متوسط قیمت آپارتمان در آگهی‌های دیوار کلان‌شهرها (۱۵ تا ۲۵ شهریور)

متوسط قیمت آپارتمان در آگهی‌های دیوار کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و قم

0

با توجه به آگهی‌های ثبت شده در دیوار در ۱۰ روز گذشته، فهرستی از متوسط قیمت یک متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در مناطق مختلف کلان‌شهرها به دست آمده است. محله‌هایی در کلان‌شهرهای کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و قم که تعداد قابل‌توجهی آگهی فروش آپارتمان در روزهای اخیر داشته‌اند، در این گزارش دیده می‌شوند. مقایسه متوسط قیمت در این شهرها و محله‌های پایتخت نشان می‌دهد که هنوز هم فاصله زیادی بین بازار مسکن تهران و شهرهای دیگر وجود دارد. در ادامه مطلب، گزارش تفصیلی از آگهی‌های دیوار را می‌خوانید.

توجه: قیمت‌های درج‌شده در گزارش زیر، متوسط قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در دیوار کلان‌شهرها است. متوسط قیمت، تنها از محله‌هایی استخراج شده است که در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰، تعداد قابل‌توجهی آگهی در دیوار داشته‌اند.

متوسط قیمت فروش آپارتمان در آگیهی‌های دیوار محلات کرج چقدر است؟

بنا بر آگهی‌های ثبت شده در نیازمندی‌های دیوار، شهرک ابریشم با قیمت ۴ میلیون تومان در کنار شهر جدید هشتگرد و ملارد با متوسط قیمت ۵ میلیون تومان از ارزان‌ترین محله‌های کرج برای خرید آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت است. در مقایسه با پایتخت، متوسط قیمت فروش آپارتمان در این مناطق تنها به قیمت خرید آپارتمان در شهر جدید پرند (با قیمت ۶ میلیون تومان) نزدیک است.

از محله‌های ارزان‌تر کرج، مارلیک، محمدشهر و حیدرآباد محلاتی هستند که هر متر مربع آپارتمان به طور متوسط با در کانال ۷ میلیون تومان در آن‌ها آگهی می‌شود.

آگهی‌های مشکین دشت کرج با متوسط قیمت ۸.۷ میلیون تومان ثبت شده‌اند که با متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در قرچک تهران برابری می‌کند. همچنین متوسط قیمت خرید آپارتمان ۲ تا ۵ ساله در منظریه و کیان مهر حدود ۹ میلیون تومان ثبت شده است که تقریبا با قیمت خرید شهر بومهن برابر است.

از شهرهای اطراف تهران، شهریار، رودهن و پردیس در کانال ۱۱ میلیون تومان ثبت می‌شوند که محله‌های شاهین ویلا و فردیس کرج نیز با همین قیمت در آگهی‌های دیوار ثبت شده‌اند.

مطلب مرتبط: قیمت فروش آپارتمان در آگهی‌های دیوار تهران (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

در میان محله‌هایی با متوسط قیمت آگهی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان، شهر جدید اندیشه و ساماندهی با متوسط قیمت هر متر مربع ۱۳ میلیون تومان آگهی می‌شوند. کوی زنبق، شهرک بنفشه و مهرشهر – فاز ۴ محلاتی در کرج هستند که آگهی فروش آپارتمان در آن‌ها با متوسط قیمت ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان ثبت می‌شوند.

محله گوهردشت با متوسط قیمت ۲۰ میلیون تومان برای هر متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت اعلام شده است که با محلات جی و بریانک و افسریه تهران هم قیمت است. همچنین محله‌های کوی مهر و مهرویلا با قیمت ۲۲ و ۲۴ میلیون تومان با محلات جیحون، هاشمی و سلسبیل هم قیمت هستند که در این محدوده قیمتی آگهی می‌شوند.

طبق داده‌های استخراج‌شده از آگهی‌های دیوار، فاز ۳ مهرشهر با متوسط قیمت ۲۵ و عظیمیه با متوسط قیمت ۲۸ میلیون تومان که هم‌قیمت محلاتی همچون پیروزی و تهرانپارس شرقی در تهران هستند در کنار محله‌های فاز ۱ و ۲ مهرشهر با قیمت ۳۴ و ۲۹ میلیون تومان از محله‌های گران قیمت کرج برای خرید آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت هستند.

