مقایسه چری تیگو ۵ لاکچری با رنو داستر و خودروهای هم‌رده

رقابت بزرگان متوسط‌!

0

خودروهای شاسی‌بلند همواره در کشور ما مورد استقبال عمومی قرار می‌گیرند. به‌دلیل علاقه مردم به این خودروها و با توجه به قیمت نسبتاً بالای خودروهای شاسی‌بلند، شرکت‌های واردات خودرو در سال‌های اخیر خودروهای شاسی‌بلند چینی را در بازار خودرو ارائه کرده‌اند که تاحدودی توانسته است پاسخی برای علاقه‌مندان به این خودروها باشد. جک S5، هاوال H2، هایما S7، رنو داستر و پژو ۲۰۰۸ ازجمله رقیبان چری تیگو ۵ لاکچری هستند. در این مطلب به سراغ مقایسه چری تیگو ۵ لاکچری با رنو داستر و جک S5 رفته‌ایم تا ببینیم کدام یک از این خودروهای شاسی‌بلند حرفی برای گفتن دارند.

مقایسه چری تیگو ۵ لاکچری با جک S5

تیگو ۵ لاکچری شاسی‌بلند سایز متوسط شرکت چری است که بعد از چند بار به‌روز‌رسانی و اعمال تغییراتی در ظاهر و کابین آن، تبدیل به خودرویی قابل‌بحث در بازار خودروهای چینی شد. از طرف دیگر، خودروهای جک در سال‌های اخیر بازار فروش خوبی را در کشور ما داشته‌اند. جک S5 در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک در بازار خودرو رقابتی گرم با دیگر خودروهای هم‌سطح خود دارد.

در ابتدای این مقایسه باید گفت که جک S5 کپی موفقی از هیوندای IX 35 و نمای عقب آن کپی از خودروهای آئودی است که این موضوع یکی از دلایل فروش این خودرو به‌حساب می‌آید. در قسمت کابین، کیفیت متریال به‌کاررفته در حد قابل‌قبولی است. به‌کار بردن دو رنگ در قسمت داخلی و ارگونومی و کیفیت صندلی‌ها حسی دلنشین به سرنشین‌های خودرو می‌دهد. البته پیشتر در مطلبی به طور مفصل به مقایسه جک S5 با خودروهای هم‌رده‌اش پرداخته‌ایم.

در سمت مقابل در چری تیگو ۵ لاکچری، علی‌رغم شباهت با خودروهای رنجروور، نبوغ و پیشرفت خلاقیت طراحان چینی را می‌توان مشاهده کرد. در بخش کابین نیز تیگو ۵ خلاف جک S5 یک نسخه کاملاً کپی‌شده از خودروهای خارجی نیست. روکش چرم مشکی صندلی‌ها و فرمان با دوخت قرمز از نکات جذاب طراحی داخلی تیگو ۵ لاکچری است.

با مقایسه چری تیگو ۵ لاکچری با جک اس ۵ در بخش فنی، متوجه می‌شویم که تیگو ۵ لاکچری از پیشرانه موتور ۴ سیلندر با حجم ۱۹۷۱ سی‌سی و قدرت ۱۳۹ اسب‌بخار در دور موتور ۵۷۰۰ دور در دقیقه و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه بهره می‌برد. جک S5 اما با موتور ۴ سیلندر با حجم ۱۹۹۷ سی‌سی و قدرت ۱۷۴ اسب‌بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه، قطعاً برنده این رقابت خواهد بود. جک S5 با این قدرت موتور به‌راحتی با کیا اسپورتیج و هیوندایی می‌تواند رقابت کند.

همچنین، با مقایسه چری تیگو ۵ لاکچری با جک S5 در بخش امکانات رفاهی باید گفت که تیگو ۵ لاکچری از امکاناتی نظیر دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سان‌روف برقی، کروز کنترل، نمایش‌گر لمسی، دوربین دید عقب، سنسور عقب و سیستم تهویه مطبوع بهره می‌برد. امکانات رفاهی جک S5 شامل چهار عدد کیسه هوا، آینه‌های کناری برقی مجهز به گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی راننده، مموری صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمز برقی، دوربین دید عقب و استارت دکمه‌ای است.

مقایسه چری تیگو ۵ لاکچری با رنو داستر

خریدوفروش خودروهای رنو چند سالی است که در بازار خودروی ایران رونق گرفته است. به‌دلیل کیفیت بالا و آپشن‌های این خودروها موفقیت محصولات رنو هر روز رو به افزایش است. رنو داستر به‌خاطر ویژگی‌های مثبتش توانسته در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از پرطرف‌دارترین شاسی‌بلندهای متوسط ایران شود.

طراحی ظاهری داستر اصالت و سادگی خاص خود را دارد و اثری از کپی در آن نیست. در مقایسه، تیگو ۵ با کم‌ترین میزان کپی نسبت به خودروهای چینی، ظاهری جذاب‌تر دارد. از آن‌جایی‌که رنو داستر را خودرویی اقتصادی می‌دانند، توقع ما از داخل کابین این خودرو نمی‌تواند خیلی بالا باشد.

با مقایسه چری تیگو ۵ لاکچری با رنو داستر متوجه می‌شویم که طراحی داخلی ساده و درعین‌حال ارگونومی مناسب و کیفیت متریال استفاده‌شده از نکات مثبت رنو داستر است. از نظر طراحی داخلی چری تیگو ۵ قطعاً طراحی زیباتری دارد اما از نظر متریال به‌کاررفته نمره قبولی نمی‌گیرد.

موتور رنو داستر ۴ سیلندر با حجم ۱۹۹۸ سی‌سی و قدرت ۱۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۹۵ نیوتن‌متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه در مقایسه با چری تیگو ۵ در شرایط بهتری قرار دارد. شتاب اولیه ضعیف تیگو ۵ در مقایسه با رنو داستر از نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شود.

سیستم تعلیق مناسب رنو داستر و سواری نرم و مناسب آن باعث شده این خودرو علاوه بر داخل شهر، خودرویی آفرود هم محسوب شود و این هم یکی دیگر از مزایای رنو داستر است. شاید بهتر باشد برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو داستر با خودروهای هم‌رده را نیز مطالعه کنید.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمند را در خصوص چری تیگو ۵ لاکچری در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش خودرو آگهی‌های سایت دیوار از قیمت خرید و فروش چری تیگو ۵ مطلع شوید.

نظر شما چیست؟ به نظر شما در این مقایسه کفه ترازو به سمت کدام خودرو سنگینی می‌کند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.