مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کوپه ۴۲۰i با خودروهای هم‌رده

رقابت تنگاتنگ بچه‌پول‌دارها!

0

ب‌ام‌و سری ۴ کوپه ۴۲۰i خودرویی بسیار گران‌قیمت است و به همین جهت باید با خودروهای هم‌سطح خودش مقایسه شود. خودروهایی در کلاس کوپه که کیفیت بالایی دارند و البته تعدادشان در ایران چندان زیاد نیست، هرچند در میان همین‌ها هم گزینه‌های خوبی دیده می‌شود.

به همین دلیل در این مطلب نگاهی داریم به مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کوپه ۴۲۰i با ب‌ام‌و سری ۲ کوپه ۲۲۰i، مرسدس بنز E250 کوپه و پورشه کیمن S و مزایا و معایب هر یک را نسبت به دیگری در کفه ترازو قرار خواهیم داد.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کوپه ۴۲۰i با ب‌ام‌و سری ۲ کوپه ۲۲۰i

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کوپه ۴۲۰i با ب‌ام‌و سری ۲ کوپه ۲۲۰i که هر دو از یک برند هستند کار عجیبی است. ب‌ام‌و در سری ۲ کوپه تیپ ۲۲۰i از یک موتور ۴ سیلندر خطی با حجم ۲ لیتر استفاده کرده که توان خروجی ۱۸۴ اسب بخار را دارد و می‌تواند طی ۷.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی تقریباً برابر با سری ۴ کوپه ۴۲۰i. مصرف سوخت این خودروی ۱۴۰۰ کیلوگرمی که تقریباً ۳۰۰ کیلوگرم از سری ۴ سبک‌تر است، در حالت ترکیبی ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که ۱ لیتر بیش‌تر از سری ۴ کوپه است.

در هر دو خودرو، جعبه‌دنده اتوماتیک ۸ سرعته نیروی موتور را به دیفرانسیل عقب خودرو منتقل می‌کند. طراحی ظاهری سری ۲ کوپه ۲۲۰i بسیار عضلانی است و جلوپنجره کلیوی بزرگ در کنار چراغ‌های کشیده ظاهری خشن به خودرو داده و این یعنی مثل سری ۴ با یک خودروی زیبا سروکار داریم.

درون کابین اما استفاده بیش‌ازحد از پلاستیک در داشبورد به کیفیت آن ضربه زده و سری ۲ کوپه را کمی به خودروهای چینی شبیه کرده است.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کوپه ۴۲۰i با مرسدس بنز E250 کوپه

بنز در این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری استفاده کرده که ۲۱۱ اسب بخار توان خروجی دارد و این بیش از ب‌ام‌و سری ۴ کوپه ۴۲۰i است.

جعبه‌دنده ۷ سرعته بنز، قدرت موتور را به دیفرانسیل عقب آن منتقل می‌کند و می‌تواند این خودروی ۱۶۳۵ کیلوگرمی را طی ۷.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که با سری ۴ کوپه برابر است.

مصرف بنز هم ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و شرایط ترکیبی است که تفاوت چندانی با ب‌ام‌و ندارد. از نظر امکانات و آپشن‌ها، بنز قوی‌تر از ب‌ام‌و است، اما ظاهر ب‌ام‌و شاید کمی جذاب‌تر به‌نظر برسد. هر چند عاشقان بنز نظر دیگری دارند.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کوپه ۴۲۰i با پورشه کیمن S

پورشه برای این مدل خود از یک موتور ۶ سیلندر توربوشارژ تخت با حجم ۳۵۰۰ سی‌سی استفاده کرده که می‌تواند ۳۲۵ اسب بخار توان خروجی داشته باشد و پورشه ۱۳۵۰ کیلوگرمی را تنها طی ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و این یعنی خیلی سریع‌تر از ب‌ام‌و سری ۴ کوپه ۴۲۰i.

پورشه در این مدل از یک جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک استفاده کرده که قدرت موتور را به دیفرانسیل عقب منتقل می‌کند و مصرف سوختش هم در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، ۸ لیتر است که بیش از ب‌ام‌و است.

امکانات پورشه و ب‌ام‌و تفاوت‌هایی با هم دارند و برای مثال پورشه کیمن S می‌تواند به‌طور خودکار ارتفاع خودرو را تغییر دهد.

جمع‌بندی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمند ب‌ام‌و سری ۴ کوپه ۴۲۰i در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش این خودرو مطلع شوید:

آخرین آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۴ کوپه ۴۲۰i

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از این خودروها را دارید یا درباره هر کدام نظری دارید، دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.