مقایسه ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i با خودروهای هم‌رده

0

پیدا کردن خودروی کوپه‌ای که قابل رقابت با ب‌ام‌و باشد، کار چندان راحتی نیست؛ اما در همین بازار ایران می‌شود گزینه‌های خوبی پیدا کرد که بتوانند شانه‌به‌شانه این محصول باواریایی حرکت کنند. در این مطلب به مقایسه ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i با ب‌ام‌و سری ۳ کوپه ۳۳۵i، مرسدس بنز C230 و پورشه کیمن S می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک از این کوپه‌ها توان بیشتری در قیاس با رقبایشان دارند.

همچنین، اگر به دنبال خرید خودروی کوپه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی هم به مطلب راهنمای خرید خودروی کوپه در بازار ایران بیاندازید.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i با ب‌ام‌و سری ۳ کوپه ۳۳۵i

ب‌ام‌و در تیپ ۳۳۵i از یک موتور ۶ سیلندر خطی با حجم ۳ لیتر مجهز به توربوشارژر استفاده کرده که همین قدرت موتور را ۳۰۲ اسب بخار رسانده و می‌تواند این خودروی ۱۵۴۰ کیلوگرمی را تنها در ۵.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه برساند. این شتاب تقریباً ۱.۵ ثانیه بهتر از ب‌ام‌و ۶۳۰i است و در رقابت با خودروهای کوپه دیگر خوب به‌نظر می‌رسد.

با مقایسه ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i با ب‌ام‌و سری ۳ کوپه ۳۳۵i متوجه می‌شویم که ب‌ام‌و در این تیپ از یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته استفاده کرده که قدرت موتور را به دیفرانسیل عقب آن منتقل می‌کند و وقتی دیفرانسیل عقب باشد، یعنی پایداری خودرو در زمان رانندگی بیشتر است و وزن خودرو متناسب‌تر توزیع شده است. حداکثر سرعت ب‌ام‌و سری ۳ کوپه ۳۳۵i، به ۲۵۰  کیلومتر بر ساعت می‌رسد که البته از طرف سازنده محدود شده وگرنه معلوم نبود این موتور قدرتمند چنین خودروی نسبتاً سبکی را به چه سرعتی برساند.

مصرف سری ۳ کوپه ۳۳۵i در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸ لیتر است که در مقایسه با ۶۳۰i تقریباً برابر است. این خودرو از لحاظ ظاهری اما قابل رقابت با سری ۶ نیست. از نظر امکانات اما ۳۳۵i و ۶۳۰i تفاوت چندانی باهم ندارند.

مقایسه ب‌ام‌و سری 6 کوپه 630i
نمایی از داخل ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i

مقایسه ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i با مرسدس بنز C230

بنز که همیشه رقیب ب‌ام‌و بوده، برای این مدل از یک موتور ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری استفاده کرده که می‌تواند ۲۰۱ اسب بخار توان تولید کند و این کم‌تر از سری ۶ کوپه ۶۳۰i است. مرسدس بنز C230 می‌تواند طی ۸.۴ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه برسد که تقریباً ۱.۵ ثانیه کندتر از ب‌ام‌و است و مصرف سوختش هم در حالت ترکیبی برابر با ۹.۵ لیتر است که بیشتر از سری ۶ کوپه است.

با مقایسه ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i با بنز C230 باید گفت که طراحی داخلی بنز از ب‌ام‌و بهتر است، اما باز هم این ب‌ام‌و است که از نظر ظاهر دست بالا را دارد و تقریباً بی‌رقیب است. امکانات رفاهی و آپشن‌های مرسدس بنز کوپه C230 تقریباً همانند سری ۶ کوپه ۶۳۰i است. قیمت این خودرو اما کم‌تر از ب‌ام‌و است که شاید به مدل پایین‌تر و طراحی قدیمی‌تر آن مربوط باشد.

ب‌ام‌و سری 6 کوپه 630i
نمای پشتی ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i

مقایسه با پورشه کیمن S

پورشه برای این مدل خود از یک موتور ۶ سیلندر توربوشارژ تخت با حجم ۳۵۰۰ سی‌سی استفاده کرده که می‌تواند ۳۲۵ اسب بخار توان خروجی داشته باشد که خیلی بیش‌تر از ب‌ام‌و است.

این پورشه ۱۳۵۰ کیلوگرمی تنها طی ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که خیلی سریع‌تر از ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i است. پورشه در این مدل از یک جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک استفاده کرده که قدرت موتور را به دیفرانسیل عقب منتقل می‌کند و مصرف سوختش هم در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، ۸ لیتر است که تقریباً با ب‌ام‌و برابر است.

با مقایسه ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i با کیمن S باید گفت که امکانات پورشه و ب‌ام‌و تفاوت‌هایی باهم دارند و برای مثال پورشه کیمن S می‌تواند به‌طور خودکار ارتفاع خودرو را تغییر دهد. از نظر زیبایی اما برتری همچنان با ب‌ام‌و است، هرچند از ظاهر خاص پورشه هم نمی‌توان به‌سادگی عبور کرد. از نظر قیمت اما پورشه کیمن S بسیار گران‌تر از هر خودروی دیگری است.

امیدواریم که این مطلب مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i در اختیارتان قرار دهد. شما هم اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۶ کوپه ۶۳۰i مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان وبلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.