نرخ اجاره آپارتمان در آگهی‌های دیوار کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز

متوسط قیمت اجاره آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در بازه ۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

0

با توجه به آگهی‌های اجاره درج ‌شده در دیوار در ۱۰ روز گذشته اطلاعاتی شامل قیمت اجاره‌بهای واحدهای ۲ تا ۵ ساله در ۵ کلان‌شهر کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز به دست آمده است. داده‌های هر شهر به صورت محلی دسته‌بندی و تفکیک شده‌اند. مقایسه این داده‌ها با داده‌های مربوط به آگهی‌های اجاره‌بهای شهر تهران نشان می‌دهد که سایر کلان‌شهرها گزینه‌های بیشتری برای متقاضیان خانه با قیمت مناسب دارند. همچنین بررسی این داده‌ها نشان می‌دهد که در میان این کلان‌شهرها، کرج و شیراز دارای بیشترین میانگین اجاره‌بها در آگهی‌های دیوار هستند. در ادامه، گزارش تفصیلی داده‌ها را می‌خوانید.

توجه: قیمت‌های این گزارش از آگهی‌های مربوط به محله‌های پرطرفدار استخراج شده‌اند، یعنی محلاتی که دارای آگهی‌های بیشتری بوده‌اند. ارقام اجاره‌بهای به دست آمده، حاصل جمع اجاره پرداختی ماهانه و تبدیل ودیعه به اجاره با نرخ ۳ درصد از کل مبلغ ودیعه به عنوان اجاره‌بهای ماهانه است.

اجاره‌بهای آپارتمان در آگهی‌های دیوار کرج

میانگین اجاره‌بها برای هر متر مربع در کرج، با توجه به محله‌هایی که در ۱۰ روز گذشته در دیوار کرج آگهی اجاره زیادی داشته‌اند، حدود ۶۹ هزار تومان بوده است. بیشترین اجاره‌بهایی که در جدول داده‌ها آمده مربوط به محله عظیمیه بوده که ۱۰۷ هزار تومان برای هر متر مربع است. سایر محله‌های گران قیمت در کرج عبارتند از مهرویلا و فاز یک مهرشهر که به ترتیب دارای اجاره‌بهای ۹۹ هزار تومان و ۹۷ هزار تومان بر متر مربع هستند.

کمترین میزان اجاره‌بها نیز با مبلغ ۲۶ هزار تومان برای هر متر مربع، مختص شهر جدید هشتگرد است. شهرک ابریشم نیز با اجاره‌بهای ۲۷ هزار تومان بر متر مربع جز محله‌های ارزان‌قیمت کرج محسوب می‌شود.

میانگین اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۸۰ متری که ۲ تا ۵ سال سن ساخت آن بوده در کرج حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ماهانه است. این رقم بر اساس آگهی‌های درج شده در دیوار، از قیمت اجاره در کلانشهر تهران ۸.۵ میلیون تومان و از شهریار ۵۰۰ هزار تومان پایین‌تر است.

