نرخ اجاره آپارتمان در تهران و حومه در آگهی‌های دیوار (۱۵ تا ۲۵ شهریور)

0

بررسی آگهی‌های اجاره درج شده در دیوار پایتخت، اطلاعات خوبی از قیمت اجاره و وضعیت املاک استیجاری در کلان‌شهر تهران در اختیار ما قرار می‌دهد. در این گزارش با بررسی آگهی‌های ۱۰ روز گذشته که مربوط به اجاره آپارتمان‌های ۲ تا ۵ سال ساخت در شهر تهران و حومه بوده‌اند، قیمت میانگین اجاره را به تفکیک محله و شهر در سه دسته‌بندی کلی گران‌قیمت، متوسط‌قیمت و ارزان‌قیمت ارائه می‌کنیم. به جهت تسهیل تحلیل و درک داده‌ها، آن‌ها را به دو شکل قیمت میانگین اجاره برای هر متر مربع و قیمت میانگین اجاره برای آپارتمان ۸۰ متری صورت‌بندی کرده‌ایم.

موارد بررسی شده، آگهی‌های محله‌های پرطرفدار دیوار بوده‌اند؛ یعنی محلاتی که در ۱۰ روز گذشته آگهی‌های قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده بوده‌اند. علاوه بر محلات مختلف شهر تهران، آمارهای مربوط به شهرهای پرند، پردیس، رودهن، بومهن، شهر قدس، شهریار، پاکدشت و قرچک نیز از آگهی‌های دیوار مربوط به آن‌ها استخراج شده است.

توجه: قیمت‌های درج‌شده، مربوط به آگهی‌های اجاره ۲ تا ۵ سال ساخت در تهران و حومه هستند. همچنین لازم به ذکر است که ارقام اجاره‌بهای به دست آمده، حاصل جمع اجاره پرداختی ماهانه و تبدیل ودیعه به اجاره با نرخ سه درصد از کل مبلغ ودیعه به عنوان اجاره‌بهای ماهانه است.

نرخ اجاره‌بها در دیوار محلات گران‌قیمت شهر تهران

بیشترین میزان اجاره‌بهای درج شده در آگهی‌های دیوار در ده روز اخیر، مربوط به منطقه یک شهر تهران بوده است. آگهی‌های محله الهیه با میانگین اجاره ۴۱۱ هزار تومان بر متر مربع، این محله را در صدر جدول گران‌قیمت‌ها قرار داده است. دارآباد و سوهانک ارزان‌ترین محله‌های منطقه یک تهران هستند که به ترتیب اجاره‌بهای ۲۰۵ هزار تومان بر متر مربع و ۱۸۷ هزار تومان بر متر مربع را در آگهی‌های دیوار داشته‌اند. این دو محله را در دسته متوسط‌قیمت‌های تهران قرار داده‌ایم.

محله تجریش در منطقه یک تهران دارای اجاره‌بهای ۲۳۶ هزار تومان بر متر مربع در آگهی‌های دیوار بوده است؛ این پایین‌ترین نرخ اجاره در منطقه یک بوده که در دسته گران‌قیمت‌ها قرار گرفته است.

میانگین اجاره ماهیانه در منطقه یک تهران، حدود ۲۸۸ هزار تومان بر متر مربع محاسبه شد. میانگین اجاره‌بها برای آپارتمان‌های ۸۰ متری که ۲ تا ۵ ساله هستند نیز حدود ماهانه ۲۳ میلیون تومان است. قیمت اجاره برای این آپارتمان‌ها در الهیه حدود ماهانه ۳۳ میلیون تومان و در سوهانک حدود ۱۵ میلیون تومان است.

محلات گران‌قیمت تهران فقط در منطقه یک شهرداری نیستند؛ اما تراکم آن‌ها در منطقه یک بیشتر از سایر مناطق است. لازم به ذکر است که نتایج بیان شده در این گزارش، از آگهی‌های درج شده در دیوار به دست آمده‌اند؛ به عبارت دیگر ممکن است محلاتی باشند که آمار فوق را تغییر دهند اما آگهی زیادی برای آن‌ها درج نشده باشد. همچنین مالکان میزان اجاره‌بهای ذکرشده در آگهی‌ها را مشخص کرده‌اند و بیانگر قیمت قطعی و مصوب نیستند.