هم قیمت بودن فاز ۱ مهرشهر کرج با قیمت ۳۴ میلیون تومان با محله دریاچه شهدای خلیج فارس که از محلات غربی تهران بوده، نکته قابل تاملی است. نکته دیگر اینکه گران‌ترین محله کرج در دیوار، با قیمت محله پرطرفدار سعادت آباد تهران با متوسط قیمت ۸۰ میلیون تومان حدود ۴۵ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند.

آگهی‌های فروش آپارتمان کرج را اینجا ببینید

متوسط قیمت آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار کرج (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محله‌متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان
شهرک ابریشم۴,۸۰۹,۰۰۰
شهر جدید هشتگرد۵,۳۷۵,۰۰۰
ملارد۵,۶۴۷,۰۰۰
ماهدشت۶,۹۷۴,۰۰۰
مارلیک۷,۷۳۸,۰۰۰
محمدشهر۷,۸۸۷,۰۰۰
حیدرآباد۷,۹۶۷,۰۰۰
مشکین‌دشت۸,۷۳۱,۰۰۰
منظریه۹,۱۲۰,۰۰۰
کیانمهر۹,۹۸۷,۰۰۰
شاهین‌ویلا۱۰,۸۰۲,۰۰۰
فردیس۱۱,۵۴۷,۰۰۰
گلشهر۱۲,۴۵۹,۰۰۰
شهر جدید اندیشه۱۳,۳۲۲,۰۰۰
ساماندهی۱۳,۶۳۷,۰۰۰
باغستان۱۵,۶۴۳,۰۰۰
کوی زنبق۱۶,۸۵۹,۰۰۰
شهرک بنفشه۱۷,۷۳۹,۰۰۰
مهرشهر - فاز ۴۱۷,۸۰۹,۰۰۰
گوهردشت۲۰,۳۵۹,۰۰۰
کوی مهر۲۲,۸۵۸,۰۰۰
مهرویلا۲۴,۱۳۱,۰۰۰
مهرشهر - فاز ۳۲۵,۱۲۸,۰۰۰
عظیمیه۲۸,۴۸۹,۰۰۰
مهرشهر - فاز ۲۲۹,۲۶۸,۰۰۰
مهرشهر - فاز ۱۳۴,۲۸۱,۰۰۰
 

خرید آپارتمان در دیوار مشهد چقدر هزینه دارد؟

بر اساس آگهی‌های ثبت شده در دیوار، لیستی از متوسط قیمت فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال در برخی از مناطق و محلات مشهد تهیه شده است. بنا بر اطلاعات موجود در جدول زیر، شهر جدید گلبهار با متوسط قیمت ۴.۸ میلیون تومان در کنار محله‌های طبرسی شمالی و بلوار توس در کانال ۵ میلیون تومان ار مناطق ارزان قیمت مشهد برای خرید آپارتمان هستند.

با توجه به متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهرک ابریشم، شهر جدید هشتگرد و ملارد کرج که ارزان‌ترین مناطق کرج هستند می‌توان دریافت که مناطق ارزان کرج و مشهد حدودا هم قیمت هستند.

ایثارگران، سیدی، ابوطالب و محله طلاب محله‌های هستند که در ۱۰ روز گذشته، اگهی‌های دیوار در آن‌ها با متوسط قیمت در محدوده ۶ تا ۸ میلیون تومان ثبت شده است. در کرج محله‌های ماهدشت، محمدشهر و محلاتی با متوسط قیمت در همین کانال آگهی می‌شوند.

آگهی‌های فروش آپارتمان محله‌های شهید مطهری شمالی و عبدالمطلب در ۱۰روز گذشته با متوسط قیمت ۹ میلیون تومان ثبت شده‌اند. همچنین محلات قاسم‌آباد (شهرک غرب)، الهیه، موسوی قوچانی و محله سرافرازان از محلاتی هستند که در کانال ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان ثبت شده است. در مقابل محلات منظریه، کیان مهر، شاهین ویلا و فردیس کرج در همین محدوده قیمت اگهی شده‌اند.

صیاد شیرازی، اقبال و دانشجو در مشهد از محلاتی هستند که آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آن‌ها با متوسط قیمت ۱۷ میلیون تومان ثبت شده‌اند. هفت تیر با متوسط قیمت ۱۸ میلیون تومان و وکیل‌آباد و رضاشهر با متوسط قیمت ۱۹ میلیون تومان آگهی داشته‌اند.

