بلوار اندرزگو تهران و محله‌های اطراف آن را بهتر بشناسید

0

اگر به دنبال محلی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت هستید، اندرزگو تهران پیشنهاد می‌شود. چرا که بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های معروف در طول مسیر بلوار اندرزگو قرار دارند که از اهمیت زیادی در بین مردم برخوردار ند. این محله را به نام اندرزگو قیطریه، اندرزگو فرمانیه، اندرزگو فرشته نیز می‌شناسند. دلیل این امر منتهی شدن خیابان‌های اصلی مانند فرشته، فرمانیه، کامرانیه و قیطریه به این بلوار است.

بلوار اندرزگو کجاست؟

اندرزگو نامی است که این روزها بیشتر سر زبان جوان‌ترها است؛ اما بلوار اندرزگو کجاست؟ اندرزگو تهران بلواری در منطقهٔ ۱ است. در واقع اندرزگو از شرق در چهارراه کامرانیه آغاز و به غرب یعنی بلوار کاوه منتهی می‌شود. البته اندرزگو تهران تا منطقهٔ فرمانیه نیز ادامه پیدا می‌کند. به دلیل دسترسی این بلوار به خیابان‌های مهم و پرطرفدار دیگر، مسیرها و محل‌هایی با نام‌های اندرزگو فرشته، اندرزگو فرمانیه یا اندرزگو قیطریه هم در بین شهروندان تهرانی مشهور هستند.



همه آگهی‌های املاک محله قیطریه (شامل اندرزگو) در دیوار



مسیر منتهی به بلوار اندرزگو

نقشه بلوار اندرزگو

همان‌طور که گفته شد، این بلوار به خیابان‌های و بلوارهای مهم و پرطرفدار دیگر تهران مانند شهید لواسانی و قیطریه منتهی می‌شود. بلوار مشهور منطقه ۱، یکی از پررونق‌ترین بلوارهای تهران است. در تصویر زیر، محدوده اندرزگو و محله‌های اطراف آن را می‌بینید. همچنین با کلیک روی این لینک می‌توانید محله را با دسترسی‌ها و مسیرهای شهری، در مسیریاب بلد مشاهده کنید.

تاریخچه اندرزگو

گفته شده که در قدیم سمت راست باغ قیطریه یک کوچهٔ بسیار باریک بود که تا خیابان برادران شهید سلیمانی کنونی می‌رسید. ساکنان محله از این طریق به دزاشیب می‌رفتند. بعدها این کوچه را آسفالت و عریض کردند و به بلوار اندرزگو معروف شد. پس از دوران پهلوی، این بلوار را به نام یکی از مبارزان مخالف حکومت پهلوی یعنی سیدعلی اندرزگو نامیدند.

گفته شده که در گذشته که خبری از پل صدر نبوده، اندرزگو منطقه‌ای پر از مغازه‌های قلیان فروشی، تعمیرات خودرو و چوب فروشی بوده است. با احداث پل صدر، ساختار این منطقه تغییر پیدا کرد. به طوری که تعداد بسیاری رستوران‌، کافه‌ و مرکز خرید در طول بلوار اندرزگو راه‌اندازی شد. با جایگزین شدن مراکز تفریحی در اندرزگو تهران، بسیاری از جوانان برای گذراندن اوقات فراغت این بلوار را انتخاب کردند. به همین دلیل اگر آخر هفته‌ها گذرتان به این خیابان بیفتد، باید ساعاتی را در ترافیک بمانید.

امکانات محلی

بیشترین تمرکز امکانات در محدودهٔ اندرزگو مربوط به مراکز تفریحی است. رستوران‌های بسیاری در اندرزگو تهران راه‌اندازی شده‌اند که از محبوبیت بالایی برخوردارند. از رستوران‌ها و مراکز خوراکی معروف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لبینا
  • جگرکی شب‌زدگان
  • طباخی اندرزگو
  • برگرلند
  • امیر چاکلت
  • زعتر فست فود
  • رستوران شمشیری

برگرلند اندرزگو تهران

مراکز درمانی بسیاری در اطراف اندرزگو تهران وجود دارد که در ادامه می‌خوانید:

  • از سمت اندرزگو فرمانیه بیمارستان فرمانیه قرار دارد.
  • مرکز دیالیز حکیم طب اندرزگو در یکی از خیابان‌های اندرزگو به نام سلیمانی واقع شده است.
  • رادیولوژی اندرزگو بعد از تقاطع قیطریه و اندرزگو دیده می‌شود.