در مناطق دیگر تهران نیز محله‌هایی هستند که میزان اجاره‌ای در حدود منطقه یک دارند و جز محله‌های گران‌قیمت تهران محسوب می‌شوند.

طبق آگهی‌های درج شده در دیوار، سعادت‌آباد و شهرک غرب در منطقه دو، دارای اجاره‌بهای میانگین ۲۷۵ هزار تومان بر متر مربع هستند. به بیان دیگر، واحدهای ۸۰ متری ۲ تا ۵ ساله در این دو محله، اجاره‌بهای ماهانه حدود ۲۲ میلیون تومان دارند که هم‌تراز اجاره‌بهای میانگین در منطقه یک تهران است.

در منطقه ۳ شهرداری تهران، محله‌های گران‌قیمت عبارتند از دروس، جردن، قلهک، ظفر، میرداماد و اختیاریه. بر اساس آگهی‌های اجاره دیوار تهران، میانگین اجاره‌بهای این محلات حدود ۲۴۶ هزار تومان بر متر مربع است. بدین معنی که در محلات مذکور، مالکان آپارتمان‌های ۸۰ متری که دو تا پنج سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد، به طور میانگین متقاضی حدود ۲۴ میلیون تومان اجاره‌بهای ماهانه بوده‌اند. مبلغ فوق از میانگین اجاره‌بهای منطقه یک نیز بیشتر است.

محله پاسداران در منطقه ۴  شهرداری تهران با اجاره‌بهای ۲۵۶ هزار تومان بر متر مربع، در گروه محله‌های گران‌قیمت تهران قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، اجاره‌بهای یک آپارتمان ۸۰ متری در پاسداران حدود ماهانه ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در آگهی‌های دیوار قیمت‌گذاری شده است.

محله هروی در منطقه ۴ شهرداری، ارزان‌ترین محله در دسته گران‌قیمت است. اجاره‌بهای درخواستی در ۱۰ روز گذشته در هروی حدود ۲۲۰ هزار تومان بر متر مربع آگهی شد. به بیان ساده‌تر، اجاره‌بهای آپارتمان‌های ۸۰ متری در این محله حدود ماهانه ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

آگهی‌های دیوار مربوط به محله یوسف‌آباد در منطقه ۶، با اجاره‌بهای ۲۲۴ هزار تومان بر متر مربع، آن را در دسته گران‌قیمت‌ها قرار داده‌اند. اجاره‌بهای آپارتمان‌های ۸۰ متری یوسف‌آباد که ۲ تا ۵ سال سن ساخت دارند، حدود ماهانه ۱۸ میلیون تومان بوده است.

بدین ترتیب، طبق آگهی‌های درج شده در دیوار، میانگین اجاره‌بهای محلات گران‌قیمت تهران ۲۷۷ هزار تومان بر متر مربع است و اجاره یک واحد ۸۰ متری در این محلات ماهانه حدود ۲۲ میلیون تومان هزینه دارد.