محله‌های فرامرز عباسی و آزادشهر و هاشمیه با متوسط قیمت ۲۰ میلیون تومان در آگهی‌های سایت دیوار در کنار محله‌های فرهنگ و محله هنرستان با متوسط قیمت ۲۱ میلیون تومان از مناطق گران قیمت مشهد در دیوار برای خرید آپارتمان هستند. در مقابل، متوسط قیمت گران قیمت‌ترین محلات کرج در دیوار برای خرید خانه ۲۹ و ۳۴ میلیون تومان است.

به‌دنبال خرید آپارتمان در مشهد هستید؟ اینجا کلیک کنید

متوسط قیمت آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار مشهد (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محله‌متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان
گلبهار۴,۸۴۴,۰۰۰
طبرسی شمالی۵,۴۵۱,۰۰۰
بلوار توس۵,۷۱۳,۰۰۰
ایثارگران۶,۷۵۵,۰۰۰
سیدی۷,۰۷۱,۰۰۰
ابوطالب۸,۷۹۱,۰۰۰
محله طلاب۸,۸۵۷,۰۰۰
شهید مطهری شمالی۹,۳۱۸,۰۰۰
عبدالمطلب۹,۶۴۷,۰۰۰
قاسم‌آباد (شهرک غرب)۱۰,۸۶۳,۰۰۰
الهیه۱۱,۷۱۱,۰۰۰
موسوی قوچانی۱۱,۸۶۹,۰۰۰
محله سرافرازان۱۲,۲۵۸,۰۰۰
صیاد شیرازی۱۷,۱۳۴,۰۰۰
اقبال۱۷,۸۲۴,۰۰۰
دانشجو۱۷,۹۳۳,۰۰۰
هفت تیر۱۸,۹۳۳,۰۰۰
وکیل‌آباد۱۹,۲۸۷,۰۰۰
رضاشهر۱۹,۶۰۶,۰۰۰
فرامرز عباسی۲۰,۰۸۱,۰۰۰
آزادشهر۲۰,۰۹۸,۰۰۰
هاشمیه۲۰,۶۶۲,۰۰۰
فرهنگ۲۱,۰۵۰,۰۰۰
محله هنرستان۲۱,۲۶۹,۰۰۰
 

بر اساس آگهی‌های دیوار، متوسط قیمت خرید آپارتمان در اصفهان چقدر است؟

با توجه به اطلاعات به دست آمده از آگهی‌های سایت دیوار، آپارتمان‌های ۲ تا ۵ ساله در فولادشهر اصفهان با قیمت ۶ میلیون تومان برای هر متر مربع ثبت شده‌اند که در بین محلات و شهرهای اطراف اصفهان در جدول زیر، ارزان‌ترین نرخ خرید را دارد.

متوسط قیمت در شهر جدید بهارستان ۱۰.۵ میلیون تومان، در شاهین شهر ۱۱ میلیون تومان و در ملک‌شهر و برازنده ۱۶ میلیون تومان است. در مقایسه، متوسط قیمت خرید آپارتمان در محلات باغستان و کوی زنبق کرج با این قیمت‌ها ثبت شده‌اند.

اشراق با متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان ۱۸ میلیون تومان در کنار محله تالار با قیمت متوسط ۲۰ میلیون تومان از مناطق گران قیمت اصفهان در دیوار است. همچنین محله‌های جابر انصاری و خانه اصفهان با متوسط قیمت حدود ۲۱ میلیون تومان از دیگر مناطق گران اصفهان در آگهی‌های دیوار هستند.

در بین مناطق ذکر شده در جدول زیر بزرگمهر با متوسط قیمت ۲۷ میلیون تومان بالاترین نرخ فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت را دارد. در مقایسه، گران‌ترین منطقه در مشهد محله هنرستان با متوسط قیمت ۲۱ میلیون تومان است که اختلاف حدود ۷ میلیون تومانی بین گران‌ترین محله مشهد و اصفهان را نشان می‌دهید.

فراموش نکنید که این محله‌های گران‌قیمت، محله‌هایی هستند که در روزهای گذشته، تعداد قابل‌توجهی آگهی در آن‌ها در دیوار ثبت شده است. درواقع شاید محله‌هایی با قیمت بیشتر هم در دیوار آگهی شوند که به‌خاطر تعداد پایین آگهی، در این گزارش دیده نمی‌شوند.