آگهی‌های اجاره آپارتمان کرج را اینجا ببینید

متوسط نرخ اجاره آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار کرج (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط اجاره‌ی یک مترمربعمتوسط اجاره‌ آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
گوهردشت۹۲,۰۰۰۷,۳۶۰,۰۰۰
فردیس۶۶,۰۰۰۵,۲۸۰,۰۰۰
باغستان۷۳,۰۰۰۵,۸۴۰,۰۰۰
عظیمیه۱۰۷,۰۰۰۸,۵۶۰,۰۰۰
گلشهر۷۲,۰۰۰۵,۷۶۰,۰۰۰
شهر جدید اندیشه۷۲,۰۰۰۵,۷۶۰,۰۰۰
شاهین‌ویلا۶۱,۰۰۰۴,۸۸۰,۰۰۰
شهرک بنفشه۸۶,۰۰۰۶,۸۸۰,۰۰۰
منظریه۵۴,۰۰۰۴,۳۲۰,۰۰۰
شهر جدید هشتگرد۲۶,۰۰۰۲,۰۸۰,۰۰۰
کوی مهر۸۹,۰۰۰۷,۱۲۰,۰۰۰
مهرشهر - فاز ۳۸۹,۰۰۰۷,۱۲۰,۰۰۰
ساماندهی۶۶,۰۰۰۵,۲۸۰,۰۰۰
محمدشهر۴۲,۰۰۰۳,۳۶۰,۰۰۰
مهرشهر - فاز ۴۸۶,۰۰۰۶,۸۸۰,۰۰۰
مارلیک۴۵,۰۰۰۳,۶۰۰,۰۰۰
کوی زنبق۸۰,۰۰۰۶,۴۰۰,۰۰۰
مشکین‌دشت۵۰,۰۰۰۴,۰۰۰,۰۰۰
مهرویلا۹۹,۰۰۰۷,۹۲۰,۰۰۰
مهرشهر - فاز ۱۹۷,۰۰۰۷,۷۶۰,۰۰۰
کیانمهر۵۶,۰۰۰۴,۴۸۰,۰۰۰
هشتگرد۵۰,۰۰۰۴,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ابریشم۲۷,۰۰۰۲,۱۶۰,۰۰۰

اجاره‌بهای آپارتمان در آگهی‌های دیوار مشهد

در ۱۰ روز گذشته، میانگین اجاره‌بها بر متر مربع در آگهی‌های دیوار مشهد حدود ۴۶ هزار تومان بوده است؛ یعنی ۱۳۰ هزار تومان کمتر از میانگین مشابه در کلان‌شهر تهران.

محله‌هایی که گران‌ترین آگهی‌های اجاره در دیوار مشهد را به خود اختصاص داده‌اند عبارتند از محله آزادشهر با ۶۲ هزار تومان، هاشمیه با ۵۹ هزار تومان، محله‌های وکیل‌آباد و فرهنگ با ۵۸ هزار تومان و رضاشهر با ۵۷ هزار تومان برای هر متر مربع. میانگین اجاره‌بهای آپارتمان ۸۰ متری در محلات گران‌قیمت مشهد حدود ماهانه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است. محله گلبهار نیز ارزان‌ترین میزان اجاره‌بها را در میان آگهی‌های دیوار مشهد داشته است؛ ۱۷ هزار تومان بر متر مربع. به عبارت دیگر اجاره‌بهای یک واحد ۸۰ متری در گلبهار ماهانه حدود ۱ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان هزینه دارد.

آگهی‌های اجاره مربوط به مشهد که در دیوار درج شده بودند نشان می‌دهند که نرخ میانگین اجاره‌بهای ماهانه برای آپارتمان‌های ۸۰ متری که ۲ تا ۵ سال سن ساخت دارند، حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. میانگین مشابه در آگهی‌های دیوار کلان‌شهر تهران حدود ۱۰ میلیون تومان بیشتر است.

جدیدترین آگهی‌های اجاره آپارتمان مشهد را اینجا ببینید

متوسط نرخ اجاره آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار مشهد (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط اجاره‌ی یک مترمربعمتوسط اجاره‌ آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
الهیه۵۳,۰۰۰۴,۲۴۰,۰۰۰
قاسم‌آباد (شهرک غرب)۵۱,۰۰۰۴,۰۸۰,۰۰۰
صیاد شیرازی۵۷,۰۰۰۴,۵۶۰,۰۰۰
بلوار توس۲۵,۰۰۰۲,۰۰۰,۰۰۰
محله سرافرازان۵۴,۰۰۰۴,۳۲۰,۰۰۰
گلبهار۱۷,۰۰۰۱,۳۶۰,۰۰۰
طبرسی شمالی۲۴,۰۰۰۱,۹۲۰,۰۰۰
هاشمیه۵۹,۰۰۰۴,۷۲۰,۰۰۰
امیریه۴۷,۰۰۰۳,۷۶۰,۰۰۰
محله طلاب۴۰,۰۰۰۳,۲۰۰,۰۰۰
آزادشهر۶۲,۰۰۰۴,۹۶۰,۰۰۰
رضاشهر۵۷,۰۰۰۴,۵۶۰,۰۰۰
عبدالمطلب۴۱,۰۰۰۳,۲۸۰,۰۰۰
سیدی۳۱,۰۰۰۲,۴۸۰,۰۰۰
شهید مطهری شمالی۴۵,۰۰۰۳,۶۰۰,۰۰۰
فرهنگ۵۸,۰۰۰۴,۶۴۰,۰۰۰
جانباز۵۴,۰۰۰۴,۳۲۰,۰۰۰
وکیل‌آباد۵۸,۰۰۰۴,۶۴۰,۰۰۰
ابوطالب۴۰,۰۰۰۳,۲۰۰,۰۰۰

