مقایسه ب‌ام‌و ۵۳۰xi با کیا اپتیما GT لاین و لکسوس ES 250 و هیوندای آزرا گرنجور

بی‌خیال دو دیفرانسیل!

0

در ایران ب‌ام‌و ۵۳۰xi را باید با خودروهایی که ازلحاظ کیفیت و قیمت در حد ب‌ام‌و باشد مقایسه کنیم. در این مقاله، به بررسی و مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰xi با کیا اپتیما GT لاین، لکسوس ES 250 و هیوندای آزرا گرنجور می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰xi

ب‌ام‌و ۵۳۰xi یکی از معدود خودروهای سدان با چهارچرخ محرک (۴WD) یا ۲ دیفرانسیل در ایران است؛ به همین دلیل تقریباً هیچ گزینه خاصی برای مقایسه با آن در این کلاس نیست. بنابراین، شاید بهتر باشد این ویژگی ۵۳۰xi را که مهم‌ترین ویژگی‌اش هم هست، کنار بگذاریم و سراغ خودروهایی برویم که در محدوده قیمتی این خودرو هستند و البته کیفیت فنی‌شان در حد ب‌ام‌و است.

مقایسه ب‌ام‌و سری 5 سدان 530xi با کیا اپتیما GT لاین
ب‌ام‌و ۵۳۰xi از نمای روبه‌رو

مقایسه ب‌ام‌و ۵۳۰xi با کیا اپتیما GT لاین

کیا اپتیما خودرویی دیفرانسیل‌ جلو است که یک موتور ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری با توان خروجی ۱۷۸ اسب بخار دارد. این موتور می‌تواند خودروی ۱۵۲۸ کیلوگرمی را طی ۹٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که خیلی کندتر از ب‌ام‌و ۵۳۰xi است.

کیفیت پایداری و سواری اپتیما در مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰xi هم کمتر است. کیا اپتیما GT لاین در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸٫۱ لیتر مصرف می‌کند که تقریباً ۲ لیتر کمتر از ۵۳۰xi است و البته به موتور کم‌حجم‌تر و وزن کمترش برمی‌گردد.

امکانات رفاهی کیا اپتیما نسبت به ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰xi بیشتر است و طراحی جدیدتر آن باعث‌ شده است تا جذاب‌تر از حریف آلمانی خود باشد. همچنین مانند اکثر خودروهای شرقی، هزینه تعمیر و نگهداری اپتیما بسیار کمتر از ب‌ام‌و است و این موضوع می‌تواند برگ برنده اپتیما در برابر ۵۳۰xi باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، نگاهی به مقایسه کیا اپتیما GT لاین با رنو تلیسمان و فولکس پاسات هم داشته باشید.

مقایسه ب‌ام‌و ۵۳۰xi با لکسوس ES 250

لکسوس ES 250 از دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند. همین مورد می‌تواند کیفیت سواری آن را زیر سؤال ببرد. این خودروی محبوب در سراسر دنیا، از یک موتور ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری با توان خروجی ۱۸۴ اسب بخار استفاده می‌کند که در مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰xi خیلی ضعیف‌تر است و شاید به معنای باختن قافیه در همین‌ جا باشد؛ ولی باید صبر بیشتری به خرج داد. لکسوس ۱۶۱۰ کیلوگرمی طی ۹٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تقریباً ۳ ثانیه کندتر از ب‌ام‌و است.

مقایسه ب‌ام‌و سری 5 سدان 530xi با لکسوس ES 250
نمای داخلی ب‌ام‌و ۵۳۰xi

مصرف سوخت لکسوس ES 250 اما ۷٫۹ لیتر است؛ تقریباً ۲ لیتر کمتر از ۵۳۰xi است. این مورد ازجمله ویژگی‌های تویوتا و لکسوس به‌ شمار می‌رود.

لکسوس ES 250 که خودش هم جزء خودروهایی با طراحی تقریباً ۱۰ سال پیش به‌ حساب می‌آید، ازنظر امکانات رفاهی و سیستم‌های کمکی راننده نسبت به ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰xi اندکی بهتر است و به‌لحاظ امنیت هم تقریباً با رقیب غربی برابر است. درون کابین لکسوس کمی بهتر کار می‌کند و ظاهر خودرو هم زیبا و چشم‌نواز است و نمی‌توان ایرادی از آن گرفت.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید، مطلب مقایسه لکسوس ES 250 با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰xi با هیوندای آزرا گرنجور

سال ۲۰۱۸ نسل جدید آزرا گرنجور توسط کرمان‌موتور وارد ایران شد. در نسل جدید این خودرو، از یک موتور ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری استفاده می‌کند که ۱۸۸ اسب بخار توان خروجی دارد. یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک این قدرت را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند؛ بنابراین، سواری و پایداری آن نسبت به ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰xi کیفیت کمتری دارد.

مقایسه ب‌ام‌و سری 5 سدان 530xi با هیوندای آزرا گرنجور
نمای پشتی ب‌ام‌و ۵۳۰xi

در ایران آزرا گرنجور با ابعاد بزرگی که دارد و یک‌جورهایی مدل لوکس هیوندای به‌ حساب می‌آید، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۹٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد؛ تقریباً ۳ ثانیه بیشتر از ۵۳۰xi است. مصرف سوخت این خودروی کره‌ای ۸٫۳ لیتر است که تقریباً ۲ لیتر کمتر از ب‌ام‌و ۵۳۰xi است.

آزرا گرنجور در ایران، از خدمات‌پس‌ازفروش بهتری نسبت به ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰xi برخوردار است. همچنین ازنظر هزینه تعمیرات و نگهداری و در دسترس‌بودن قطعات، وضعیت بهتری نسبت به ب‌ام‌و دارد و امکاناتش هم تقریباً با ۵۳۰xi برابر است.

بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر، قبل از اقدام به خرید خودرو مطلب مقایسه هیوندای آزرا گرنجور با خودروهای مشابه در بازار را نیز مطالعه کنید.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۳۰xi است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۵ سدان را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.