آغاز تولید آزمایشی بهمن فیدلیتی

0

دو عامل بسیار مهمِ افزایش ارزش ارزهای خارجی در‌ مقابل پول ملی ایران و ممنوعیت واردات خودرو تنوع محصولات در بازار وسایل نقلیه ایران را کاهش داده است. اکنون برای خریدار مدل صفر ‌کیلومتر، در بازار داخلی تعداد گزینه‌های کمی وجود دارد.

در آخرین ماه‌های سال ۱۳۹۹، شرکت‌های فعال در عرصه مونتاژ خودرو به‌دنبال مدل‌های چینی با قیمت مناسب و ظاهر جذاب هستند تا بتوانند محصولی در کلاس قیمت ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان عرضه کنند.

آن‌طور که روابط عمومی گروه بهمن اعلام کرده است، تولید آزمایشی کراس‌اوور فیدلیتی شروع شده و قرار است تا به‌زودی این خودرو به‌صورت رسمی وارد بازار شود. فیدلیتی در واقع جتور X70 اس است. نکته جالب‌توجه این است که Jetour یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی چری است که مدت‌زمان زیادی از تأسیس آن نمی‌گذرد.

جتور فعالیتش را در سال ۲۰۱۸ و به‌عنوان برند پریمیوم و زیرمجموعه لوکس‌ساز چری آغاز کرده است. X70 نیز به‌صورت رسمی اولین محصول این شرکت بوده است. این خودرو بنا بر سیاست‌های سازندگان با نام فیدلیتی به‌معنای صداقت و وفاداری به بازار ایران وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: فیدلیتی، شاسی بلند جدید گروه بهمن به بازار می‌آید

آغاز تولید آزمایشی بهمن فیدلیتی

چندی پیش مدیران ارشد گروه بهمن و شرکت بهمن‌موتور اعلام کردند که در سال ۱۴۰۰ سبد محصولات سواری خود را گسترش می‌دهند. در راستای همین برنامه، در سال جاری محصولاتی چون دیگنیتی پرایم و پرستیژ، فیدلیتی و یک سدان جدید را مونتاژ خواهند کرد. در حال حاضر، کراس‌اوور فیدلیتی قرار است با داخلی‌سازی ۳۰ درصدی به تولید انبوه برسد؛ به عبارت ساده، این کراس‌اوور اولین خودرویی است که با داخلی‌سازی به نسبت زیادی در یکی از خودروسازان خصوصی حضور پیدا می‌کند.

پیشرانه مورداستفاده در این خودرو از نوع ۱٫۵ لیتری توربوشارژر است. این پیشرانه قادر است تا حداکثر ۱۵۵ اسب‌ بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور در فاصله دور موتور ۱۷۵۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. برای سیستم انتقال قدرت از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچ استفاده شده و انتقال قدرت نیز دیفرانسیل جلو است.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک‌فرسون و در عقب از نوع مستقل چند میله‌ای است. این خودرو با دو نوع رینگ آلومینیومی ۲۰ اینچی و سایز لاستیک ۲۲۵٫۴۵ همراه است. انتخاب نوع رینگ بر عهده مشتری است.

بیشتر بخوانید: قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار

آغاز تولید آزمایشی بهمن فیدلیتی

این خودرو قرار است تا در دو نسخه ۵ و ۷ صندلی به بازار بیاید. مشتریان می‌توانند بر اساس سلیقه و نیاز خود تیپ موردنظرشان را انتخاب کنند. همچنین رینگ‌های این خودرو که از نوع ۲۰ اینچی است، در ۲ طرح عرضه خواهد شد و خریداران این خودرو باتوجه‌به سلیقه‌شان رینگ فیدلیتی خود را انتخاب می‌کنند.

توان پیشرانه این خودرو از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلوی فیدلیتی می‌رسد. رادار خطی، رادار نقطه کور، درِ صندوق‌عقب برقی با حسگر حرکتی پا، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی سیم تلفن همراه، صندلی‌های برقی جلو با گرمکن، تهویه اتوماتیک، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری، تریم داخلی چرم، استارت دکمه‌ای و … ازجمله امکانات بهمن فیدلیتی است.

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.