آگهی‌های فروش آپارتمان همه محله‌های اصفهان را اینجا ببینید

متوسط قیمت آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار اصفهان (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محله‌متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان
فولادشهر۶,۰۶۷,۰۰۰
بهارستان۱۰,۵۹۸,۰۰۰
شاهین‌شهر۱۱,۰۰۳,۰۰۰
ملک‌شهر۱۶,۰۷۸,۰۰۰
برازنده۱۶,۴۵۷,۰۰۰
اشراق۱۸,۰۰۴,۰۰۰
تالار۲۰,۲۱۰,۰۰۰
جابر انصاری۲۱,۵۹۴,۰۰۰
خانه اصفهان۲۱,۷۲۷,۰۰۰
بزرگمهر۲۷,۱۱۷,۰۰۰
 

محله‌های ارزان دیوار شیراز برای خرید خانه کدامند؟

بر اساس آگهی‌های دیوار، ارزان‌ترین محله شیراز، مرودشت و شهر جدید صدرا با متوسط قیمت ۸ میلیون تومان هستند. در رتبه بعدی محلات ارزان شیراز برای خرید آپارتمان فرهنگیان و عادل آباد هستند. متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در این محلات حدود ۱۲ میلیون تومان ثبت شده است.

در میان محله‌های ارزان دیگر در شیراز، شهرک امام رضا و شهرک سراج با متوسط قیمت ۱۳ میلیون تومان، ریشمک ۱۵.۹ میلیون تومان و شهرک گلستان ۱۶ میلیون تومان آگهی می‌شوند.

در بین محله‌های با قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان در دیوار شیراز، متوسط قیمت در محله زرهی،۲۰ میلیون تومان و در منطقه تاچارا ۲۱ میلیون تومان ثبت شده است. آگهی‌های فروش آپارتمان مسکونی ۲ تا ۵ سال ساخت در محله‌های معالی‌آباد و ارم و قدوسی شرقی با متوسط قیمت ۲۴ میلیون تومان برای هر متر مربع ثبت شده‌اند. این مناطق در رتبه دوازدهم شیراز از نظر قیمتی قرار دارند. درحالیکه محله دوازدهم شهر مشهد، موسوی قوچانی با متوسط قیمت ۱۱.۸ میلیون تومان است که نشان می‌دهد آگهی‌های شهر شیراز نسبت به شهر مشهد نسبتا گران‌تر بوده‌اند.

محله قدوسی غربی با متوسط قیمت ۲۹ میلیون تومان و ستارخان با متوسط قیمت ۳۰ میلیون تومان در کنار محله قصرالدشت با متوسط قیمت ۳۵ میلیون تومان از مناطق گران قیمت شیراز هستند. همان‌طور که گفتیم، گران‌ترین محله در شهر اصفهان، بزرگمهر با متوسط ۲۷ میلیون تومان بود که اختلاف حدود ۷ میلیون تومانی بین گران‌ترین آگهی‌های آپارتمان شیراز و اصفهان در ۱۰ روز گذشته را نشان می‌دهد.

جدیدترین آگهی‌های فروش آپارتمان در شیراز را اینجا ببینید

متوسط قیمت آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار شیراز (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محله‌متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان
مرودشت۸,۱۰۶,۰۰۰
شهر صدرا۸,۵۵۴,۰۰۰
فرهنگیان۱۲,۳۳۴,۰۰۰
عادل‌آباد (بلوار عدالت)۱۲,۶۲۵,۰۰۰
شهرک امام رضا (فرگاز)۱۳,۱۹۶,۰۰۰
شهرک سراج۱۳,۷۲۳,۰۰۰
ریشمک۱۵,۹۷۴,۰۰۰
شهرک گلستان۱۶,۲۸۵,۰۰۰
زرهی۲۰,۲۵۰,۰۰۰
تاچارا۲۱,۹۳۸,۰۰۰
فرهنگ شهر۲۳,۷۱۴,۰۰۰
معالی‌آباد۲۴,۰۳۱,۰۰۰
ارم۲۴,۲۸۰,۰۰۰
قدوسی شرقی۲۴,۳۰۴,۰۰۰
قدوسی غربی۲۹,۶۵۳,۰۰۰
ستارخان۳۰,۹۴۳,۰۰۰
قصرالدشت۳۵,۸۳۶,۰۰۰
 

بر اساس اگهی‌های دیوار متوسط قیمت خرید آپارتمان در اهواز چقدر است؟

متوسط قیمت آگهی فروش آپارتمان مسکونی ۲ تا ۵ ساله در ۱۰ روز گذشته سایت دیوار در محله پردیس اهواز ۵.۹ میلیون تومان ثبت شده است که در کنار کوی مهدیس با قیمت ۶.۳ میلیون تومان از ارزان‌ترین محله‌های اهواز هستند. کیانشهر با متوسط قیمت ۹ میلیون تومان از دیگر مناطق ارزان اهواز در اگهی‌های دیوار بوده است. باهنر با متوسط قیمت ۱۰ میلیون تومان و محله گلستان هم با قیمت ۱۱.۵ میلیون تومان در دیوار ثبت شده‌اند.