جدیدترین آگهی‌های اجاره آپارتمان تهران را اینجا ببینید

 نرخ اجاره‌بها در آگهی‌های دیوار محله‌های گران‌قیمت تهران (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمنطقه شهرداریمتوسط اجاره یک مترمربعمتوسط اجاره یک آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
الهیه۱۴۱۱,۰۰۰۳۲,۸۸۰,۰۰۰
زعفرانیه۱۳۴۹,۰۰۰۲۷,۹۲۰,۰۰۰
ولنجک۱۳۳۳,۰۰۰۲۶,۶۴۰,۰۰۰
اقدسیه۱۳۳۰,۰۰۰۲۶,۴۰۰,۰۰۰
فرمانیه۱۳۰۶,۰۰۰۲۴,۴۸۰,۰۰۰
آجودانیه۱۳۰۳,۰۰۰۲۴,۲۴۰,۰۰۰
محمودیه۱۳۰۳,۰۰۰۲۴,۲۴۰,۰۰۰
دروس۳۳۰۰,۰۰۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
کامرانیه۱۲۹۶,۰۰۰۲۳,۶۸۰,۰۰۰
سعادت‌آباد۲۲۸۴,۰۰۰۲۲,۷۲۰,۰۰۰
نیاوران۱۲۸۴,۰۰۰۲۲,۷۲۰,۰۰۰
شهرک غرب۲۲۶۶,۰۰۰۲۱,۲۸۰,۰۰۰
پاسداران۴۲۵۶,۰۰۰۲۰,۴۸۰,۰۰۰
جردن۳۲۵۰,۰۰۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
قیطریه۱۲۴۹,۰۰۰۱۹,۹۲۰,۰۰۰
ازگل۱۲۴۶,۰۰۰۱۹,۶۸۰,۰۰۰
قلهک۳۲۴۲,۰۰۰۱۹,۳۶۰,۰۰۰
ظفر۳۲۳۸,۰۰۰۱۹,۰۴۰,۰۰۰
تجریش۱۲۳۶,۰۰۰۱۸,۸۸۰,۰۰۰
یوسف‌آباد۶۲۲۴,۰۰۰۱۷,۹۲۰,۰۰۰
میرداماد۳۲۲۴,۰۰۰۱۷,۹۲۰,۰۰۰
اختیاریه۳۲۲۴,۰۰۰۱۷,۹۲۰,۰۰۰
هروی۴۲۱۹,۰۰۰۱۷,۵۲۰,۰۰۰

نرخ اجاره در دیوار محلات متوسط‌قیمت شهر تهران

بیشترین سهم از دسته دوم متعلق به منطقه ۵ شهرداری و به طور کلی غرب تهران است. در منطقه ۵ شهرداری تهران محلات شهران، شهر زیبا، جنت‌آباد، پونک، باغ فیض، بلوار فردوس، سازمان برنامه، ارم و اباذر آگهی‌هایی با قیمت اجاره‌بهای متوسط در دیوار داشته‌اند. میانگین اجاره‌بها در این محلات حدود ۱۶۵ هزار تومان بر متر مربع بوده است. اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری که ۲ تا ۵ سال سن ساخت آن است نیز ماهانه حدود ۱۳ میلیون تومان هزینه داشته است.

محلاتی در منطقه ۲ تهران که دارای قیمت متوسط اجاره هستند عبارتند از گیشا، مرزداران، صادقیه، ستارخان و طرشت. میانگین قیمت اجاره در آگهی‌های این محلات ۱۷۶ هزار تومان برای هر متر مربع و ۱۴ میلیون تومان ماهانه برای یک واحد ۸۰ متری بوده است. محله گیشا با اجاره‌بهای ۲۰۸ هزار تومان برای هر متر مربع دارای بالاترین قیمت در دسته دوم محسوب می‌شود. اجاره‌بهای یک آپارتمان ۸۰ متری در گیشا ماهانه حدود ۱۷ میلیون تومان است.

در منطقه ۳ تهران محلات ونک و سیدخندان، با اجاره‌بهای ۲۰۳ و ۱۷۸ هزار تومان بر متر مربع، جز محلات با قیمت‌های متوسط طبقه‌بندی شده‌اند. به بیان ساده‌تر، اجاره‌بهای آپارتمان‌های ۸۰ متری در ونک ماهانه حدود ۱۶ میلیون تومان و در سیدخندان حدود ۱۴ میلیون تومان آگهی شده است.

محله‌های شمس‌آباد و تهرانپارس غربی در منطقه ۴ شهرداری، با اجاره‌بهای حدود ۱۶۵ هزار تومان برای هر متر مربع، در دسته دوم قرار داده شده‌اند. ماهانه ۱۳ میلیون تومان برای اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری در این محلات نیاز است.

محله نارمک از منطقه ۸ تهران نیز دارای قیمت اجاره متوسط بوده است. در آگهی‌های ۱۰ روز گذشته دیوار نارمک، قیمت اجاره‌بها ۱۵۰ هزار تومان برای هر متر مربع و ۱۲ میلیون تومان ماهانه برای یک آپارتمان ۸۰ متری قید شده است.

