مقایسه دی اس ۶ با میتسوبیشی اوتلندر و تویوتا راو ۴

محبوب‌ترین کراس‌اوورها در کنار هم

0

کراس‌اوورهای حال حاضر دنیا در بخش‌های مختلفی تولید می‌شوند که محبوب‌ترین آن‌ها کراس‌اوورهای جمع‌وجور شهری هستند. میتسوبیشی اوتلندر و تویوتا راو ۴ در کنار دی‌اس ۶ نام خودروهایی است که این روزها روی بورس هستند و در این کلاس حرفی برای گفتن دارند. در این مطلب نگاهی به مقایسه دی اس ۶ با میتسوبیشی اوتلندر و تویوتا راو ۴ می‌اندازیم تا ببینیم کفه ترازو به سمت کدام خودرو سنگینی می‌کند.

عکس دی اس ۶ از پشت
نمای پشتی دی اس ۶

مقایسه دی اس ۶ با میتسوبیشی اوتلندر

از نظر طراحی‌های ظاهری شاید خودرویی نتواند به گرد پای دی اس ۶ برسد. در نمای جلویی خودرو، تداخل جلوپنجره با چراغ‌ها، زیبایی خاصی به خودرو بخشیده است. طراحی نمای عقب هم بسیار خاص و جذاب و در اوج هماهنگی صورت گرفته و باعث شده تا دی‌اس ۶ خودرویی خاص، متفاوت و لوکس به‌نظر بیاید.

در این بین میتسوبیشی اوتلندر هم در این زمینه دست‌کمی از همتای فرانسوی‌اش ندارد و درون کابین آن همه‌چیز زیبا و لوکس به‌نظر می‌رسد و احساس سواری با یک شاسی‌بلند لوکس را به شما می‌دهد.

با مقایسه دی اس ۶ با میتسوبیشی اوتلندر باید گفت که میتسوبیشی اوتلندر دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی با حجم ۲۳۶۰ سی‌سی است. این پیشرانه قابلیت تولید ۱۷۰ اسب بخار و ۲۲۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و با توجه به جعبه‌دنده CVT تعویض دنده‌هایی سریع، نرم و دقیق را در آن شاهد هستیم.

هرچند سابقه میتسوبیشی از نظر کشش و شتاب اولیه با توجه به ضعف‌هایی که در جعبه‌دنده داشت سابقه چندان خوبی به‌شمار نمی‌رود اما حالا بسیاری از این ضعف‌های اوتلندر برطرف شده و نسبت به وزن و ابعاد خودرو شاهد یک شتاب‌گیری خوب هستیم.

خودروی دی اس ۶ هم ۱۶۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و از رنج دور موتور ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اتفاقی که باعث می‌شود این کراس‌اوور فرانسوی در بیش از ۹۰ درصد اوقات رانندگی، در اوج کشش قرار بگیرد و راننده هر وقت که بخواهد بهترین شتاب را از خودروی خود دریافت کند.

حین مقایسه دی اس ۶ با اوتلندر به این نتیجه می‌رسیم که دی اس ۶ از نظر مصرف سوخت از میتسوبیشی اوتلندر برتر است چرا که این خودروی فرانسوی در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند یعنی درست ۲ لیتر کم‌تر از اوتلندر.

در کل می‌توان گفت میتسوبیشی اوتلندر یک کراس‌اوور خوب است که طراحی زیبا، موتور قدرتمند، جعبه‌دنده نرم، فرمان‌پذیری خوب و امکانات مناسبی دارد اما اگر خواهان یک کراس‌اوور شهری بسیار لوکس، خاص و متفاوت هستید که قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خوبی داشته باشد، بهتر است DS 6 را انتخاب کنید.

اگر هم چهره‌ای زیبا به‌‌همراه سواری چندمنظوره مدنظرتان است که علاوه بر این‌که در شهر خوب برانید بتوانید در خارج از شهر و جاده هم حرفی برای گفتن داشته باشید می‌توانید میتسوبیشی اوتلندر را برگزینید. 

عکس دی اس 6  از داخل
نمای داخلی دی اس ۶

مقایسه دی اس ۶ با تویوتا راو ۴

برای مقایسه دی اس ۶ با تویوتا راو ۴ کار چندان سختی ندارید چرا که این دو خودرو در اکثر آپشن‌های‌شان شبیه به هم هستند و به‌سختی می‌توان گفت که کدام‌یک برتر از دیگری است. در واقع، انتخاب یکی از این دو خودرو برمی‌گردد به سلیقه شما چرا که هرکدام از این کراس‌اوورها در یک زمینه‌ای از دیگری پیش‌تاز هستند اما اگر بخواهیم این آپشن‌ها را امتیازبندی کنیم می‌توان به‌راحتی گفت که DS 6 یک سر و گردن از تویوتا راو ۴ بالاتر است.

تویوتا راو ۴ توان تولید ۱۷۷ اسب بخار و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و از نظر شتاب‌دهی از دی اس ۶ کمی بهتر است چرا که شتاب‌دهی آن ۹.۳ ثانیه زمان می‌برد یعنی ۰.۲ ثانیه بیش‌تر از دی اس ۶. حداکثر سرعتی که یک تویوتا راو ۴ می‌راند عددی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است یعنی ۵ کیلومتر بیش‌تر از کراس‌اوور فرانسوی که همین امر باعث شده در مصرف سوخت کار دست تویوتایی‌ها بدهد.

تویوتا راو ۴ در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند یعنی درست ۲.۳ لیتر بیش‌تر از دی‌اس ۶. بااین‌حال قیمت هر دوی این کراس‌اوورها در بازار خودرو نزدیک به هم و با توجه به مدل و آپشن‌هایی که دارند چیزی بین ۷۱۰ میلیون تا ۷۵۰ میلیون تومان در خرداد ۹۸ خرید و فروش می‌شوند.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی از خودروی دی اس ۶ در اختیار شما قرار دهد و ارزش خرید این خودرو در برابر رقبایش را به نمایش بگذارد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش خودرو آگهی‌های سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش دی اس ۶ مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.