مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ گرن‌توریسمو ۵۲۸i با خودروهای هم‌رده

0

برای مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ گرن‌توریسمو ۵۲۸i با خودروهای دیگر گزینه‌های زیادی در ایران وجود ندارد، اما همین چند مورد محدود هم کیفیت بسیار بالایی دارند که رقابت را بین آن‌ها سخت می‌کند. خودروهایی مثل مرسدس بنز CLA45 و پورشه پانامرا که البته در اینجا نمونه معمولی و ۶ سیلندر آن را آورده‌ایم.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ گرن‌توریسمو ۵۲۸i با بنز CLA45

بنز CLA45 یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۲ لیتر دارد که می‌تواند ۳۷۵ اسب بخار توان تولید کند و این خیلی بیشتر از ب‌ام‌و سری ۵ گرن‌توریسمو ۵۲۸i است و نشان از عملکرد فوق‌العاده موتور بنز دارد. این خودروی ۱۵۴۰ کیلوگرمی طی ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که خیلی سریع‌تر از ب‌ام‌و است.

جعبه‌دنده ۷ سرعتی بنز CLA45 از نوع اتوماتیک دوکلاچه است و قدرت را به چهار چرخ محرک خودرو منتقل می‌کند. این یکی دیگر از تفاوت‌های بنز و ب‌ام‌و است. سیستم تعلیق جلو و عقب بنز CLA45 مانند مثل GT 528i است و ترمزها از نوع دیسکی خنک‌شونده سوراخ‌دار هستند. مصرف سوخت بنز در حالت ترکیبی ۶.۹ لیتر است که تقریباً برابر با ۵۲۸i است. این مدل از بنز مثل ب‌ام‌و ۵ ستاره ایمنی اروپا را دارد و استاندارد آلایندگی‌اش هم یورو ۶ است.

با مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ گرن‌توریسمو ۵۲۸i با بنز CLA45 متوجه می‌شویم که بنز هفت کیسه هوای ایمنی دارد که یکی بیشتر از ب‌ام‌و است. از نظر امکانات رفاهی بنز هیچ کمبودی نسبت به رقیبش ندارد و می‌توان از سواری با آن لذت کامل را برد. سنسور فاصله‌سنج جلو و عقب، رادار نقطه کور و رادار جلو بخشی از آپشن‌هایی است که در بنز هست، اما ب‌ام‌و فاقد آن‌هاست. با تمام این حرف‌ها و کمیاب بودن این مدل از بنز در بازار ایران، قیمت این خودرو هم تقریباً مانند ب‌ام‌و است که بسیار بالاست!

عکس ب‌ام‌و سری 5 گرن‌توریسمو 528i با خودروهای هم‌رده
نمای کناری ب‌ام‌و سری ۵ گرن‌توریسمو ۵۲۸i

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ گرن‌توریسمو ۵۲۸i با پورشه پانامرا

مقایسه پورشه با هر خودروی دیگری سخت است ولی وقتی حرف از گرن‌توریسمو و فست‌بک‌ها باشد نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

پورشه پانامرا در ساده‌ترین تیپ خود یک موتور ۶ سیلندر خورجینی V شکل دارد که حجمش ۳۶۰۰ سی‌سی است و می‌تواند ۳۰۰ اسب بخار توان تولید کند که بیش از ب‌ام‌و است.  شتاب پانامرا ۱۷۰۰ کیلوگرمی، که سبک‌تر از ۵۲۸i است، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷ ثانیه است که برابر با ب‌ام‌و است. مصرف سوخت پورشه در حالت ترکیبی ۱۱.۳ لیتر است که تقریباً ۴.۵ لیتر بیشتر از ب‌ام‌و ۵۲۸i است.

جعبه‌دنده پانامرا ۷ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک است که قدرت موتور را به دیفرانسیل عقب آن منتقل می‌کند و این یعنی پورشه و ب‌ام‌و در بعضی موارد با هم تفاهم دارند. سیستم ترمزهای پانامرا در ظاهر کاملاً مشابه ب‌ام‌و است اما در سیستم تعلیق جلو از جناغی دوبل استفاده شده و در چرخ‌های عقب مثل سری ۵ گرن‌توریسمو ۵۲۸i از اتصال چندنقطه‌ای استفاده شده است.

با مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ گرن‌توریسمو ۵۲۸i با پورشه پانامرا متوجه می‌شویم که پانامرا ۵ ستاره ایمنی اروپا را دریافت کرده و استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد که ضعیف‌تر از سری ۵ است. در امکانات رفاهی پانامرا هیچ کم و کسری نسبت به ب‌ام‌و ندارد؛ ضمن این‌که شکل ظاهری پانامرا بسیار جذاب‌تر است و درون کابین هم همه‌چیز به بهترین شکل رعایت شده است. هزینه نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای پانامرا بسیار بالاست و این در کنار قیمت بالایش می‌تواند مانع خریدش باشد.

پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مربوط به مقایسه پورشه پانامرا با سایر خودروهای هم‌رده را هم مطالعه نمایید. همچنین، شما هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به بخش خودروی آگهی‌های سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۵ گرن توریسمو ۵۲۸i مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.