محلات کیان آباد و زیتون کارمندی با متوسط قیمت ۱۶ میلیون تومان در کنار محله کیانپارس با متوسط قیمت ۲۱.۸ میلیون تومان از مناطق گران قیمت اهواز برای خرید آپارتمان مسکونی ۲ تا ۵ سال ساخت هستند. نکته قابل توجه آن است که گران‌ترین محله اهواز برای خرید خانه، در دیوار با متوسط قیمت ۲۱.۸ میلیون تومان آگهی شده، اما در شهرهای شیراز و کرج در کانال ۳۰ میلیون تومان بوده است.

 به‌دنبال خرید آپارتمان در اهواز هستید؟ اینجا کلیک کنید

متوسط قیمت آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار اهواز (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محله‌متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان
پردیس۵,۹۵۷,۰۰۰
کوی مهدیس۶,۳۴۵,۰۰۰
کیانشهر۹,۰۳۰,۰۰۰
باهنر۱۰,۱۲۲,۰۰۰
گلستان۱۱,۵۸۴,۰۰۰
کوروش (کوی ملت)۱۲,۵۶۰,۰۰۰
کیان آباد۱۶,۰۲۰,۰۰۰
زیتون کارمندی۱۶,۱۶۱,۰۰۰
کیانپارس۲۱,۸۷۰,۰۰۰
 

قیمت آپارتمان مسکونی در آگهی‌های دیوار قم

بر اساس آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار، متوسط قیمت یک متر مربع آپارتمان مسکونی ۲ تا ۵ ساله در محله پردیسان قم، در ۱۰ روز گذشته، ۸ میلیون تومان اعلام شده است که در بین محلات جدول زیر، ارزان‌ترین نرخ را دارد. بلوار ۱۵ خرداد با متوسط قیمت ۱۲ میلیون تومان، انسجام ۱۳.۳ میلیون تومان و بنیاد و جمهوری با متوسط قیمت ۱۵ میلیون تومان، در رتبه‌های بعدی هستند

زنبیل‌آباد (شهید صدوقی) با متوسط قیمت هر متر مربع ۱۶ میلیون تومان در کنار شهرک قدس با متوسط قیمت ۱۸.۵ میلیون تومان از گران‌ترین محلات قم در آگهی‌های دیوار بوده‌اند.

اختلاف قیمت گران‌ترین منطقه قم در دیوار برای خرید آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت، با گران‌ترین محله مشهد ۳ میلیون تومان و اصفهان، حدود ۹ میلیون تومان است. مجددا یادآوری می‌کنیم که گران‌ترین محله‌های این گزارش، از بین محله‌هایی انتخاب شده‌اند که در بازه زمانی استخراج داده‌ها، تعداد قابل‌توجهی آگهی فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت داشته‌اند.

متوسط قیمت آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار قم (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محله‌متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان
پردیسان۸,۱۷۰,۰۰۰
بلوار ۱۵ خرداد۱۲,۰۴۳,۰۰۰
انسجام۱۳,۳۷۵,۰۰۰
بنیاد۱۵,۱۴۷,۰۰۰
جمهوری۱۵,۷۲۲,۰۰۰
زنبیل‌آباد (شهید صدوقی)۱۶,۵۳۱,۰۰۰
شهرک قدس۱۸,۵۴۳,۰۰۰

 نکته قابل توجه شاید آنجا باشد که در بین ارزان‌ترین محلات کلان‌شهرها در آگهی‌های دیوار، اختلاف قیمت چشم‌گیری به چشم نمی‌خورد. به طور میانگین ارزان‌ترین محلات کلان‌شهرها با قیمت ۶ میلیون تومان ثبت شده‌اند.

ارزان‌ترین متوسط قیمت در بین محلات ارزان کلان‌شهرها محلات گلبهار مشهد و شهرک ابریشم کرج با نرخ ۴.۸ میلیون تومان برای هر متر مربع آپارتمان مسکونی ۲ تا ۵ سال ساخت بوده‌اند. گران‌ترین نرخ هم در بین محلات مختلف کلان‌شهرها در این گزارش، فاز یک مهرشهر کرج و قصرالدشت شیراز اصفهان با متوسط قیمت حدود ۳۵ میلیون تومان بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.