مقایسه چری تیگو ۵ اکسلنت با هایما S7 و بی‌وای‌دی ۶

0

مقایسه چری تیگو ۵ اکسلنت با رقبایش در بازار خودرو، کار خیلی دشواری نیست. میزان علاقه و استقبال مردم از خودروهای شاسی‌بلند بازار رقابت این خودروها را همواره پرهیجان نگه داشته است. شرکت‌های واردات خودرو برای بودن در این کورس رقابت تمام تلاش خود را به‌ کار می‌برند تا با وارد کردن خودروهایی با قیمت مناسب بتوانند جایگاه خود را در این بازارها تثبیت کنند.

چری تیگو ۵ اکسلنت (Chery Tiggo 5 Excellent) با فروش بسیار خوبی در بازار خودروی ایران روبه‌رو شد. بازاری که پیش‌ازاین در تصرف شاسی‌بلندهای اروپایی و کره‌ای بود، هم‌اکنون آغوش خود را برای کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای باکیفیت چینی باز کرده است. چری تیگو ۵ اکسلنت در این بازار با رقبایی همچون جک S5، هایما S7، BYD S6، هاوال H2 و پژو ۲۰۰۸ رو‌به‌روست. 

در این مطلب قصد داریم به مقایسه چری تیگو ۵ اکسلنت با هایما S7 و بی‌وای‌دی ۶ بپردازیم و ببینیم که این خودرو در برابر رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

چری تیگو 5 اکسلنت از کنار
نمای کناری چری تیگو ۵ اکسلنت

مقایسه چری تیگو ۵ اکسلنت با هایما S7

با مقایسه چری تیگو ۵ اکسلنت با هایما S7 باید گفت که از نظر طراحی ظاهری چری تیگو ۵ اکسلنت بعد از فیس‌لیفت از نمای ظاهری خوبی برخوردار شده و ایجاد خطوط منحنی بر روی بدنه حالتی تهاجمی به این خودرو بخشیده است.

هایما S7 خودرویی چینی است که شرکت «مدیران خودرو» آن را به بازار خودرو ارائه کرده است. در ابتدا استقبال از این خودرو چشمگیر نبود، اما به همان دلیل علاقه مردم ما به خودروهای شاسی‌بلند کم‌کم جای خود را میان علاقه‌مندان این خودروها باز کرد. طراحی این خودرو در عین سادگی زیباست.

در قسمت کابین اما هایما S7 متریال خوبی ندارد. علاوه‌بر متریال ضعیف، مونتاژ ضعیف قطعات داشبورد تصویر جالبی را در نگاه اول در نظر بیننده قرار نمی‌دهد. برعکس تیگو ۵ اکسلنت کابین بسیار جذابی دارد که با وجود کیفیت متوسط متریال داشبورد، روی هم رفته کابین مناسب و دلنشینی را ارائه می‌دهد.

با مقایسه چری تیگو ۵ اکسلنت با هایما S7 از نظر امکانات رفاهی باید گفت که هر دو خودرو از ۴ کیسه هوا در قسمت جلو و کنار صندلی‌های جلو بهره می‌برند. در آپشن‌های رفاهی هم تیگو ۵ اکسلنت جلوتر از هایما S7 قرار می‌گیرد. سیستم ترمز و پایداری تیگو ۵ اکسلنت متنوع‌تر و کامل‌تر از هایما S7 است.

اگر بخواهیم از نظر فنی این دو خودرو را با هم بسنحیم باید بگوییم که تیگو ۵ اکسلنت مجهز به موتور ۴ سیلندر با حجم ۱۹۷۱ سی‌سی و قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۲ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه است. حجم باک تیگو ۵، ۵۵ لیتر است. در مقابل، هایما S7 با موتور ۴ سیلندر و حجم ۱۹۹۵ سی‌سی توان قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را دارد که در مقایسه با موتور تیگو ۵ اکسلنت ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. حجم باک هایما ۶۱ لیتر است.

چری تیگو ۵ اکسلنت از تکنولوژی جعبه دنده CVT بهره می‌برد و در عوض، هایما S7 دارای گیربکس ۵ دنده اتوماتیک است و از این نظر دست برتر را چری در اختیار دارد. شاید بهتر باشد برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هایما S7 با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

تصویر چری تیگو 5 اکسلنت از داخل
نمای داخلی چری تیگو ۵ اکسلنت

مقایسه چری تیگو ۵ اکسلنت با بی‌وای‌دی S6

بی‌وای‌دی S6 یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین است که شرکت «کارمانیا» واردات آن به ایران را برعهده دارد. از نظر طراحی ظاهری، BYD S6 ظاهری قدیمی دارد و بسیاری از قسمت‌های آن کپی خودروهای شناخته شده است، اما در مجموع با هماهنگی‌ای که در طراحی بخش‌های مختلف آن صورت گرفته با خودرویی با ظاهر زیبا روبه‌رو هستیم.

با مقایسه کابین داخلی بی‌وای‌دی ۶ با چری تیگو ۵ اکسلنت باید گفت که از لحاظ ارگونومی و طراحی تصویری زیبا در برابر چشمان خریدار قرار می‌دهد که از این نظر با تیگو ۵ تقریباً مشترک‌اند. اما بی‌وای‌دی ۶ نسبت به تیگو ۵ اکسلنت کمی جادارتر به نظر می‌رسد.

با مقایسه چری تیگو ۵ اکسلنت با بی‌وای‌دی S6 در بخش امکانات رفاهی باید گفت که هر دو خودرو در امکاناتی نظیر صندلی برقی راننده، آینه‌های جانبی تاشوی برقی، استارت بدون کلید، سانروف، کروز کنترل، سیستم صوتی، چراغ خوشامدگویی، دوربین دید عقب و بسیاری امکانات رفاهی دیگر یکسان هستند.

از نظر فنی BYD S6 مجهز به موتوری ۴ سیلندر با حجم ۲۴۰۰ سی‌سی و قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۹ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه، نسبت به رقبای خود جلوتر است. از نظر هندلینگ، سواری و فرمان‌پذیری نیز BYD S6 نسبت به تیگو ۵ اکسلنت کمی بهتر عمل کرده است.

شتاب اولیه ضعیف تیگو ۵ هم ازجمله نکات منفی آن محسوب می‌شود که علی‌رغم تلاش برای کم کردن آن در نسخه‌های فیس‌لیفت، باز هم نکته منفی در مورد این خودرو به هنگام مقایسه با خودروهای دیگر است.

درمجموع با توجه به افت قیمت خودروهای چینی، بی‌وای‌دی S6 به نظر خودروی قابل‌اعتمادتری می‌رسد و معایب چری تیگو ۵ اکسلنت را نیز ندارد. در مقایسه جعبه دنده‌های این دو اتومبیل باید گفت که چری تیگو ۵ اکسلنت از تکنولوژی جعبه دنده CVT بهره می‌برد، ولی بی‌وای‌دی S6 دارای گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دوکلاچه است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه بی‌وای‌دی S6 با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات خوبی از چری تیگو ۵ اکسلنت و دو خودروی دیگر در اختیارتان قرار دهد. شما هم اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش چری تیگو ۵ اکسلنت مطلع شوید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ کدام یک از این سه خودرو ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.