سیتروئن C3 مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

هاچ‌بک کوچک فرانسوی

1

نسل اول C3 در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹، نسل دوم از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ و نسل سوم از ۲۰۱۶ تاکنون روی خط تولید قرار دارد. پس از طراحی دوباره هاچ‌‌بک کامپکت سیتروئن C3 در سال ۲۰۲۰، اکنون این شرکت فرانسوی سیتروئن C3 مدل ۲۰۲۲ را معرفی کرده‌ است.

این مدل بخشی از استراتژی جدید این شرکت برای جلب رضایت مشتریان بین‌‌المللی است. به عبارت دیگر، سیتروئن سعی دارد با عرضه این مدل، بر روی بازارهای خارج از قاره اروپا مانند آمریکای جنوبی، خاورمیانه، آفریقا، آسیا، چین و هند تمرکز کند.

این کراس‌اوور کوچک همچنان ویژگی‌های طراحی مدل قبلی را همراه خود دارد. در بحش دماغه چراغ اصلی باریک با نگاهی مرموز مخاطب را جذب خود می‌کند و عناصر کرومی و طراحی متفاوت جلوپنجره پروسه مذکور را کامل خواهد کرد. چراغ‌های جلوی دو بخشی و سپر موجب شده است تا دماغه‌ای حجیم در یک محیط کوچک برای این خودرو شکل بگیرد.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۱۶۰ میلی‌متر در طول توسعه یافته است که افزایش ۶ میلی‌متری را در مقایسه با مدل قبلی همراه خود دارد. فاصله ۱۸۰ میلی‌متری از سطح زمین در ترکیب با اوورهنگ‌های کوتاه، به سیتروئن C3 جدید اجازه می‌دهد که در آفرودهای سبک توانایی خوبی از خود به نمایش بگذارد؛ هرچند که یک خودروی دیفرانسیل جلو است.

پیشرانه قابل‌انتخاب برای سیتروئن C3 مدل ۲۰۲۲ در بریتانیا همچنان واحد ۳ سیلندر ۱٫۲ لیتری پیورتک ۱۱۰ مجهز به توربوشارژر است. این پیشرانه ۱۰۸ اسب‌ بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌­کند.

امکان سفارش پیشرانه پیورتک ۱۳۰ با ۱۲۸ اسب‌ بخار قدرت به همراه جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک هم وجود دارد. خریداران کراس‌اوور کوچک سیتروئن C3 مدل ۲۰۲۲ می­‌توانند ۲ پیشرانه دیزل به قدرت‌های ۱۰۸ یا ۱۱۸ اسب ‌بخار را هم سفارش دهند که به‌ترتیب همراه با جعبه‌‌دنده ۶ سرعته دستی و اتوماتیک عرضه می­‌شود.

سیتروئن C3 مدل ۲۰۲۲ که به‌عنوان نماینده مدرن محصولات سیتروئن معرفی شده، بسیار مقاوم است. طراحی این مدل با نسخه اروپایی متفاوت است، چون این شرکت قصد دارد رضایت مشتریان در آن دو بازار را جلب کند.

۷ رنگ جدید به طیف قابل انتخاب برای این خودرو اضافه شدهاست  تا رنگ‌های قابل‌انتخاب برای سقف و بدنه سیتروئن  C3 را به ۷۰ ترکیب مختلف برساند. امکان انتخاب رنگ‌های متضاد برای زیر سپر، آینه‌های جانبی و گوشه شیشه‌های عقب وجود دارد. رینگ‌های ۱۶ یا ۱۷ اینچی خودرو را هم می­‌توان با طرح جدیدی سفارش داد که ترکیبی از مشکی براق با طرح دیاموند کات خواهد بود.

شباهت این نسخه به مدل‌های اخیر ازجمله C4 جدید یا C5 X جدید کاملاً قابل‌تشخیص است. در کابین شاهد امکانات ساده و جدیدی هستیم که شامل سیستم سرگرمی رسانه‌ای ۱۰ اینچی، تجهیزات مرتبط با گوشی‌‌های هوشمند و همچنین مجموعه وسیعی از لوازم جانبی مخصوص هر بازار است.

سیتروئن C3 مدل ۲۰۲۲ در نیمه اول سال ۲۰۲۲ برای بازار هند رونمایی خواهد شد. به‌دنبال آن در کشورهای آمریکای جنوبی شامل برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا، اروگوئه، پرو و اکوادور عرضه می‌شود. خودروهای فرمان راست برای بازار هند در کارخانه شهر چنای تولید خواهد شد که ظرفیت سالانه آن به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال می‌رسد.

آگهی‌های خرید و فروش سیتروئن C3

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

1 نظر
  1. محمدعلی یوسف صابر می‌گوید

    اتصافا خوشگله دمشون گرم انشالله که ماهم هر روز در طراحی خودرو پیشرفت کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.