مقایسه ب‌ام‌و X3 نسل دوم با آئودی Q5 و لکسوس RX200

یک رقابت نفس‌گیر در کلاس شاسی‌بلند

0

قطعا خودروهایی مانند ب‌ام‌و X3 نسل دوم در این کلاس و سطح از تکنولوژی آن‌قدر باکیفیت هستند که نتوان از آن‌ها ایرادات بزرگ گرفت. با این وجود، همین خودروها در ریزه‌کاری‌ها با هم تفاوت دارند و یکی از دیگری برتر است. خودروهایی که همه توسط برترین برندهای دنیا ساخته شده‌اند. در این مطلب نگاهی به مقایسه ب‌ام‌و X3 نسل دوم با آئودی Q5 و لکسوس RX200 می‌اندازیم و مزایا و معایب این ابرخودروهای باکلاس را زیر ذره‌بین می‌گذاریم.

مقایسه ب‌ام‌و X3 نسل دوم با آئودی Q5

کمپانی آئودی به آرامش مشهور است و سوار شدن بر یک شاسی‌بلند از این برند همین حس را به سرنشین القا می‌کند. موتور Q5 چهار سیلندر با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی و از نوع توربوشارژ است که توان ۲۲۵ اسب بخار را تولید می‌کند و می‌تواند سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۷.۱ ثانیه به‌دست آورد.

نسل دوم ب‌ام‌و X3 در تیپ ۲۰i هم موتور ۲ لیتری چهار سیلندر دارد، با این تفاوت که می‌تواند ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند. ۰.۷ ثانیه هم دیرتر از آئودی از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هر دوی این اتومبیل‌ها هم از گیربکس ۸ دنده اتوماتیک تیپ‌ترونیک برخوردارند. حداکثر سرعت آئودی ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت BMW حدود ۵ کیلومتر بر ساعت کمتر از آئودی است. مخزن سوخت آئودی هم ۸ لیتر بیشتر از بی‌ام‌دبلیو گنجایش دارد.

طراحی ظاهری خودرو آئودی نسبت به X3 مدرن‌تر به نظر می‌رسد و خطوط منحنی در کنار فرم چراغ‌های جلو باعث شده چهره Q5 خشن‌تر به نظر برسد. از نظر امکانات ایمنی این دو اتومبیل تفاوت چندانی با هم ندارند و هر دو در زمینه ایده‌آل محسوب می‌شوند.

با مقایسه ب‌ام‌و X3 نسل دوم با آئودی Q5 درمی‌یابیم که در کابین هم این دو خودرو تفاوت چندانی با هم ندارند و می توان از کیفیت تجهیزات لذت برد. البته حتما اختلاف‌های جزئی هم در آپشن‌ها وجود خواهد داشت، مثلاً ب‌ام‌و از سیستم کیلس برخوردار است و آئودی این سیستم را ندارد.

از نظر آلایندگی هم هر دو استاندارد یورو ۶ را کسب کرده‌اند. بزرگ‌ترین مشکل برای آئودی Q5 اما خدمات پس از فروش نامطمئن آن در ایران است و همین خرید آن را در بازار دست دوم با چالش روبه‌رو کرده است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه آئودی Q5 با لکسوس NX200 و ب‌ام‌و X3 را مطالعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌و X3 نسل دوم با لکسوس RX200

ظاهر لکسوس RX200 نسبت به ب‌ام‌و ایکس تری جذاب‌تر و خشن‌تر است و همین موضوع خیلی‌ها را به خود جذب کرده است. درون کابین هم طراحان لکسوس نسبت به ب‌ام‌و بهتر عمل کرده‌اند.

از نظر فنی اما لکسوس با موتوری ۲۰۰۰ لیتری و ۴ سیلندر که مجهز به توربوشارژر است در بازار ایران حضور دارد. این پیشرانه توانسته ۲۳۵ اسب بخار توان تولید کند اما برای این‌که سرعت خودرو را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند به ۹ ثانیه زمان نیاز دارد که این‌جا از X3 عقب می‌افتد.

نسل دوم ب‌ام‌و X3 در تیپ ۲۰i، دارای موتور ۲ لیتری است که می‌تواند ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند، اما شتاب این اتومبیل برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، ۷.۸ ثانیه است. وزن لکسوس حدود ۲۲۰ کیلو بیشتر از ب‌ام‌و اعلام شده و شاید به همین دلیل شتاب خودروی آلمانی بهتر است. لکسوس از نظر سواری نسبت به ب‌ام‌و بهتر ارزیابی می‌شود و می‌توان با آن به هر جا و جاده‌ای سر زد و از رانندگی لذت برد.

با مقایسه ب‌ام‌و X3 نسل دوم با لکسوس RX200 می‌توان گفت که مخزن لکسوس هم ۵ لیتر بیشتر از ب‌ام‌و ظرفیت دارد. از نظر آپشن و سطح ایمنی و امکانات هم که هر دو خودرو در شرایط ایده‌آلی هستند و اختلافات بسیار جزئی است.

نکته مثبت درباره لکسوس در مقایسه با ب‌ام‌و، هزینه نگهداری پایین‌تر و البته خدمات پس از فروش بهتر در ایران است که استفاده از آن را مقرون به صرفه تر می کند.با این حال، قیمت لکسوس پاشنه آشیل آن است. 

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد این اطلاعات مفیدی از خودروی بی‌ام‌و X3 در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش بی‌ام‌و X3 مطلع شوید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.