مقایسه بایک سابرینا هاچ‌بک با رنو ساندرو و پژو i207

هاچ‌بک‌هایی که دل می‌برند

3

هاچ‌بک‌ها مدت‌هاست که دل رانندگان را برده‌اند! بایک سابرینا هاچ‌بک هم حداقل در نگاه اول می‌تواند این کار را بکند. با این وجود، در بازار ایران هاچ‌بک‌های پُرتعداد دیگری هم در همین محدوده قیمت هستند که می‌توانند با بایک سابرینا رقابت داشته باشند و دلبری کنند. در این مطلب به مقایسه بایک سابرینا هاچ‌بک با نو ساندرو و پژو i207 و برلیانس H320 می‌پردازیم تا ببینیم بایک سابرینا در برابر رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه بایک سابرینا هاچ‌بک با رنو ساندرو

رنو ساندرو، که براساس پلتفرم ال ۹۰ ساخته شده است، از سال ۱۳۹۴ وارد بازار خودروی ایران شد. این محصول رنو از موتوری ۴ سلیندر با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی بهره می برد و در دو مدل جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک وارد بازار شده است.

قدرت موتور ساندرو ۱۰۵ اسب بخار است و به‌مراتب از قدرت کم‌تری نسبت به موتور ۱۱۳ اسب بخاری بایک سابرینا برخوردار است. این در حالی است که مصرف سوخت ساندرو در هر دو مدل دستی و اتوماتیک از بایک سابرینا بیش‌تر است.

با مقایسه بایک سابرینا هاچ‌بک با رنو ساندرو باید بگوییم که ساندرو تقریبا هیچ آپشن خاصی ندارد و کابین‌اش کاملاً شبیه به ال ۹۰ طراحی شده است. از نظر ایمنی، ساندرو هم مثل بایک سابرینا دو کیسه هوا دارد. اما نکته مهم درباره ساندرو نام سازنده آن، یعنی رنوی فرانسه، است که کیفیت ساخت خودرو را تضمین می‌کند. پیشنهادی می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه رنو ساندرو با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

همچنین، به‌واسطه تولید ساندرو در «پارس خودرو» و یکی بودن اکثر قطعات آن با ال ۹۰، خدمات پس از فروش آن نسبت به بایک سابرینا هاچ‌بک یک سر و گردن بالاتر و هزینه نگهداری از آن‌هم به‌مراتب پایین‌تر است. ضمناً بازار فروش دست‌دوم این خودرو نسبت به بایک سابرینا، بسیار بهتر است. 

عکس بایک سابرینا هاچ‌بک از پشت
نمای پشتی بایک سابرینا هاچ‌بک

مقایسه بایک سابرینا هاچ‌بک با پژو i207

زیبایی مهم‌ترین مشخصه پژو i207 در مقایسه با دیگر رقبای هم‌رده آن است. در واقع، این خودرو یک فیس‌لیفت از سری محبوب پژو ۲۰۶  است که تغییراتی در چراغ‌ها و بدنه داشته. درون کابین این خودرو هم نسبت به ۲۰۶ تغییر کرده، اما به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند با طراحی داخلی خودروهای چینی، مثل بایک سابرینا، رقابت کند.

با مقایسه بایک سابرینا هاچ‌بک با پژو ۲۰۷i باید گفت کهه طراحی صندلی‌های i207 نسبت به خودروهای جدیدتر و حتی چینی، مثل بایک سابرینا، چند قدم عقب‌تر است و از ارگونومی مطلوبی برخوردار نیست. همچنین، فضای عقب خودرو مثل پژو ۲۰۶ محدود است و افرادی با قد ۱۸۰ سانتی‌متر به بالا اصلاً در آن احساس راحتی نخواهند کرد.

پژو i207 موتور ۱۵۸۷ سی‌سی دارد که تقریبا مشابه موتور ۱۵۰۰ سی‌سی بایک سابرینا است، با این تفاوت که پژو قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و بایک قدرت ۱۱۳ اسب بخار در ۵۶۰۰ الی ۶۰۰۰ دور در دقیقه. مصرف سوخت مدل اتوماتیک این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ لیتر است و بیشتر از مصرف سابرینا است. شاید بد نباید که مطلب مقایسه پژو ۲۰۷i با رقبا را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری از این فرانسوی-ایرانی به‌دست آورید.