محله نیروی هوایی منطقه ۱۳ تهران را در دسته دوم نمایندگی می‌کند که دارای اجاره‌بهای ۱۵۶ هزار تومان بر متر مربع است. اجاره‌بهای یک واحد ۸۰ متری در نیروی هوایی ماهانه حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

آخرین خانه از جدول گروه دوم به شهرک راه‌آهن اختصاص داده شده که در منطقه ۲۲ شهرداری تهران قرار دارد. در آگهی‌های ۱۰ روز گذشته دیوار اجاره‌بهای شهرک راه‌آهن حدود ۱۳۹ هزار تومان برای هر متر مربع یعنی ۱۱ میلیون تومان ماهانه برای یک آپارتمان ۸۰ متری پیشنهاد شده است.

یادآوری می‌شود همانطور که در توضیحات دسته اول یعنی گران‌قیمت‌ها ذکر شده بود، محلات دارآباد و سوهانک از منطقه یک شهرداری تهران نیز در دسته متوسط‌قیمت‌ها قرار داده شده‌اند.

درنتیجه بر اساس داده‌های فوق که از آگهی‌های دیوار استخراج شده‌اند، میانگین قیمت اجاره برای هر متر مربع در محلات دسته متوسط‌قیمت ۱۷۱ هزار تومان گزارش شد. میانگین اجاره‌بها در این محله‌ها برای یک آپارتمان ۸۰ متری که دو تا پنج سال از ساخت آن می‌گذرد نیز ماهانه ۱۴ میلیون تومان است.

 نرخ اجاره‌بها در آگهی‌های دیوار محله‌های متوسط‌قیمت تهران (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمنطقه شهرداریمتوسط اجاره یک مترمربعمتوسط اجاره یک آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
گیشا (کوی نصر)۲۲۰۸,۰۰۰۱۶,۶۴۰,۰۰۰
دارآباد۱۲۰۵,۰۰۰۱۶,۴۰۰,۰۰۰
ونک۳۲۰۳,۰۰۰۱۶,۲۴۰,۰۰۰
سهروردی۷۲۰۱,۰۰۰۱۶,۰۸۰,۰۰۰
امیرآباد۶۱۹۵,۰۰۰۱۵,۶۰۰,۰۰۰
مرزداران۲۱۹۱,۰۰۰۱۵,۲۸۰,۰۰۰
اباذر۵۱۸۹,۰۰۰۱۵,۱۲۰,۰۰۰
سوهانک۱۱۸۷,۰۰۰۱۴,۹۶۰,۰۰۰
سیدخندان۳۱۷۸,۰۰۰۱۴,۲۴۰,۰۰۰
پونک۵۱۷۵,۰۰۰۱۴,۰۰۰,۰۰۰
جنت‌آباد جنوبی۵۱۷۴,۰۰۰۱۳,۹۲۰,۰۰۰
سازمان برنامه۵۱۷۲,۰۰۰۱۳,۷۶۰,۰۰۰
ارم۵۱۷۱,۰۰۰۱۳,۶۸۰,۰۰۰
صادقیه۲۱۷۰,۰۰۰۱۳,۶۰۰,۰۰۰
کوی فردوس۵۱۶۹,۰۰۰۱۳,۵۲۰,۰۰۰
شمس‌آباد۴۱۶۷,۰۰۰۱۳,۳۶۰,۰۰۰
جنت‌آباد مرکزی۵۱۶۵,۰۰۰۱۳,۲۰۰,۰۰۰
تهرانپارس غربی۴۱۶۴,۰۰۰۱۳,۱۲۰,۰۰۰
جنت‌آباد شمالی۵۱۶۴,۰۰۰۱۳,۱۲۰,۰۰۰
باغ فیض۵۱۶۳,۰۰۰۱۳,۰۴۰,۰۰۰
ستارخان۲۱۶۰,۰۰۰۱۲,۸۰۰,۰۰۰
نیرو هوایی۱۳۱۵۶,۰۰۰۱۲,۴۸۰,۰۰۰
طرشت۲۱۵۱,۰۰۰۱۲,۰۸۰,۰۰۰
نارمک۸۱۵۰,۰۰۰۱۲,۰۰۰,۰۰۰
شهران شمالی۵۱۴۸,۰۰۰۱۱,۸۴۰,۰۰۰
شهران جنوبی۵۱۴۷,۰۰۰۱۱,۷۶۰,۰۰۰
شهر زیبا۵۱۴۲,۰۰۰۱۱,۳۶۰,۰۰۰

