آیا تولید خودرو در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد؟

0

بازار خودرو به‌هم‌ریختگی‌ای را تجربه می‌کند که در هیچ دوره‌ای شاهد آن نبوده است. یک روز تحت زورآزمایی شورای رقابت و روز دیگر فعالیت گسترده دلالان در بازار است. ارائه طرح‌های مختلف هم بر چالش‌های حوزه خودرو افزوده است.

رئیس شورای رقابت اعلام کرده است: «مسلم است که خودروسازان به‌دلیل تعهدات و بحثی که در دستورالعمل شورا بود، یعنی افزایش عرضه خودرو، میزان تولید را افزایش دادند تا قیمت خودرو را افزایش دهند.»

بیشتر بخوانید: اعلام برنامه تولید خودرو در سال ۱۴۰۰

خودروسازان از سال‌های قبل تعهداتی داشتند که باید انجام دهند. اگر تعهدات را انجام ندهند، باید سود بپردازند. این‌گونه نیست که این کار را انجام دهند تا به خودرو افزایش قیمت بخورد.

بررسی بسته خودرویی نشان می‌دهد که اولین هدف دولت افزایش تولید خودرو است و از این طریق می‌خواهد بازار را به سمت ثبات هدایت کند. هدف‌گذاری دولت افزایش ۵۰درصدی تولید خودرو است که این امر باید همراه با تنوع محصول باشد.

خبری دیگر دراین‌باره: خودروسازان در سال ۹۹ چند دستگاه خودرو تولید کردند؟

قطعه‌سازان داخلی این توان را دارند که بتوانند ظرفیت تولید قطعه و درنتیجه تولید خودرو را افزایش دهند و کمک‌حالی برای خودروسازان باشند؛ اما باید این را گفت که باتوجه‌به این توانایی، نیازمند حمایت هم هستند.

قطعه‌سازان خودرو کشور نیز گفته بودند: «دستیابی به رکورد تولید ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو، مشروط به تحقق خواسته‌های قطعه‌سازان، تعدیل قراردادهای آنان و تأمین نقدینگی موردنیاز امکان‌پذیر است. امسال به این امید هستیم که خودروسازان حداقل ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته باشند.

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.