اجاره‌بهای آپارتمان در آگهی‌های دیوار اصفهان

در ۱۰ روز گذشته، میانگین اجاره‌بها در آگهی‌های درج ‌شده در دیوار اصفهان حدود ۵۴ هزار تومان برای هر متر مربع بود که ۱۱۵ هزار تومان از میانگین اجاره‌بهای آگهی‌های دیوار تهران و حومه کمتر است.

بالاترین اجاره‌بها مربوط به آگهی‌های محله‌های اشراق و بیدآباد بوده که به ترتیب حدود ۶۵ هزار تومان و ۶۴ هزار تومان بر متر مربع بوده است. پایین‌ترین اجاره‌بها در آگهی‌های فولادشهر دیده شد که به طور متوسط ۲۲ هزار تومان بوده.

در بررسی آگهی‌های مربوط به آپارتمان‌های ۸۰ متری اصفهان که ۲ تا ۵ سال سن ساخت دارند، میانگین اجاره‌بها را حدود ماهانه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یافته‌ایم؛ که حدود ۹ میلیون تومان از میانگین اجاره‌بها در آگهی‌های دیوار شهر تهران و حومه کمتر است.

آگهی‌های اجاره آپارتمان در اصفهان

متوسط نرخ اجاره آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار اصفهان (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط اجاره‌ی یک مترمربعمتوسط اجاره‌ آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
شاهین‌شهر۵۵,۰۰۰۴,۴۰۰,۰۰۰
بهارستان۴۰,۰۰۰۳,۲۰۰,۰۰۰
ملک‌شهر۶۲,۰۰۰۴,۹۶۰,۰۰۰
فولادشهر۲۲,۰۰۰۱,۷۶۰,۰۰۰
اشراق۶۵,۰۰۰۵,۲۰۰,۰۰۰
خانه اصفهان۶۲,۰۰۰۴,۹۶۰,۰۰۰
برازنده۶۰,۰۰۰۴,۸۰۰,۰۰۰
تالار۵۸,۰۰۰۴,۶۴۰,۰۰۰
بیدآباد۶۴,۰۰۰۵,۱۲۰,۰۰۰

اجاره‌بهای آپارتمان در آگهی‌های دیوار شیراز

آگهی‌های اجاره که در ۱۰ روز گذشته در دیوار کلان‌شهر شیراز قرار داده شده‌اند، میانگین اجاره‌بها را حدود ۷۰ هزار تومان برای هر متر مربع نشان می‌دهند. این قیمت در مقایسه با قیمت مشابه در کلان‌شهر تهران حدود ۱۰۰ هزار تومان کمتر است.

در میان آگهی‌های دیوار در شیراز محله فرهنگ‌شهر بالاترین قیمت اجاره‌بها را به خود اختصاص داده که حدود ۸۴ هزار تومان برای هر متر مربع بوده است. با اختلاف کمی از فرهنگ‌شهر، محله زرهی قرار دارد که اجاره‌بهای میانگین ۸۳ هزار تومان را داشته است. به عبارت دیگر، اجاره گران‌ترین آپارتمان‌های ۸۰ متری شیراز حدود ماهانه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه داشته‌اند. شهر صدرا نیز با ۴۰ هزار تومان بر متر مربع، ارزان‌ترین آگهی‌های اجاره در شیراز را داشته است.