اجاره‌بها در دیوار محلات ارزان‌قیمت شهر تهران

محلات شهرک راه‌آهن، کوهک و شهدای خلیج فارس در منطقه ۲۲ تهران، صدرنشین جدول ارزان‌قیمت‌ها هستند. میانگین اجاره‌بهای درج شده در آگهی‌های دیوار این محلات در ۱۰ روز گذشته، ۱۳۸ هزار تومان بر متر مربع بوده است. هزینه اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری نیز به طور میانگین ماهانه ۱۱ میلیون تومان است.

محلات چیتگر و تهران‌سر در منطقه ۲۱ تهران، با اجاره‌بهای ۱۲۵ هزار تومان بر متر مربع، ارزان‌قیمت محسوب شده‌اند. اجاره‌بهای یک آپارتمان ۸۰ متری در چیتگر و تهران‌سر حدود ماهانه ۱۰ میلیون تومان در دیوار درج شده است.

محلات ابوذر، افسریه و شهرک کیانشهر در منطقه ۱۵ تهران، با اجاره‌بهای ۱۰۸ هزار تومان بر متر مربع، در دسته سوم هستند. هزینه اجاره یک واحد ۸۰ متری در این محله‌ها حدود ماهانه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

محلات ارزان‌قیمت در شرق تهران عبارتند از محله پیروزی در منطقه ۱۳، محله مجیدیه در منطقه ۸، محله سبلان در منطقه ۷، محله حکیمیه، اوقاف و تهرانپارس شرقی در منطقه ۴. این محلات دارای میانگین اجاره‌بهای ۱۲۵ هزار تومان برای هر متر مربع یا به بیان دیگر اجاره‌بهای ماهانه ۱۰ میلیون تومان برای هر واحد ۸۰ متری هستند.

محله‌های سلسبیل، جیحون، بریانک و نواب در منطقه ۱۰ تهران، دارای اجاره‌بهای میانگین ۱۰۷ هزار تومان بر متر مربع هستند. آپارتمان ۸۰ متری در این محلات ماهانه حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره‌بها دارد.

در منطقه ۹ تهران، محله‌های استاد معین، مهرآباد جنوبی و جی دارای اجاره‌بهای ۱۰۶ هزار تومان برای هر متر مربع و ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر آپارتمان ۸۰ متری بوده‌اند.

آگهی‌های درج شده در دیوار مربوط به محله فلاح در منطقه ۱۷، اجاره‌بهای ۸۷ هزار تومان بر متر مربع را نشان می‌دهند. اجاره‌بهای یک واحد ۸۰ متری در فلاح که ۲ تا ۵ سال سن ساخت دارد، ماهانه حدود ۷ میلیون تومان است.

