مقایسه ب‌ام‌و X4 با پورشه ماکان و ولوو XC90 و لکسوس NX200T

رقابت ستاره‌ها

0

در بازار فعلی ایران، خودروهایی ازجمله پورشه ماکان، ولوو XC90، لکسوس NX200T و … وجود دارند که هم‌کلاس ب‌ام‌و X4 محسوب می‌شوند، هرچند قیمت‌هایشان متفاوت است. در این مقاله، به مقایسه ب‌ام‌و X4 با پورشه ماکان، ولوو XC90 و لکسوس NX200T می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای بر مقایسه ب‌ام‌و X4

ب‌ام‌و X4 خودرویی لوکس، شاسی‌بلند و کوچک است که در مقایسه با سایر شاسی‌بلندها به‌دلیل فرم صندوق‌عقب، در سفرهای طولانی سرنشینان را کمی خسته می‌کند. پیداکردن خودرویی که بتوانند با ب‌ام‌و X4 رقابت کند، کار سختی نیست؛ اما اینکه بتوان بین آنها بهترین را انتخاب کرد، کار سختی به‌ نظر می‌رسد و اختلاف‌ها آن‌قدر جزئی است که گاهی به‌چشم نمی‌آید.

مقایسه ب‌ام‌و X4 با پورشه ماکان

پورشه ماکان از یک موتور ۴ سیلندر ۲لیتری بهره می‌برد که ۲۵۲ اسب‌ بخار قدرت تولید می‌کند و تا این قسمت اختلافی با ب‌ام‌و X4 ندارد. شتاب این مدل از پورشه که از سال ۲۰۱۴ تولید و در سال ۲۰۱۹ با تغییراتی روبه‌رو شده است، درحدود ۶٫۷ ثانیه و اندکی بهتر از X4 است. فضای صندلی‌های عقب ماکان باتوجه‌به اندازه خودرو و فرم صندوق‌عقب نسبت به نمونه‌های دیگر شاسی‌بلند پورشه کمتر است و در سفرهای طولانی سرنشینان را کمی خسته خواهد کرد. از این نظر، این مدل از پورشه شبیه ب‌ام‌و X4 است.

مقایسه ب‌ام‌و X4 با پورشه ماکان
ب‌ام‌و X4 از نمای روبه‌رو

نکته مهم درباره پورشه ماکان کیفیت رانندگی و فرمان‌پذیری آن است که به‌طور کامل شبیه به خودروهای سدان عمل می‌کند. از لحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی، ماکان به‌خصوص در نسخه ۲۰۱۹، در مقایسه ب‌ام‌و X4 شرایط بهتری دارد. نکته منفی درباره آن حساسیت موتورش به بنزین‌های ایرانی است که تجربه نشان داده است که گاهی باعث مشکلات جدی خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه پورشه ماکان با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌و X4 با ولوو XC90

طراحی داخلی ولووی XC90 که سال ۲۰۱۵ به بازار آمده است، در مقایسه ب‌ام‌و X4 و دیگر رقبا عجیب است و خبری از دکمه‌ها و داشبورد شلوغ نیست. به‌جای همه این‌ها یک صفحه‌نمایش بزرگ نصب شده است که همه‌چیز روی آن خلاصه می‌شود. موتور ۱۹۶۹ سی‌سی ولوو ۳۲۰ اسب‌ بخار توان تولید می‌کند. باتوجه‌به وزن ۲۰۲۵ کیلوگرمی خودرو، شتاب آن ۶٫۹ ثانیه است و این یعنی X4 شرایط بهتری دارد.

ازنظر مصرف سوخت، ولوو XC90 در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند که تفاوت چندانی با ب‌ام‌و X4 ندارد. در ایران، مشکل ولوو XC90 شبیه به پورشه ماکان است. موتور این خودرو به بنزین‌های موجود در ایران حساس است و گزارش‌های زیادی درباره مشکلات آن وجود دارد. مسئله دیگر خدمات‌ پس‌ازفروش نه‌چندان مناسب و بازار دست‌دوم بی‌رونق در مقایسه ب‌ام‌و X4 و سایر رقبا و افت قیمت زیاد است.

 

مقایسه ب‌ام‌و X4 با ولوو XC90
نمای داخلی ب‌ام‌و X4

ولوو XC90 مثل همه محصولات این کمپانیِ سوئدی، کیفیت ساخت زیاد و ایمنی بسیار خوبی دارد، اما در بازار ایران چندان تحویل گرفته نشده است.

شاید بد نباشد پیش از اقدام به خرید، مطلب مقایسه ولوو XC90 با خودروهای رقیب را هم مطالعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌و X4 با لکسوس NX200T

این مدل از لکسوس که بر روی پلتفرم تویوتا RAV4 طراحی شده، کوچک‌ترین شاسی‌بلند لکسوس است. در این خودرو از موتور ۲۰۰۰ لیتری و ۴ سیلندر استفاده شده است که توان تولید ۲۳۵ اسب‌ بخار دارد. هزینه نگهداری و قطعات لکسوس در مقایسه ب‌ام‌و X4 کمتر است. البته آپشن‌هایی در این خودرو وجود دارد که بعضی از آنها در ابتدا منحصربه‌فرد بود؛ برای مثال شما می‌توانید فقط با قراردادن گوشی موبایل خود روی مکانی خاص آن را بدون هیچ سیمی شارژ کنید.

مقایسه ب‌ام‌و X4 با لکسوس NX200T
نمای پشتی ب‌ام‌و X4

لکسوس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به ۷ ثانیه زمان نیاز دارد که اندکی بیشتر از X4 است. طراحی کابین لکسوس نسبت به ب‌ام‌و X4 بهتر است.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب مقایسه بالا برایتان مفید بوده باشد و تواسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد. همچنین، شما می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و X4 را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.