قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار

0

گروه بهمن که چندی پیش از عرضه محصولی جدید با نام دیگنیتی خبر داده بود، به‌طور رسمی تصاویر و مشخصات فنی آن را منتشر کرد. همچنین در همان روزها، گروه بهمن هرگونه فروش یا پیش‌فروش این کراس‌اوور مونتاژی را تکذیب کرده بود. با‌این‌حال، اکنون می‌بینیم که با انتشار گسترده آگهی‌های فروش دیگنیتی، شاهد عرضه و قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم ، این کراس‌اوور تک‌دیفرانسیل، در بازار آزاد هستیم.

هنوز به‌صورت رسمی پیش‌فروش و یا شرایط فروش فوری برای محصول جدید گروه بهمن اعلام نشده است. این خودروسازِ بخش خصوصی به‌رسم گذشته و مانند شرکت‌هایی چون کرمان‌موتور، خودروسازان بم، ریگان‌خودرو و … پیش از آغاز فروش رسمی، تعدادی از تولیدات اولیه دیگنیتی را به سهمیه نمایندگی‌های خود اختصاص داده است.

با وجود نوسان‌های قیمتی و مشکلات اقتصادی پیش‌آمده، نمایندگی‌های این شرکت‌ها بر خلاف گذشته به‌جای نگه‌داشتن سهمیه خود، اقدام به واگذاری آن به مصرف‌کنندگان نهایی می‌کنند و نمی‌خواهند تا سرمایه‌های چند میلیاردتومانی خود را به خرید چند دستگاه خودروی جدید اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: جزئیات تازه‌ای از قیمت و شرایط فروش بهمن دیگنیتی پرایم مشخص شد

قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار

در شرایطی فروش دیگنیتی پرایم تکذیب می‌شود که نمایندگی‌های این شرکت در فضای مجازی آگهی‌های فروش مختلفی را منتشر می‌کنند. بدون درنظرگرفتن این مسائل حاشیه‌ای، شاهد باز‌خورد قابل‌قبول فعالان فضای مجازی نسبت به این خودروبوده‌ایم. همچنین می‌توان پیش‌بینی کرد که در سال ۱۴۰۰ با آغاز فروش رسمی دیگنیتی پرایم، موفقیت جدیدی برای گروه بهمن و شرکت بهمن‌موتور ثبت می‌شود.

دیگنیتی با پیشرانه SFG15T در خط تولید بهمن موتور مونتاژ خواهد شد. این پیشرانه از نوع ۱٫۵لیتری مجهز به توربوشارژ است و ۱۴۸ اسب‌ بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه قابل بهره‌برداری است. این توان به‌وسیله جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. پیشرانه خودروی دیگنیتی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و ظرفیت مخزن سوخت ۵۸ لیتر است.

طراحان این کراس‌اوور تازه‌وارد سعی به طراحی سبکی شبیه کوپه کرده‌اند. قسمت عقب شیب‌دار طراحی شده است و دیگنیتی پرایم با وجود این حالت قسمت عقب، جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های به‌هم‌پیوسته عقب و رینگ‌های ۸اینچی ترکیب جالبی را به نمایش می‌گذارد.

ازجمله امکانات جالب‌توجه دیگنیتی پرایم می‌توان به ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری، دوربین ثبت رانندگی، ایربگ‌های جلو و جانبی (۴ ایربگ)، سقف پانوراما ۲تکه، درب صندوق بار برقی، دوربین عقب، سنسورهای فاصله‌سنج جلو و عقب، دوربین ۳۶۰درجه، صندلی برقی ۶حالته راننده، صفحه نمایش ۱۰٫۲۵اینچی، استارت دکمه‌ای و قابلیت ورود بدون کلید، اتولایت، برف‌پاک‌کن اتوماتیک، تهویه اتوماتیک و دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و فرمان برقی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تکذیب همکاری ایران خودرو با خودروسازان ترکیه

قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار

پیش از آغاز سال جدید مدیران ارشد بهمن‌موتور گفته بودند که دیگنیتی پرایم با قیمت ۷۶۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید؛ اما نمایندگی‌های این شرکت سهمیه خود را با قیمتی حدود ۸۳۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان به مشتریان فروختند. بنابراین امروز شاهد هستیم که برخی دلالان قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار آزاد را در محدوده ۸۸۰ تا ۹۱۰ میلیون تومان تعیین کرده‌اند. البته در این میان، برخی افراد برای جوسازی کاذب، قیمت این کراس‌اوور جدید را فراتر از ۹۵۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند. در واقعیت می‌بینیم که مشتریان واکنش مثبتی نسبت به این قیمت‌ها نشان نداده‌اند.

از نگاه فعالان بازار خودرو اگر گروه بهمن در هفته‌های آتی فروش رسمی دیگنیتی پرایم را با قیمتی کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان آغاز کند، قطعاً قیمت بازار آزاد این کراس‌اوور کمتر از ۸۶۰ میلیون تومان خواهد شد. همچنین باتوجه‌به آغاز عرضه برخی رقبای جدید دیگنیتی در روزهای آتی، به احتمال زیاد قیمت کراس‌اوور مونتاژی گروه بهمن بیشتر از سطح توقع در بازار آزاد شکسته می‌شود.

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.