افزایش اثربخشی و کاهش آگهی‌های غیرواقعی در سال جدید

توضیحات دیوار درباره تعرفه‌های جدید برای کسب‌وکارهای فعال در این پلتفرم

1

دیوار از ابتدای فعالیت خود همواره سعی کرده انجام معامله را با راحتی بیشتر و هزینه کمتر میسر سازد و با وجود افزایش سرسام‌آور هزینه‌های جاری، درج آگهی را برای کاربران عادی که برای مصارف محدود شخصی از آن استفاده می کنند، رایگان نگه دارد. استقبال و همراهی بیش از ۳۵ میلیون کاربر دیوار نشان می‌دهد که ما مسیرکلی حرکت را درست انتخاب کرده‌ایم. در سال‌های گذشته قابلیت‌های متنوعی به دیوار اضافه شده تا تجربه کاربران و خصوصا کسب‌وکارها از ثبت آگهی و انجام معامله در این پلتفرم بهبود یابد. از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ۱. پنل ویژه نمایشگاه‌داران خودرو: برای نمایشگاه‌داران خودرو این امکان وجود دارد که به پنل اختصاصی خود دسترسی داشته باشند. در این پنل‌ قابلیت‌هایی چون امکان انتشار آگهی بدون محدودیت روزانه و تخفیف‌های ویژه پکیج‌ها در دسترس است. پنل نمایشگاه خودرو ۲. پنل ویژه مشاورین املاک: همچنین پنل ویژه مشاورین املاک خدمات مشابهی در این حوزه ارائه می‌دهد. با استفاده از این پنل می‌توانید بدون محدودیت روزانه، آگهی ثبت کنید، امکان مدیریت مشاوران و نظارت بر آن‌ها را به شما می‌دهد و امکان نردبان کردن گروهی آگهی‌ها در آن وجود دارد. بیش از ۱۰۰ هزار مشاور املاک از این پنل استفاده می‌کنند که هر آگهی آن‌ها به طور متوسط منجر به دریافت بیش از ۲۰ تماس تلفنی می‌شود. پنل املاک دیوار ۳. دیوار فروشگاه‌ها: هم‌زمان با همه‌گیری ویروس کرونا دیوار فروشگاه‌ها رونمایی شد تا صاحبان کسب‌وکار بتوانند به راحتی محصولات نو خود را در یک ویترین مجازی عرضه کنند. دیوار فروشگاه‌ها خصوصا در زمان شیوع ویروس کرونا کمک زیادی به کسب‌وکارها کرده و در ماه‌های گذشته شعبه آنلاین بیش از ۲۳ هزار فروشگاه روی دیوار فروشگاه‌ها راه‌اندازی شده است.دیوار فروشگاه‌ها ۴. بهبود فیلترها در فهرست کالاها و خدمات و بهبود تجربه کاربر: مواردی چون استفاده از سامانه های احراز هویت، جلوگیری از اسپم، جلوگیری از کلاهبرداری و… باعث شده تا کاربران و کسب‌وکارها با شرایط بهتر و ایمن‌تری در این پلتفرم فعالیت کنند.

تغییر تعرفه‌ها برای کسب‌وکارها از سال جدید

دیوار با ۳۵ میلیون کاربر، پرکاربردترین پلتفرم ثبت آگهی کشور است. مجموعه دیوار حدودا ۹۵۰ نفر پرسنل دارد که در بخش‌های مختلف آن مشغول به کار هستند. هم‌زمان با افزایش تعداد آگهی، میزان بازدید آگهی‌ها هم رشد داشته و در سال ۹۹ متوسط بازدید روزانه هر آگهی در دسته املاک در شهر تهران ۳۴۰ و در دیگر کلانشهرها ۵۳۰ بوده است. همین آمار برای دسته خودرو میانگین روزانه ۸۳۰بازدید از هر آگهی در تهران و ۶۶۰ بازدید در دیگر شهرها بوده است.  تیم دیوار در راستای احترام به کاربران، خود را موظف به اطلاع رسانی می‌داند که هم‌زمان با آغاز سال نو تعرفه‌های ثبت آگهی برای کسب‌وکارها بسته به دسته‌بندی آگهی تغییر خواهد کرد. البته این تغییر تعرفه‌ها صرفا برای کاربران پرمصرف و کسب‌وکارهای فعال روی دیوار اعمال خواهد شد؛ کاربرانی که از طریق دیوار تجارت کرده و کسب درآمد می‌کنند و هنوز از پنل‌های ویژه دیوار استفاده نمی‌کنند. کسب‌وکارهایی که از پنل‌های نمایشگاه‌ خودرو،  مشاورین املاک و دیوار فروشگاه‌ها دیوار استفاده می‌کنند، فعلا مشمول این تغییر تعرفه‌ها نیستند. آگهی‌های خرید و فروش کالا برای کاربران عادی با مصارف محدود شخصی مانند گذشته «رایگان» است و رایگان خواهد ماند.

دلیل تغییرات تعرفه‌ها چیست؟

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه در سال ۱۳۹۷ به ۲۶.۹ درصد و در سال ۱۳۹۸ به ۳۴.۸ درصد رسیده است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ۱۳۹۹ نیز ۳۴.۲ درصد اعلام شده است. تورم سال‌های گذشته و در نتیجه افزایش هزینه‌های جاری (تجهیزات و منابع انسانی) از جمله عوامل تاثیرگذار روی تغییر تعرفه‌های دیوار هستند، اما یک دلیل اصلی اتخاذ این استراتژی، افزایش کیفیت خدمات دیوار است. با تغییر تعرفه‌ها شرایطی ایجاد می‌شود که دیگر ثبت آگهی‌های غیرواقعی و بی‌کیفیت به شکل قابل توجهی کاهش یابد، بازدید آگهی‌های کسب‌وکارهای واقعی افزایش پیدا کند و در نتیجه تعداد تماس مشتریان بالقوه بیشتر شود.  این تنها ابزار دیوار برای افزایش کیفیت آگهی‌ها نیست، اما در کنار سایر تمهیدات از جمله بهینه‌سازی مداوم نظارت بر آگهی‌ها می‌تواند شرایط بهتری را هم برای فروشندگان و هم خریداران ایجاد کند.  بنابراین اگر به عنوان یک کسب‌وکار در دیوار فعالیت می‌کنید باید توجه داشته باشید که با اعمال این تغییرات عملکرد آگهی‌های شما بهبود خواهد یافت و احتمال تبدیل بازدیدکنندگان آگهی‌های شما به مشتری هم افزایش خواهد یافت.

1 نظر
  1. محمد مرشدلو می‌گوید

    خیلی عالیه من توی باربری هستم وبادیوار هر روز میام بالا سرویس میگیرم ممنون از ساززنده این نرم افزار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.