مقایسه ب‌ام‌و ۵۲۸i با فولکس پاسات و رنو تلیسمان

فروش مهم است

0

امروزه سدان‌های پرفروشی در بازار است که در دنیا، جزء انتخاب‌های اول مردم به‌ حساب می‌آید؛ خودروهایی مثل فولکس پاسات ۲۰۱۸، تویوتا کرولا GLI و رنو تلیسمان E3 که در بازار ایران هواداران زیادی دارند و می‌توانند تا حدودی با ب‌ام‌و رقابت کنند. در این مقاله، به مقایسه ب‌ام‌و ۵۲۸i با فولکس پاسات و رنو تلیسمان می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه ب‌ام‌و ۵۲۸i

ب‌ام‌و در مدل سری ۵ سدان ۵۲۸i خود، از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۲ لیتر استفاده کرده است. موتور این سدان می‌تواند ۲۴۵ اسب بخار توان خروجی داشته باشد. این توان برای چنین موتوری فوق‌العاده به‌ نظر می‌رسد. ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۸i یکی از خودروهای پرفروش، لوکس و گران‌قیمت بازار ایران به‌ حساب می‌آید؛ خودرویی که از لحاظ موتوری و بدنه مشکلی ندارد و فقط قیمت زیادش می‌تواند مانعی برای خرید آن باشد.

"مقدمه‌ای

مقایسه ب‌ام‌و ۵۲۸i با فولکس پاسات ۲۰۱۸

فولکس‌واگن در این سدان جدید خود از یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری استفاده کرده است که می‌تواند حدود ۱۸۰ اسب بخار توان خروجی تولید کند، که تا حد قابل‌توجهی کمتر از ۵۲۸i است. برخلاف ب‌ام‌و، فولکس پاسات از دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند که یعنی پایداری و سواری خودرو در مقایسه ب‌ام‌و ۵۲۸i ضعیف‌تر است.

پاسات برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۷٫۹ ثانیه زمان نیاز دارد؛ بنابراین در مقایسه با ب‌ام‌و ۵۲۸i کندتر است. مصرف سوخت پاسات ۵٫۸ لیتر است که تقریباً ۰٫۶ لیتر کمتر از ۵۲۸i است و البته به موتور کم‌حجم‌تر آن نیز مربوط می‌شود. ازنظر ظاهر، ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۸i زیباتر و جذاب‌تر است و درون کابین هم باز برگ برنده با ۵۲۸i است.

ازنظر امکانات، ب‌ام‌و ۵۲۸i اوضاع بهتری دارد و پرفروش‌بودن آن در بازار به همین دلیل است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه فولکس پاسات با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

"<yoastmark

مقایسه ب‌ام‌و ۵۲۸i با رنو تلیسمان E3

رنو تلیسمان E3 از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ TCe 200 با حجم ۱٫۶ لیتر استفاده می‌کند. توان خروجی‌اش ۱۹۰ اسب بخار است و موتورش در مقایسه ب‌ام‌و ۵۲۸i ضعیف‌تر است. یک جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه، قدرت موتور را به دیفرانسیل جلوی تلیسمان منتقل می‌کند و این مورد یکی دیگر تفاوت سری ۵ با رنو است. این خودروی ۱۴۴۴ کیلوگرمی طی ۷٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۱٫۵ ثانیه نسبت به ب‌ام‌و ۵۲۸i کندتر است.

مصرف سوخت رنو تلیسمان E3 در حالت ترکیبی، برابر با ۶٫۵ لیتر است که تقریباً برابر با ۵۲۸i است؛ یعنی تلیسمان ازنظر موتوری می‌تواند به‌طور کامل با ب‌ام‌و رقابت کند و اصلاً کم نیاورد. ازنظر ظاهر هم تلیسمان چهره خشن و عضلانی خوبی دارد و در داخل هم همه‌چیز خوب به‌ نظر می‌رسد. ازنظر امکانات تلیسمان کمبودهایی دارد و همین باعث می‌شود تا ۵۲۸i خودروی بهتری نسبت به رنو تلیسمان E3 باشد.

پیشنهاد ما این است که پیش از اقدام به خرید خودرو، مطلب مقایسه رنو تلیسمان با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

"<yoastmark

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه ب‌ام‌و ۵۲۸i است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و ۵۲۸i را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.