قیمت خودرو در گروی تحولات سیاسی

0

فعالان بازار می‌گویند ظاهراً آنچه این روزها وضعیت نمودار قیمت خودرو را مشخص می‌کند، اخباری است که به طور لحظه‌ای منتشر می‌شود.

بازار خودرو این روزها بیشتر از هر زمان دیگری چشم به بازار ارز دوخته و همگام با نوسانات آن شاهد تغییر در قیمت خودروها هستیم. هر چند که به گفته فعالان این بازار هم اکنون شرایط با ثبات تری را در این بازار شاهد هستیم، اما پیش‌بینی می‌شود با تحولات سیاسی، این بازار نیز دستخوش تغییرات قیمتی شود.

در وضعیت عادی، شرایط تولید و عرضه محصولات گروه‌های خودروساز به بازار، شاخص مهمی در قیمت خودرو محسوب می‌شود، این در وضعیتی است که فارغ از چگونگی عرضه، قیمت‌ها در بازار با هر رویدادی تغییرات جدی به خود می‌بیند.

بیشتر بخوانید: دولت در صدد حذف ثبت محضری خودرو

بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو، صعود نرخ ارز است چرا که با افزایش قیمت‌ها، بازار دچار التهاب و تقاضای کاذب شده و این روند به صعود بیشتر قیمت‌ها منجر می‌شود و از سوی دیگر بازار را وارد رکود می‌کند چرا که فروشندگان به امید گرانی بیشتر از فروش خودرو سرباز می‌زنند و این به کاهش عرضه دامن می‌زند.

فروشندگان و خریداران خودرو به نوعی در انتظار آرام شدن فضای پرتنش کنونی در منطقه هستند. با این حال آنها با پیش‌بینی وضعیت بازار در روزهای آتی می‌گویند بازار در روزهای پیش رو روند صعودی نخواهد داشت.

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.