با وجود این‌که پژو i207، دقیقاً مثل بایک سابرینا، دو کیسه هوا دارد، اما توانسته ۴ ستاره از ۵ ستاره بنیاد ایمنی خودروهای اروپا دریافت کند و این یعنی از این منظر شرایطش نسبت به بایک سابرینا بهتر است. نکته دیگر درباره i207 خدمات پس از فروش نسبتاً مناسب و در دسترس بودن قطعات و همچنین بازار خوب فروش دستِ‌دوم آن است. 

عکس بایک سابرینا هاچ‌بک از داخل
نمای داخلی بایک سابرینا هاچ‌بک

مقایسه بایک سابرینا هاچ‌بک با برلیانس H320

پیشتر در مطلب مقایسه برلیسان H320 با خودروهای هم‌رده، این خودروی چینی را به طور مفصل بررسی کرده‌ایم. برلیانس هم مثل بایک سابرینا یک خودروی چینی است، اما تفاوت مهمش این است که در ایران توسط پارس خودرو تولید می شود و این یعنی می‌توان روی خدمات پس از فروش و وجود قطعاتش حساب باز کرد.

موتور برلیانس H320 1500 سی‌سی حجم دارد، اما در مدل جدید آن این حجم به ۱۶۵۰ سی‌سی افزایش پیدا کرده است و توانسته قدرت موتور را از ۱۰۳ به ۱۱۴ اسب بخار افزایش دهد و ازاین‌جهت، با بایک سابرینا شرایط برابری داشته باشد. این خودرو هم در دو مدل جعبه‌دنده اتوماتیک و دستی عرضه می شود، که در نوع اتوماتیک مصرف سوخت تقریبا ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است و ازاین‌نظر تفاوت خاصی با بایک سابرینا ندارد.

با این حال با مقایسه بایک سابرینا هاچ‌بک با برلیسان H320 از نظر ظاهری، برلیانس خیلی معمولی به نظر می‌رسد و هیچ‌چیز ویژه‌ای ندارد، هرچند نکته منفی هم نمی‌توان در آن پیدا کرد. تفاوت اصلی اما در طراحی کابین و امکانات است. برلیانس H320 کابین معمولی‌ای دارد که اصلا به پای سابرینا نمی‌رسد.

از نظر امکانات هم خبری از سنسور نور، سنسور باران، نمایش‌گر، مسیریاب و خیلی چیزهای دیگر نیست و آپشن‌های خودرو تنها محدود به دو کیسه هواست. و اما نکته مثبت برای برلیانس H320 وجود پارس خودرو به‌عنوان تولیدکننده و پشتیبان خدمات پس از فروش است. بد نیست برای دریافت اطلاعات بیشتر نیم نگاهی هم به مقایسه برلیانس H320 با خودروهای هم‌رده داشته باشید.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به خوبی بایک سابرینا هاچ‌بک را در کنار رقبایش بررسی کند و اطلاعات مفیدی از این خودرو در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش خودرو آگهی‌های سایت دیوار از قیمت خرید و فروش بایک سابرینا مطلع شوید.

آیا شما تجربه رانندگی با سابرینا هاچ‌بک را داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

3 نظرات
  1. حمید می‌گوید

    سلام من این ماشینو ۳ ساله دارم و مدل ۲۰۱۳ هم هست
    بغیراز بنزین و روغن و فیلتر هنوز هیچ خرج دیگه ای برام نزاشته
    سواری و قدرت خوبی داره خیلیم از نظر زیبایی قشنگه
    موتور و گیربکس اصل ژاپن روشه که از هر نظر عالیه
    فقط یکم صدای موتور داخل میاد که مثل اینکه همه ماشین چینیا همینجورین

  2. خضری می‌گوید

    من ۳ساله سابرینا دارم و تا حالا فقط یه لامپ کوچیک براش خریدم و بس.در مورد تامین قطعات نظرات کارشناسی دیوار به روز نیست و از سال ۹۸ با مدیریت جدید دیار خودرو هیچ گونه کم و کسری در تامین قطعات نیست و همه چیز هست درصورتیکه این ماشین مگه اینکه تصادف کنید احتیاج به قطعه پیدا کنه چون اصلا نمیدونه تعمیرگاه چیه.اگه تبلیغات داشت مثل ماشینهای دیگه باید ۶۰۰ میلیون قیمت میداشت.با تشکر

  3. زهرا می‌گوید

    چند ویژگی که کسی نگفته درباره بایک سابرینا.
    یک زنجیر به جای تسمه تایم.
    دوم نداشتن صفحه کلاچ یعنی توربین داره مثل ماشین های اصیل میمونه یعنی هست.۲۱۰ هزارتا رفتم بدون یک ریال خرج.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.