اولین قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

0

خیز تورمی سال ۹۹ در حالی اتفاق افتاد که پیش از آن فنر نرخ ارز در رفته بود و افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۷، بنیان‌های اقتصادی را تحت‌فشار قرار داده بود. بررسی بازار خودرو امروز دوشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه، حاکی از ثبات قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی و تغییر اندک آنها در مقایسه با آخرین روزهای کاری سال ۹۹ است.

نعمت الله کاشانی‌نسب، نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار آزاد، گفت: «قبل از تعطیلات عید، بازار به یک ثبات خوبی رسیده بود و اکنون پس از ۲ هفته تعطیلات این ثبات هنوز در بازار وجود دارد.» ثبات نرخ ارز، درصورت عرضه کافی خودرو از سوی خودروساز، حتی می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها در ماه‌های آینده شود. وی ادامه داد: «با وجود ثبات در بازار، معاملاتی صورت نمی‌گیرد و خرید و فروش نداریم، اما در چند روز آینده این خرید و فروش بهتر خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: خودرو در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ گران می‌شود

کاشانی نسب با بیان اینکه برای سر و سامان دادن به خرید و فروش در بازار آزاد به‌دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم، گفت: «به‌دلیل اینکه مردم با خیال راحت اقدام به خرید خودرو کنند و قیمت منطقی و مصوبی را برای خرید داشته باشند، اتحادیه به دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای است که مردم در آن بتوانند قیمت‌های واقعی را ببیند و بعد اقدام به خرید کنند.»

او ادامه داد: «تاکنون هیچ خرید و فروشی در خصوص شاهین انجام نشده و قیمت این خودرو در بازار نامشخص است. قیمت‌هایی که در خصوص این خودرو در بازار وجود دارد منطقی و دقیق نیست.» او در خصوص آخرین قیمت‌ها در بازار خودرو، گفت: «پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۹۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۲۴۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ پاناروما ۳۸۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شوند.»

بازار خودرو در اولین روزهای کاری سال ۱۴۰۰
خط تولید خودرو

بیشتر بخوانید: سهم صنعت خودرو از توافق ۲۵ ساله با چین

در مهم‌ترین معاملات خودرو های ایران خودرو پژو پارس ۱۴۳ تا ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. همچنین سمند EF7 معادل ۱۳۱ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین پژو ۴۰۵، ۱۸۵ میلیون تومان و کوئیک‌دنده‌ای ۱۴۷ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند. ساینا EX رینگ فولادی ۹۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و آریو ۱۶۰۰ اتوماتیک با قیمت ۱۹۵ میلیون تومان معامله شد.

کارشناسان می‌گویند فضا برای خرید خودرو باتوجه‌به افزایش تولید خودرو از یک سو و رشد قدرت خرید از سوی دیگر مهیا می‌شود و سال ۱۴۰۰ سالی با ثبات‌تر برای بازار خودرو خواهد بود.

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.