مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰i با خودروهای هم‌رده

لوکس‌ها بر کفه ترازو

0

سدان‌های سری ۵ از اول تولید تاکنون جزو سدان‌های لوکس به‌حساب می‌آمده‌اند. نسل هفتم سری ۵ اما به معنای واقعی کلمه یک خودروی لوکس است و این را می‌شود از کیفیت خودرو، امکانات و البته قیمت نجومی آن فهمید. همین قیمت باعث شده تا نتوان خودروهای زیادی را با آن مقایسه کرد و شاید بهتر باشد امکانات را کنار گذاشت و ۵۳۰i را از نظر فنی با بقیه مقایسه کرد. در این شرایط، باید به سراغ مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰i با رنو تلیسمان E3 و فولوکس پاسات ۲۰۱۸ و مرسدس بنز E350 برویم.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰i با رنو تلیسمان E3

رنو تلیسمان E3 از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ TCe200 با حجم ۱.۶ لیتر استفاده می‌کند که توان خروجی‌اش ۱۹۰ اسب بخار است و این خیلی ضعیف‌تر از موتور ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰i در نسل هفتم است. جعبه‌دنده ۷ سرعتی اتوماتیک دوکلاچه، قدرت موتور را به دیفرانسیل جلوی تلیسمان منتقل می‌کند. همین یعنی نباید از تلیسمان سواری و پایداری چندان خوبی را انتظار داشته باشیم.

با مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰i با رنو تلیسمان E3 درمی‌یابیم که رنو تلیسمان طی ۷.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تقریباً یک ثانیه کندتر از ب‌ام‌و است. مصرف سوخت رنو تلیسمان E3 در حالت ترکیبی برابر با ۶.۵ لیتر است که تقریب ۰.۵ لیتر بیش‌تر از ۵۳۰i است. تلیسمان با این ویژگی‌ها نمی‌تواند از پس ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰i برآید و این ضعف در امکانات هم دیده می‌شود.

از نظر ظاهر اما تلیسمان چهره خوبی دارد. نکته مهم اما شاید در قیمت این دو خودرو باشد که قیمت رنو تلیسمان تقریباً نصف ب‌ام‌و ۵۳۰i است!

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰i با فولکس پاسات ۲۰۱۸

پاسات ۲۰۱۸ از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری استفاده می‌کند که ۱۸۰ اسب بخار توان خروجی دارد و این تقریباً ۸۰ اسب بخار کم‌تر از توان ۵۳۰i است. فولکس پاسات مثل بسیاری از خودروهای سدان دنیا از دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند که این یعنی پایداری و سواری پاسات نسبت به ب‌ام‌و با کمبودهایی روبه‌رو است.

با مقایسه این دو خودرو باید گفت که شتاب فولکس پاسات برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۷.۹ ثانیه است که کندتر از ۵۳۰i است، اما از نظر مصرف سوخت تقریباً برابر با ب‌ام‌و است.

پاسات ظاهر زشتی ندارد، اما ب‌ام‌و مثل همیشه در ظاهر بهتر کار کرده و خودروی جذاب‌تری روانه بازار کرده است. امکانات پاسات با ۵۳۰i قابل مقایسه نیست و همین سبب شده قیمتش خیلی کم‌تر از ب‌ام‌و باشد.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰i با مرسدس بنز E350

بنز E350، از یک موتور ۶ سیلندر خطی با حجم ۳.۵ لیتر استفاده می‌کند که ۳۰۶ اسب بخار توان خروجی دارد و این تقریباً ۵۰ اسب بخار بیش‌تر از ب‌ام‌و است. چنین موتور قدرتمندی، این خودروی ۱۷۳۵ کیلوگرمی را طی ۶.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که تقریباً با ب‌ام‌و برابر است.

مصرف سوخت بنز E350 در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت و در حالت ترکیبی، ۷ لیتر است که بیش از مصرف سوخت ۵۳۰i است و این به حجم بالای موتور بنز اشاره می‌کند. بنز E350 مثل ب‌ام‌و، دیفرانسیل عقب است، اما از نظر امکانات و آپشن‌ها تقریباً با ۵۳۰i برابر است و شاید حتی بتوان گفت ظاهر و درون کابین بنز زیباتر از ب‌ام‌و باشد. قیمت مرسدس بنز E350 مثل ب‌ام‌و بالاست و این یکی از معدود خودروهایی است که قابلیت رقابت با ۵۳۰i را دارد.

امیدواریم که این مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰i با خودروهای هم‌رده‌اش توانسته باشد لوکس و پرقدرت بودن و البته قیمت بالای این خودرو را توضیح دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.