعت، وضعیت آلفارومئو ۴C بهتر به‌نظر می‌رسد. وضعیت دو خودرو در مصرف نیز یکسان است. از حیث طراحی ظاهری، البته سلیقه حرف اول را می‌زند؛ اما به‌نظر می‌رسد که ۴C خاص‌تر و خشن‌تر و اسپورت‌تر درآمده است و اندکی ما را به یاد فِراری‌های معروف می‌اندازد.

با مقایسه آپشن‌های آلفارومئو ۴C و ب‌ام‌و Z4 باید گفت، وضعیت Z4 بهتر است و کروزکنترل هوشمند و صندلی برقی و مواردی از این دست دارد؛ امکاناتی که آلفارومئو ۴C به‌دلیل فلسفه شکل‌گیری‌اش، فاقد آن است.

در کل، به‌نظر می‌رسد که وضعیت آلفارومئو ۴C بهتر باشد. با این تبصره که مدل‌های دیگری از ب‌ام‌و Z4 وجود دارند که قدرت کمتر یا بیشتری هم دارند. ازجمله مدل ۳۵i این اتومبیل که از پیشرانه شش‌ سیلندره سه لیتری بهره می‌برد و می‌تواند بیش از ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. مدل i20 نیز، پیشرانه دو لیتری دارد، ولی قدرت کمتری تولید می‌کند.

نمای پشتی آلفارومئو 4C
نمای پشتی آلفارومئو ۴C

مقایسه آلفارومئو ۴C با پورشه باکستر

برند معتبر دیگری که وارد این عرصه رقابت می‌شود، برند پورشه است که با شنیدن نامش، خیلی‌ها یاد برندی خوش‌استایل و گران‌قیمت و کاردرست می‌افتند.

با مقایسه آلفارومئو ۴C با پورشه باکستر به نتایج جالبی می‌رسیم. البته قیمت تمام شده پورشه باکستر بیشتر از آلفارومئو ۴C است. از حیث کارکرد فنی،‌ پورشه باکستر هفت دنده ‌اتومات در مقابل شش دنده اتومات آلفارومئو ۴C دارد. حجم موتور پورشه باکستر نیز ۲۵۰ سی‌سی بیشتر است و باعث ایجاد سرعت ۲۷۵ کیلومتری در ساعت برای این خودرو می‌شود؛ در مقابل سرعت ۲۵۸ کیلومتری آلفارومئو ۴C. قدرت ایجادشده پورشه باکستر نیز ۶۰ اسب‌بخار بیشتر خواهد بود. طول و ارتفاع و وزن پورشه هم البته بیشتر از آلفارومئو است.

با مقایسه آلفارومئو ۴C با پورشه باکستر از نظر طراحی، البته همه‌چیز را باید به سلیقه مخاطب سپرد؛ با این توضیح ساده که پورشه کلاسیک‌تر و با پِرِستیژتر است و آلفارومئو ۴C به‌شدت اسپورت‌تر و خاص‌تر. از نظر آپشن‌ها نیز، وضعیت پورشه بهتر است و این خودروساز نام‌آشنا سعی کرده است که از امکانات بیشتری کمک بگیرد.

اگر قیمت بیشتر پورشه باکستر برایتان چندان موضوعیت ندارد، بی‌شک این خودرو گزینه بهتری خواهد بود؛ هرچند که در بحث ظاهر، البته می‌توان وضعیت آلفارومئو ۴C را بهتر و خاص‌تر دانست. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه پورشه باکستر با رقبای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از آلفارومئو ۴C در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش آلفارومئو ۴C مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از خودروهای بالا توان بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

درباره آلفارومئو ۴C بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.