مقایسه سیتروئن C5 با مزدا ۳ و کیا سراتو

رقابت شرق و غرب

0

سیتروئن C5 تلاش شرکت سیتروئن برای تکرار تجربه شیرین زانتیا بود که با وجود موفقیت در دنیا، در کشور ما با شکست مواجه شد. هم‌زمان با سیتروئن C5 خودروهای دیگری از برندهای مختلف اروپایی و آسیایی در بازار خودروی ما حضور داشتند که در همین بازه قیمتی هم طراحی ظاهری بهتری داشتند و هم از امکانات فنی و رفاهی بیشتری بهره می‌بردند. در ادامه به مقایسه سیتروئن C5 با مزدا ۳ و کیا سراتو می‌پردازیم و این خودرو را در کنار رقبای شرقی‌اش بررسی می‌کنیم.

مقایسه سیتروئن C5 با مزدا ۳

مزدا ۳ ازجمله سدان‌های محبوب کشور ماست که از همان ابتدای ورود به بازار خودروی ایران با استقبال مردم روبه‌رو شد. طراحی ظاهری مزدا سه یکی از برگ‌های برنده این خودرو است. به‌خصوص تیپ ۴ که فیس‌لیفت نمونه‌های قبلی است و در کنار تغییرات جزئی، طراحی زیبایی دارد. در این بخش می‌توان طراحان ژاپنی را موفق‌تر از طراحان فرانسوی سیتروئن دانست.

با مقایسه سیتروئن C5 با مزدا ۳ متوجه می‌شویم که مزدا ۳ مجهز به موتوری ۴ سیلندر با حجم ۲ لیتر است که توان تولید قدرت ۱۴۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر را دارد. سیتروئن C5 با موتور ۴ سیلندر و حجم ۲ لیتر قدرتی معادل ۱۴۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۰۰ نیوتن‌متر دارد. مصرف سوخت سیتروئن C5، ۸ لیتر است که نسبت به مصرف ۸.۴ لیتری مزدا ۳ تفاوت چندانی ندارد.

با مقایسه سیتروئن C5 با این ژاپنی خوش‌برورو باید گفت که هر دو خودرو در امکاناتی نظیر کروز کنترل، سنسورهای عقب و جلو، سان‌روف، مه‌شکن و چراغ‌های روشنایی روز یکسان هستند؛ اما مزدا ۳ سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای نیز دارد. تعداد کیسه‌های هوای سیتروئن C5، هفت عدد و مزدا ۳ شش عدد است. درضمن سیتروئن از گیربکس ۴ دنده اتوماتیک بهره می‌برد و در مقابل مزدا گیربکس ۵ دنده اتوماتیک دارد.

بازار فروش مزدا سه نسبت به سیتروئن C5 رونق بیشتری دارد؛ اما به‌هرحال سیتروئن C5 خودرویی اروپایی است و مشتریان خاص خودش را دارد. شاید بهتر باشد برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه مزدا ۳ با خودروهای هم‌رده را نیز مطالعه کنید.

مقایسه سیتروئن C5 با کیا سراتو

کیا خودروساز موفق کره‌ای است که در کشور ما طرفداران بسیاری دارد. فروش این خودرو باعث شد که خط مونتاژ آن در شرکت سایپا راه‌اندازی شود. طراحی کیا سراتو درعین سادگی، جذاب و دلنشین است.

شاید از نظر طراحی ظاهری بتوان هر دو خودرو را در یک سطح دانست، اما طراحی داخلی سیتروئن کمی جذاب‌تر و باکیفیت‌تر از کیا سراتو است.

با مقایسه سیتروئن C5 با کیا سراتو به این نتیجه می‌رسیم که موتور کیا سراتو ۴ سیلندر و ۲ لیتری است که با قدرت ۱۵۴ اسب بخار، حداکثر گشتاور ۱۹۴ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. در سمت مقابل سیتروئن C5 با موتور ۴ سیلندر و ۲ لیتری قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۰۰ نیوتن‌متر، نسبت به موتور کیا سراتو کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

مصرف سوخت کیا سراتو ۷.۹ لیتر است که در برابر مصرف ۸ لیتری سیتروئن، خودرویی کم‌مصرف‌تر است. از طرف دیگر سیتروئن C5 با شتاب ۱۰.۱ ثانیه نسبت به کیا سراتو با شتاب ۱۰.۵ ثانیه، خودروی زیاد سریعی محسوب نمی‌شود.

با مقایسه سیتروئن C5 با سراتوی کره‌ای از نظر آپشن‌های رفاهی باید گفت که هر دو خودرو دارای امکاناتی نظیر کروز کنترل، سان‌روف، آینه‌های جانبی برقی، مه‌شکن‌های عقب و جلو و دنده اتوماتیک هستند. کیا سراتو اما با داشتن سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

سیتروئن جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و سراتوی مدل یکی دو سال اخیر دارای جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هستند. البته سراتوهای مونتاژ و قدیمی‌تر از همان گیربکس ۴ دنده اتوماتیک بهره می‌برند. از نظر ایمنی نیز سیتروئن C5 با ۷ کیسه هوا نسبت به سراتو با ۶ کیسه هوا ایمنی کابین بیشتری دارد. 

بازار خرید و فروش کیا سراتو پررونق‌تر از سیتروئن C5 است و به‌دلیل این‌که خط مونتاژ سراتو در ایران راه‌اندازی شده، برای یافتن قطعات یدکی و خدمات پس از فروش نیز مشکلی وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مربوط به مقایسه کیا سراتو با خودروهای هم‌رده در بازار را نیز مطالعه کنید.

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از سیتروئن C5 در مقایسه با رقبایش در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش سیتروئن C5 اطلاع پیدا کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ در صورتی که تجربه استفاده از این خودروها دارید، تجربیات و نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.