در اطراف بلوار اندرزگو امکانات تفریحی خوبی هم برای ساکنان منطقه در دسترس هست. تپهٔ قیطریه یکی از این امکانات تفریحی است. تپهٔ قیطریه بین خیابان قیطریه از شمال، خیابان دهقان از جنوب و بلوار کاوه از شرق قرار دارد. این مجموعه تپهٔ قدیمی‌ترین بخش محلهٔ قیطریه است. هرچند امروزه اثری از آن تپه‌ها باقی نمانده است و رویشان ساختمان‌های بلند ساخته‌اند.

ورزشگاه شهید چمران در محدودهٔ‌ قیطریه و اندرزگو برای فعالیت‌ها فرهنگی و ورزشی مورد توجه ساکنان این منطقه‌ها قرار دارد. در قسمت فرهنگی ورزشگاه شهید چمران، سینمای جوان و تئاتر آن فعال است. در قسمت ورزشی هم امکان انجام انواع ورزش‌های متنوعی مانند شنا، فوتبال، بسکتبال، والیبال، اسکواش، اسکیت و بوکس وجود دارد. در کنار فضاهای ورزشی، غرفه‌ها و فروشگاه‌هایی از قبیل فروشگاه پوشاک و لوازم ورزشی،‌ صنایع دستی و فرفورژه، کتاب‌فروشی، خدمات اینترنت و سفره‌خانه‌های سنتی و رستوران دایر است.



حمل‌ونقل عمومی و مترو اندرزگو

بیشترین رفت‌وآمد در خیابان اندرزگو تهران از طریق خودروی شخصی صورت می‌گیرد. این منطقه مترو یا اتوبوس تندرو ندارد. تنها خط اتوبوسرانی اندرزگو خط ۲۱۷ شهرک صدف است. این خط اتوبوسرانی از شهرک صدف تا بلوار صبا ادامه دارد که در مسیر از اندرزگو نیز می‌گذرد. البته کسانی که می‌خواهند برای پیاده‌روی به این منطقه بروند، می‌توانند از طریق مترو قیطریه به ابتدای بلوار اندرزگو تهران برسند.

مجتمع تجاری در بلوار اندرزگو تهران

خیابان‌های مهم منتهی به بلوار اندرزگو

اندرزگو تهران جزو مناطق شلوغ محسوب می‌شود. از خیابان‌ها و بلوارهای مهمی که به اندرزگو می‌رسند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیطریه
  • بلوار کاوه
  • کامرانیه
  • فرمانیه
  • شریعتی

عکس‌های اندرزگو تهران

بلوار شهید اندرزگو امروز یکی از مشهورترین بلوارهای تهران محسوب می‌شود. خیابانی که در منطقه ۱ قرار دارد و به‌نوعی به مرکزی برای انواع تفریح هم تبدیل شده است. در ادامه، عکس‌هایی از این بلوار واقع در محله قیطریه تهران را مشاهده می‌کنید.

قیمت املاک در اندرزگو تهران

اندرزگو به دلیل اینکه در شمال تهران واقع شده،از مناطق گران‌قیمت تهران است. به دلیل نزدیکی این منطقه به شریعتی، فرمانیه، قیطریه و دزاشیب، شرایط آب‌وهوایی هم عالی به نظر می‌رسد. از همین رو قیمت املاک این منطقه به نسبت سایر مناطق شمالی تهران، بالا برآورد می‌شود. با توجه به آگهی‌های فروش املاک در دیوار قیمت هر متر مربع آپارتمان در اندرزگو (خرداد ۱۴۰۰) حدودا بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون برآورد شده است. البته می‌توان املاکی با قیمت‌های کمی پایین‌تر در محدودهٔ قیطریه پیدا کرد. فراموش نکنید که برای مشاهده آگهی‌های اندرزگو در دیوار، باید فیلتر محله را روی محله قیطریه تنظیم کنید.



آگهی‌های فروش مسکونی محله قیطریه (شامل اندرزگو) در دیوار



 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.