مقایسه آلفارومئو جولیتا با رنو اسکالا و ب‌ام‌و سری ۱

مانور قدرت بین لوكس‌ها!

0

هر خودرویی که وارد بازار می‌شود، معمولاً در کلاس، بازه قیمتی و حوزه‌ای ورود پیدا می‌کند که به طور طبیعی، برندها و نسخه‌هایی دیگر نیز در آن حضور دارند. به‌این‌ترتیب است که رقابت به وجود می‌آید. البته مرزهای دقیقی نمی‌توان مشخص کرد که کدام خودروها را دقیقاً باید با کدام خودروها مقایسه کرد، اما به‌طور طبیعی و پیش‌بینی‌پذیر، چنین مقایسه‌هایی قابل کشف است.

برای خودروی آلفارومئو جولیتا، به‌عنوان یک هاچ‌بک اسپرت لوکس نیز رقبایی وجود دارند؛ رقبایی مانند رنو اسکالا، مزدا ۳ هاچ‌بک، بی‌ام‌و سری ۱ و … . در این مطلب از وبلاگ دیوار قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مقایسه آلفارومئو جولیتا با رنو اسکالا و ب‌ام‌و سری یک ۱۲۰i.

مقایسه آلفارومئو جولیتا با رنو اسکالا

این مقایسه فرانسوی ـ ایتالیایی، در میان هاچ‌بک‌های لوکس اتفاق می‌افتد. البته قیمت آلفارومئو جولیتا کمی بالاتر از رنو اسکالا هم می‌رود. از نظر طراحی ظاهری، برتری از آن آلفارومئو جولیتاست زیرا پیام اسپرت و شیک و منحصربه‌فرد بودن را از همان ابتدا منتقل می‌کند. درحالی‌که اسکالا بیش‌تر شبیه مگان درآمده که خودرویی نسبتاً غیرلوکس محسوب می‌شود.

موتور به‌کاررفته در اسکالا،‌ ۱.۶ و ۲ لیتری است و درحال‌حاضر، بیش‌تر اسکالاها با موتور ۲ لیتری کار می‌کنند. در نگاه اول و در مقایسه با موتور ۱.۴ لیتری جولیتا، تصور بر این است که اسکالا دست برتر را باید داشته باشد، اما نوع پیشرانه توربوشارژ مولتی‌ایر به‌کاررفته در آلفارومئو جولیتا باعث می‌شود قدرت تولیدشده در این خودرو به ۱۷۰ اسب بخار برسد. درحالی‌که قدرت موتور اسکالا ۱۴۰ اسب بخار است. در نتیجه، دیگر حرفی باقی نمی‌ماند و در این بخش از مقایسه، برتری برای جولیتا است.

از نظر مصرف سوخت نیز جولیتا ۱.۴ لیتر در نسخه‌های جدیدتر خود کم‌تر سوخت مصرف می‌کند. وزن دو خودرو تقریباً یکی است،‌ هرچند که فرمان‌پذیری و کشش جولیتا را باید بهتر بدانیم. البته در بحث آپشن‌ها، اسکالا سعی کرده در نسخه‌های تمام‌فول خود قوی‌تر عمل کند و شاید امکاناتی بیش‌تر نسبت به جولیتا داشته باشد.

در مورد گیربکس هم باید گفت که جولیتا از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و اسکالا از گیربکس اتوماتیک CVT.  گیربکس‌های CVT از تکنولوژی پیشرفته‌تری برخوردارند که در حقیقت نوعی انتقال قدرت متغییر به حساب می‌آیند. در جعبه دنده‌های CVT خبری از این چرخ دنده‌های خورشیدی و سیاره‌ای و … نیست، بلکه تکنولوژی و فرآیند نوینی در حال رخ دادن در زیر پوسته این سیستم‌های انتقال قدرت است. اما در ارزیابی کلی، جولیتا حتماً خودرویی بهتر، ایمن‌تر و خوش‌دست‌تر محسوب می‌شود. هرچند که قیمت آن بیشتر از رنو اسکالا است.

مقایسه آلفارومئو جولیتا با ب‌ام‌‌و سری یک ۱۲۰ آی هاچ‌بک

حال که مقایسه بین آلفارومئو جولیتا با رنو اسکالا را دیدیم، بهتر است به سراغ خودروی بعدی برویم. خودروی بعدی که در مقایسه با جولیتا قرار می‌گیرد، ب‌ام‌‌و سری یک ۱۲۰ آی هاچ‌بک است؛ یک مقایسه آلمانی ـ ایتالیایی. البته پشت‌ سرِ نام ب‌ام‌‌و کوهی از اعتبار، خلاقیت و تصویر مثبت از انواع و اقسام خودروهای دوست‌داشتنی قرار دارد. اما در مقایسه این دو هاچ‌بک باید به‌طور دقیق‌تر دید که چه ویژگی‌هایی، فراتر از نام آن‌ها، وجود دارد.

سیستم پیشرانه ب‌ام‌‌و سری ۱ هاچ‌بک جعبه‌دنده ۸ دنده اتوماتیک دارد که نسبت به جعبه دنده ۶ دنده جولیتا به مراتب بهتر است. سیستم این پیشرانه نیز توربوشارژ است که از این نظر وضعیت دو خودرو یکسان است. حجم پیشرانه ب‌ام‌‌و سری ۱ هاچ‌بک البته ۲ لیتر است که ۶۰۰ سی‌سی بیش‌تر از حجم پیشرانه جولیتاست، و به همین نسبت نیز قادر است ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند، در حالی که جولیتا ۱۷۴ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه به شما قدرت می‌دهد.

شتاب ب‌ام‌‌و هم ۰.۶ ثانیه بیشتر از جولیتاست. آپشن‌های دو خودرو نیز تفاوت چندانی باهم ندارند و درکل، این دو خودرو جزو مدل‌های نسبتاً کم‌آپشن محسوب می‌شوند، البته نسبت به قیمتی که برای‌شان پرداخت می‌شود. درکل، با درنظر گرفتن تمام ویژگی‌ها و تفاوت‌ها و قیمت هر دو خودرو، نسخه هاچ‌بک ب‌ام‌‌و سری ۱ برنده این مقایسه و رقابت خواهد بود.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از آلفارومئو جولیتا در اختیارتان قرار داده باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش آفارومئو جولیتا مطلع شوید.

آگهی‌های خرید و فروش آلفارومئو جولیتا

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.