آپارتمان‌های ۸۰ متری ۲ تا ۵ ساله شیراز نیز حدودا اجاره‌بهای میانگین ماهانه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را در آگهی‌های دیوار داشته‌اند؛ که تقریبا ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از میانگین مشابه در کلان‌شهر تهران کمتر است.

به‌دنبال اجاره آپارتمان در شیراز هستید؟ اینجا کلیک کنید

متوسط نرخ اجاره آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار شیراز (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط اجاره‌ی یک مترمربعمتوسط اجاره‌ آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
شهر صدرا۴۰,۰۰۰۳,۲۰۰,۰۰۰
فرهنگ شهر۸۴,۰۰۰۶,۷۲۰,۰۰۰
زرهی۸۳,۰۰۰۶,۶۴۰,۰۰۰
شهرک سراج۶۶,۰۰۰۵,۲۸۰,۰۰۰
ریشمک۷۷,۰۰۰۶,۱۶۰,۰۰۰
تاچارا۷۷,۰۰۰۶,۱۶۰,۰۰۰
شهرک گلستان۶۲,۰۰۰۴,۹۶۰,۰۰۰
درکی۷۶,۰۰۰۶,۰۸۰,۰۰۰
معالی‌آباد۸۰,۰۰۰۶,۴۰۰,۰۰۰
شهرک امام رضا (فرگاز)۶۸,۰۰۰۵,۴۴۰,۰۰۰
فرهنگیان۶۳,۰۰۰۵,۰۴۰,۰۰۰

اجاره‌بهای آپارتمان در آگهی‌های دیوار اهواز

میانگین اجاره‌بهای آپارتمان‌های ۲ تا ۵ ساله در اهواز که در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ شهریور در آگهی‌های دیوار درج شده‌اند، حدود ۴۰ هزار تومان برای هر متر مربع است. این عدد که حاصل از میانگین قیمت آگهی‌های اجاره در محله‌های پرطرفدار اهواز بوده، تقریبا ۱۳۰ هزار تومان از قیمت متوسط مشابه در آگهی‌های دیوار کلان‌شهر تهران کمتر است.

گران‌ترین اجاره‌بهای ۱۰ روز گذشته در دیوار اهواز مربوط به آگهی‌های محله باهنر با حدود ۵۶ هزار تومان برای هر متر مربع و محله سپیدار با حدود ۵۳ هزار تومان بر متر مربع بوده است. ارزان‌ترین قیمت نیز در میان آگهی‌های محله پردیس بود که حدود قیمت ۲۵ هزار تومان برای اجاره هر متر مربع را نشان می‌داد.

طبق آگهی‌های درج شده در دیوار اهواز، میانگین اجاره‌بهای آپارتمان‌های ۸۰ متری که ۲ تا ۵ سال سن ساخت دارند تقریبا ماهانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده که حدود ۱۱ میلیون تومان از رقم مشابه در کلان‌شهر تهران ارزان‌تر است.

جدیدترین آگهی‌های اجاره آپارتمان اهواز را اینجا ببینید

متوسط نرخ اجاره آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار اهواز (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط اجاره‌ی یک مترمربعمتوسط اجاره‌ آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
گلستان۴۰,۰۰۰۳,۲۰۰,۰۰۰
باهنر۵۶,۰۰۰۴,۴۸۰,۰۰۰
کیانشهر۳۷,۰۰۰۲,۹۶۰,۰۰۰
سپیدار۵۳,۰۰۰۴,۲۴۰,۰۰۰
کوی مهدیس۲۶,۰۰۰۲,۰۸۰,۰۰۰
پردیس۲۵,۰۰۰۲,۰۰۰,۰۰۰
رسالت۴۴,۰۰۰۳,۵۲۰,۰۰۰
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.