 نرخ اجاره‌بها در آگهی‌های دیوار محله‌های ارزان‌قیمت تهران (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمنطقه شهرداریمتوسط اجاره یک مترمربعمتوسط اجاره یک آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
شهرک راه‌آهن۲۲۱۳۹,۰۰۰۱۱,۱۲۰,۰۰۰
کوهک۲۲۱۳۸,۰۰۰۱۱,۰۴۰,۰۰۰
دریاچه شهدای خلیج فارس۲۲۱۳۶,۰۰۰۱۰,۸۸۰,۰۰۰
مجیدیه۸۱۳۵,۰۰۰۱۰,۸۰۰,۰۰۰
اوقاف۴۱۳۴,۰۰۰۱۰,۷۲۰,۰۰۰
حکیمیه۴۱۳۳,۰۰۰۱۰,۶۴۰,۰۰۰
چیتگر۲۱۱۲۸,۰۰۰۱۰,۲۴۰,۰۰۰
ابوذر (منطقه ۱۵)۱۵۱۲۶,۰۰۰۱۰,۰۸۰,۰۰۰
پیروزی۱۳۱۲۳,۰۰۰۹,۸۴۰,۰۰۰
تهران‌سر۲۱۱۲۱,۰۰۰۹,۶۸۰,۰۰۰
سلسبیل۱۰۱۲۱,۰۰۰۹,۶۸۰,۰۰۰
استاد معین۹۱۱۸,۰۰۰۹,۴۴۰,۰۰۰
تهرانپارس شرقی۴۱۱۳,۰۰۰۹,۰۴۰,۰۰۰
جیحون۱۰۱۱۲,۰۰۰۸,۹۶۰,۰۰۰
سبلان۷۱۱۱,۰۰۰۸,۸۸۰,۰۰۰
افسریه۱۵۱۰۸,۰۰۰۸,۶۴۰,۰۰۰
مهرآباد جنوبی۹۱۰۲,۰۰۰۸,۱۶۰,۰۰۰
جی۹۹۹,۰۰۰۷,۹۲۰,۰۰۰
بریانک۱۰۹۸,۰۰۰۷,۸۴۰,۰۰۰
نواب۱۰۹۵,۰۰۰۷,۶۰۰,۰۰۰
شهرک کیانشهر۱۵۹۰,۰۰۰۷,۲۰۰,۰۰۰
فلاح۱۷۸۷,۰۰۰۶,۹۶۰,۰۰۰
 

نرخ اجاره‌بها در دیوار شهرهای اطراف تهران

آگهی‌های مربوط به شهریار که در ۱۰ روز گذشته دیوار درج شده‌اند، نشان‌دهنده اجاره‌بهای ۷۸ هزار تومان بر متر مربع بوده‌اند. به بیان دیگر، هزینه اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری در شهریار ماهانه حدود ۶ میلیون تومان است. شهریار که در غرب تهران واقع شده است، گران‌ترین شهر در اطراف تهران در این گزارش محسوب می‌شود.

طبق آگهی‌های درج شده در دیوار، در پرند هزینه اجاره‌بها ۲۹ هزار تومان برای هر متر مربع یعنی ماهانه ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان برای هر آپارتمان ۸۰ متری است. پرند در شرق تهران قرار دارد و ارزان‌ترین آگهی‌ها را در میان شهرهای اطراف تهران داشته است.

آگهی‌های اجاره آپارتمان پرند را اینجا ببینید

 نرخ اجاره‌بها در آگهی‌های دیوار شهرهای اطراف تهران (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام شهرمتوسط اجاره یک مترمربعمتوسط اجاره یک آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
شهریار۷۸,۰۰۰۶,۲۴۰,۰۰۰
رودهن۶۵,۰۰۰۵,۲۰۰,۰۰۰
شهر قدس۵۸,۰۰۰۴,۶۴۰,۰۰۰
پردیس۵۳,۰۰۰۴,۲۴۰,۰۰۰
بومهن۴۶,۰۰۰۳,۶۸۰,۰۰۰
قرچک۴۲,۰۰۰۳,۳۶۰,۰۰۰
پاکدشت۴۰,۰۰۰۳,۲۰۰,۰۰۰
پرند۲۹,۰۰۰۲,۳۲۰,۰۰۰

میانگین قیمت‌های اجاره‌بهای پیشنهادی در آگهی‌های دیوار مربوط به شهرهای پرطرفدار حومه تهران، حدود ۵۱ هزار تومان بر متر مربع بوده است. به بیان ساده‌تر، اجاره‌بهای یک واحد ۸۰ متری که ۲ تا ۵ سال از ساخت آن می‌گذرد، ماهانه حدود ۴ میلیون تومان است. همچنین میانگین اجاره‌بهای تقاضا شده برای یک آپارتمان ۸۰ متری در کل کلان‌شهر تهران حدود ۱۴ میلیون تومان برای یک آپارتمان ۸۰ متری ۲ تا ۵ سال ساخت است که معادل متری ۱۷۵ هزار تومان می‌شود. این نرخ، اختلاف ۱۰ میلیون تومانی را بین اجاره آپارتمان در تهران و شهرهای اطراف نشان می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.