مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i با خودروهای هم‌رده

جنگ بر سر قدرت

0

 

اگر بخواهید در ایران خودروی کروک بخرید، احتمالاً تعداد انتخاب‌های به‌دردبخور به تعداد انگشتان دو دست هم نخواهد رسید؛ خودروهایی که اغلب قیمت و هزینه نگهداری بالایی دارند و ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i از آن مستثنا نیست. همچنین باید بازار دست‌دوم نه‌چندان پررونق این خودروها را هم در نظر گرفت.

با همه این‌ها، این خودروهای جوان‌پسند، که بیش‌تر در مراسمی مثل عروسی آن‌ها را دیده‌ایم، هوادارانی هم دارند که حاضرند پول‌شان را برای خرید این خودروها خرج کنند. پولی که اصلاً کم نیست و باید گشت تا در این بازار محدود، نمونه بهتری پیدا کرد. هرچه هست در شرایط فعلی، اوضاع برای سری ۳ کروک در تمام تیپ‌هایش خیلی خوب نیست و رقبای قدرتمندی مثل آئودی دارد که باید با آن رقابت کند.

در این مطلب قصد داریم به مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i با همتایان خودش یعنی، آئودی TT و ب‌ام‌و سری ۱ کروک بپردازیم تا ببینیم کدام یک توان بیشتری برای رقابت دارند.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i با آئودی TT

آئودی TT کروک یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۲۰۰۰ سی‌سی دارد که قدرت خروجی ۲۱۱ اسب‌بخار دارد و این تقریباً برابر توان سری ۳ کروک ۳۲۵i است که البته موتور ۳ لیتری دارد. آئودی برای دو نفر ساخته شده و سقف فلزی‌اش می‌تواند در ۱۰ ثانیه و وقتی خودرو با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است بسته شود.

با مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i با آئودی TT در می‌یابیم که شتاب آئودی ۶.۲ ثانیه است که این هم از ب‌ام‌و با ۸.۱ ثانیه بهتر است و مصرفش در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۲ لیتر است که حدود ۰.۷ لیتر از سری ۳ کروک ۳۲۵i کمتر است.

آئودی TT استاندارد آلایندگی یورو ۶ دارد که خیلی بهتر از ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i است. از نظر امکانات هم هر یک از اتومبیل‌ها آپشن‌هایی دارند که دیگری از آن محروم است، اما در نهایت هر دوی آنها از این نظر اتومبیل‌های ایده‌آلی خواهند بود. از جمله امکانات آئودی که BMW از آنها محروم است می‌توان به ایربگ زانویی راننده و سرنشین جلو، پدال شیفتر (البته به شکل سفارشی) و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی اشاره کرد.

در عوض ب‌ام‌و امکاناتی مثل کیلس، چراغ‌شور، نوربالای اتومات، اتولایت، سنسور باران، ایربگ پرده‌ای و گرمکن فرمان (البته به شکل سفارشی) را دارد که آئودی از آنها محروم است. از نظر ظاهر، آئودی تی‌تی زیباتر از کروک ۳۲۵i است و طراحی کابین خودرو بسیار چشم‌گیر است.

با همه این حرف‌ها، قیمت آئودی TT که خودروی کم‌یابی به‌حساب می‌آید، خیلی بیش‌تر از ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i است.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i با ب‌ام‌و سری ۱ کروک ۱۲۵i

ب‌ام‌و سری ۱ کروک در تیپ ۱۲۵i از یک موتور ۶ سیلندر خطی ۳۰۰۰ سی‌سی با قدرت خروجی ۲۱۸ اسب‌بخار استفاده کرده که تقریباً هم‌اندازه قدرت سری ۳ کروک ۳۲۵i است. این موتور طی ۷.۵ ثانیه خودرو را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که کندتر از سری ۳ کروک ۳۲۵i است و حداکثر سرعتش هم ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت است که این هم کم‌تر از سری ۳ کروک ۳۲۵i است.

ب‌ام‌و برای این تیپ از یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده کرده که قدرت موتور را به دیفرانسیل عقب خودرو منتقل می‌کند. ترمز جلو و عقب از نوع دیسکی است و سیستم‌های DSC، DTC، CBC و ABS برای پایداری بیش‌تر خودرو در آن‌ها استفاده شده است.

با مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i با ب‌ام‌و سری ۱ کروک ۱۲۵i از نظر ظاهری باید بگوییم که سری ۱ کروک چندان زیبا نیست اما بزرگ بودنش باعث شده تا سرنشینان در آن احساس راحتی بیش‌تری داشته باشند.

سری ۱ کروک مثل سری ۳ کروک، استاندارد آلایندگی یورو ۴ دارد و توانسته با پشت‌سر گذاشتن تست‌های استاندارد Euro NCAP، پنج ستاره دریافت کند.

امیدواریم که این مقایسه ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i با خودروهای هم‌رده‌اش توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی از این خودرو در اختیارتان قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.