مقایسه آئودی TT کروک با ب‌ام‌و سری ۱ کروک و مرسدس بنز SLK200

آلمان‌ها در صف ساخت کروکی!

0
عکس آئودی TT کروک

حوزه خودروهای کروک حوزه‌ای خاص است؛ اسپرت، پرقدرت، دوست‌داشتنی و البته بیش‌تر خاص جوانان و ثروتمندان. به همین دلیل رقابت در این حوزه هم رقابتی سخت و نفس‌گیر است، چون جامعه هدف این خودروها زیر بار هر کیفیت و خودرویی نمی‌روند. آئودی نیز با درک چنین بازاری سعی کرده در طراحی ظاهری و باطنی خودروی TT کروک سنگ تمام بگذارد. اما به‌نظر می‌رسد که رقابت با مدل‌هایی چون ب‌ام‌و سری ۱ کروک و مرسدس بنز SLK200 و … چندان هم راحت نبوده است. در ادامه مطلب به مقایسه آئودی TT کروک با ب‌ام‌و سری ۱ کروک و مرسدس بنز SLK200 می‌پردازیم و نقاط قوت هر یک را بررسی می‌کنیم.

مقایسه آئودی TT کروک با ب‌ام‌و سری ۱ کروک

قبل از هر چیز باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر بخواهیم این مقایسه را با کروک‌های روز بازار انجام دهیم، به‌دلیل به‌روز شدن خودروها، قیمت‌ها خیلی بالاتر است و این مقایسه چندان درست نخواهد بود. بهترین راه‌حل این است که خودروهای این کلاس و در بازه زمانی مشخص و مساوی را بررسی کنیم.

یکی از این خودروها ب‌ام‌و سری ۱ کروک، نسل اول است. دست بر قضا این خودرو هم زمانی وارد کشور شد که آئودی TT کروک وارد شد. به همین دلیل از نظر سن و سال و زمان واردات، کاملاً شبیه هم هستند.

این خودرو هم مثل TT کروک، دچار همان مسئله عدم وجود نمایندگی درست و حسابی بود. ضمن این‌که اشکالات فنی هم داشت. ازجمله این‌که سیستم جمع و باز کردن سقف متحرک آن هم نیاز به سرویس‌دهی داشت و هم زود خراب می‌شد. سقف پارچه‌ای آن نیز چندان باب‌میل خودروسواران ایرانی نبود، به‌خصوص در نیمه شمالی کشور و در پایتخت که تعداد روزهای بارانی کم نیست.

پیشرانه این مدل نیز مانند آئودی TT کروک، از سامانه توربو شارژر بهره نمی‌برد. البته قدرت تولیدشده در این پیش‌رانه هم بالای ۲۰۰ اسب‌بخار است که چندان تفاوت معناداری با TT کروک ندارد. سیستم فرمان ب‌ام‌و سری ۱ کروک دقیق و قابل‌اعتماد است. موضوع دیفرانسیل‌عقب بودن آن هم باعث می‌شود تا وضعیت بهتری نسبت به رقبا داشته باشد. هرچند که مانند آئودی TT کروک، از مشکل کمبود قطعات و خدمات رنج می‌برد. همچنین با مقایسه آئودی TT کروک با ب‌ام‌و سری ۱ کروک متوجه می‌شویم که ب‌ام‌و از امکانات رفاهی کمتری برخوردار است که در این مدل‌ها امری رایج است.

مصرف سوخت این خودرو بیش‌تر از آئودی TT کروک و شتابش هم کم‌تر است. بزرگ‌ترین تفاوت این دو خودرو در حجم پیشرانه آن‌هاست؛ ب‌ام‌و سری ۱ کروک پیش‌رانه ۳۰۰۰ سی‌سی دارد و TT کروک پیشرانه ۲۰۰۰ سی‌سی. هرچند این تفاوت چندان معنادار نیست.

مقایسه آئودی TT کروک با مرسدس بنز SLK200

مدل بعدی که در این  مقایسه قرار می‌گیرد، مرسدس بنز SLK200 است که در همان سال‌هایی که آئودی TT کروک وارد شد، رنگ بازار خودروی ایران را به خودش دید. پس سن و سال این دو خودرو نزدیک به هم است.

در مدل کروک بنز SLK200 حجم پیشرانه ۱۸۰۰ سی‌سی است. در برخی از سایت‌ها این مدل را کوپه معرفی کرده‌اند که درست نیست چون سقف کوپه‌ها ثابت است. اگر هم خودرو بدون سقف طراحی شود که وارد کلاس دیگری می‌شود.

حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۳۲ کیلومتر و قدرت ایجادشده آن نیز کم‌تر از ۱۹۰ اسب‌بخار است. از نظر مصرف نیز خودرویی پرمصرف‌تر نسبت به آئودی TT کروک محسوب می‌شود.

در مقایسه آئودی TT کروک با مرسدس بنز SLK200 در می‌یابیم که بنز از نظر آپشن‌ها نیز بنز سعی کرده است در این خودروها از حواشی بکاهد و به اصل ماجرا اضافه کند؛ درحقیقت مدل‌های SLK با این فلسفه شکل گرفته‌اند.

از مدل SLK، سه نسخه SLK200، SLK280 و SLK350 ارائه شده است. نسخه ۳۵۰ دارای سرعت و قدرت بالاتری است. به‌نظر می‌رسد که برتری مرسدس بنز در خوش‌نام بودن، کیفیت نسبی بالاتر و همچنین دسترسی فراوان‌تر به قطعات و خدمات آن باشد.

امیدواریم مقایسه آئودی TT کروک با ب‌ام‌و سری ۱ کروک و مرسدس بنز SLK200 توانسته باشد اطلاعات خوبی از ارزش خرید هر خودرو در اختیارتان قرار دهد.

درباره آئودی TT کروک بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید