چقدر محله و خیابان فرشته تهران را می‌شناسید؟

2

خیابان فرشته که اکنون به خیابان شهید فیاضی تغییر نام داده، یکی از معروف‌ترین و در عین حال لوکس‌ترین خیابان‌ شمالی شهر تهران است. این خیابان در منطقه ۱ واقع در محله الهیه قرار دارد. از ویژگی‌های ممتاز این محله می‌توان به دسترسی آسان به دو اتوبان چمران و صدر و نزدیکی به خیابان اصلی و مهم ولیعصر (عج) را نام برد. همچنین این خیابان به دلیل قرارگیری در بخش شمالی شهر، آب‌وهوای خوبی دارد و دسترسی به آن از طریق اتوبوس و مترو میسر است.

خیابان فرشته بافت بسیار لوکس و خاصی دارد. در این خیابان، گالری‌های زیبا به همراه رستوران‌ها و مراکز خرید لوکس، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. سه خیابان مهم در اطراف فرشته، خیابان‌های آقابزرگی، بوسنی و هرزگوین و چناران هستند. در این خیابان امکانات مناسبی برای زندگی شهری از قبیل امکانات رفاهی، درمانی، تفریحی و خدماتی فراهم شده است. به همین دلیل فرشته تهران جزو محله‌های گران قیمت، اما مناسب برای زندگی به شمار می‌رود.

خیابان فرشته تهران کجاست؟

یکی از خیابان‌های معروف و لوکس‌نشین شهر تهران، خیابان فرشته است. خیابانی که برای بیشتر ساکنان پایتخت، نام آشنایی دارد. این خیابان در بخش شمالی شهر واقع شده و اکنون به نام خیابان شهید مرتضی فیاضی هم شناخته می‌شود. این خیابان در منطقه ۱ شهرداری تهران و در خیابان ولیعصر شمالی بعد از پارک وی تهران قرار دارد. فرشته در محله الهیه بوده و حدود ۱/۵ کیلومتر طول دارد. این محله با کوچه‌های فرعی، به محدوده پل رومی متصل می‌شود.

فرشته در تقسیم‌بندی‌های شهری جزو خیابان‌های محله الهیه محسوب می‌شود. به همین دلیل در دیوار هم آگهی‌های این خیابان در محله الهیه منتشر و دسته‌بندی می‌شوند.

آگهی‌های فروش مسکونی فرشته را اینجا ببینید

نقشه خیابان فرشته

همان‌طور که گفته شد این خیابان در منطقهٔ ۱ تهران در محله الهیه قرار دارد. برخی ساکنان، فرشته را به‌خاطر اهمیت آن، همراه با فرعی‌های متصل، محله فرشته هم می‌نامند. محله‌ای فرضی که در جنوب به بزرگراه مدرس، در جهت شرقی به بزرگراه صدر و خیابان شریعتی و در جهت غربی به بزرگراه چمران و خیابان ولیعصر (عج) متصل است. در تصویر زیر می‌توانید موقعیت دقیق خیابان و محله‌های اطراف آن را ببینید.

تاریخچه خیابان فرشته

فرشته در گذشته جزو باغ‌ها و زمین‌های سرسبز و زیبای شمیرانات بود. در آن زمان، خبری از برج‌های مسکونی بلند و لوکس در آن نبود. رفته رفته به دلیل داشتن آب‌وهوای خوب و نزدیکی به خیابان اصلی شهر یعنی خیابان ولیعصر، رشد و رونق ساخت‌وساز در آن گسترش پیدا کرد. بیشتر خانه‌‌های این محله به صورت ویلاهای بزرگ یا برج‌های چندین طبقه همراه با امکانات ویژه مانند لابی، استخر و زمین بازی هستند.

براساس شواهد تاریخی این خیابان جزو اراضی خوراذین یا خلازیر به حساب می‌آمده و مالک آن از رجل سیاسی زمان قاجار بوده است. در این محله سه باغ معروف وجود داشته که یکی از آنها باغ روسیه است. باغی که اکنون نیز پابرجا است و در انتهای محله در نزدیکی پل رومی قرار دارد. علاوه بر این، باغ سفارت آلمان و سفارت ترکیه نیز جزو باغ‌های مهم محله محسوب می‌شود.

باغ موزه هنر ایرانی

امکانات فرشته تهران

فرشته جزو خیابان‌های لوکس شهر تهران است. به همین دلیل در این خیابان رستوران‌، گالری، نمایشگاه، هایپر استار و هر فروشگاه دیگری معمولاً بسیار لوکس و تجملی است. البته در این محله امکانات مناسب شهری برای ساکنان از قبیل امکانات درمانی، رفاهی، خدماتی و تفریحی نیز مشاهده می‌شود. امکاناتی که قیمت خانه ویلایی در خیابان فرشته و به‌طور کلی همه انواع املاک را تحت تاثیر قرار داده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با امکانات این محله بیشتر آشنا شوید.

گالری‌ها

  • گالری سلوک
  • گالری آریانا
  • کیا گالری
  • گالری سلام
  • گالری هنری ساتیا

مراکز خرید

  • مرکز خرید سام سنتر
  • مرکز خرید هایپر می
  • مرکز خرید فرشته
  • بوتیک ملل
  • کویین سنتر

بوتیک مال ملل در خیابان فرشته

بوستان‌ها و پارک‌ها

  • پارک نمازی
  • پارک امیر تیمور
  • بوستان آقابزرگی

درمانگاه‌‌ها

  • درمانگاه فرشته
  • درمانگاه خیریه صالح

داروخانه

  • داروخانه دکتر چیت‌ساز
  • داروخانه صبا

مساجد

  • مسجد فرشته

مراکز فرهنگی

  • شهر کتاب فرشته
  • کتاب الهیه
  • خانه همایش

مدارس

  • مدرسه متوسطه پسرانه بعثت
  • مدرسه دخترانه فرهنگ
  • مدرسه پسرانه نیکان

قیمت خانه در خیابان فرشته

از آنجایی که خیابان‌ها و زیرمحله‌های الهیه، جزو محله‌های لوکس شهر تهران محسوب می‌شوند، خانه‌های معمولی در آن‌ها کمتر پیدا می‌شود. با با نگاهی به آگهی‌های فروش مسکونی این محله در دیوار متوجه می‌شوید که تقریبا خانه‌های این محل، گران قیمت هستند.

خانه‌هایی که دارای لابی مجلل، استخر، سونا، جکوزی و امکانات دیگر هستند، در این محله به وفور دیده می‌شوند. امکاناتی که قیمت خانه در این محله را نسبت به سایر محله‌های تهران بالاتر برده است. قیمت هر مترمربع خانه در این محله بستگی به امکانات ملک و متریال استفاده شده در آن، دارد. قیمت خانه در خیابان فرشته (شهریور ۱۴۰۰) بین متری ۹۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است. قیمت خانه ویلایی در خیابان فرشته هم در همین حدود آگهی می‌شود. البته در میان ساختمان‌های لوکس، آگهی‌هایی با قیمت بسیار بیشتر هم در این محله دیده می‌شوند.

آگهی‌های فروش ویلا در فرشته و الهیه را اینجا ببینید

حمل‌ونقل عمومی و مترو

این خیابان و محله، یکی از خوش دسترس‌ترین خیابان‌های شمال شهر است. بر خلاف دیگر خیابان‌های محله‌های شمالی شهر، فرشته دسترسی راحتی به خیابان‌های اصلی و اتوبان دارد. به همین دلیل قیمت خانه در این خیابان تحت تاثیر آن قرار گرفته است. اگر نگاهی نیز به عکسهای خیابان فرشته تهران بیندازید، متوجه خواهید شد که این خیابان هرچند جزو خیابان‌های عریض نیست؛ اما به دلیل دسترسی مناسب و خوش آب‌وهوا بودن بیشتر ساعات شبانه‌روز شلوغ و پرتردد است.

برای دسترسی به این خیابان به وسیلهٔ اتوبوس‌های شهری، بهترین انتخاب استفاده از اتوبوس‌‌های تندرو یا BRT است. این اتوبوس‌ها میدان راه‌آهن تهران در فاصلهٔ ۳۰ کیلومتری فرشته را به میدان تجریش وصل می‌کند. خوشبختانه این اتوبوس‌ها در پارک وی تهران ایستگاه داشته و دسترسی به فرشته را آسان می‌کنند. دسترسی به این خیابان از طریق مترو نیز میسر است. نزدیک‌ترین مترو به آن هم مترو شهید صدر است.

با محله‌های دیگر تهران هم آشنا شوید:

عکسهای خیابان فرشته تهران‌

بافت لوکس به‌همراه امکانات سکونتی و رفاهی متعدد، فرشته را به یکی از زیباترین خیابان‌های تهران تبدیل کرده است. همان‌طور که در گالری زیر می‌بینید، این خیابان را می‌توان یکی از زیباترین خیابان‌های پایتخت دانست. نکته جالب‌توجه اینکه باوجود برج‌سازی بسیار زیاد در این محله، هنوز هم آثاری از بافت قدیمی در آن دیده می‌شود.

خیابان‌های مهم محله

در اطراف فرشته، سه خیابان فرعی مهم دیده می‌شود. یکی از این خیابان‌ها که نسبت به بقیه طویل‌تر است، آقا بزرگی نام دارد. این خیابان در جهت شمالی فرشته قرار دارد. در خیابان آقا بزرگی، برج‌های زیادی به چشم می‌خورد که معروف‌ترین آن‌ها، برج پارامیس فرشته است. همچنین خیابان چناران نیز جزو خیابان‌های معروف محله بوده که خانه باغ‌های آن بسیار تماشایی و دیدنی است. دیگر خیابان مهم اطراف این محله، خیابان بوسنی و هرزگوین است که کافه‌ها و رستوران‌های لوکس و مجللی دارد.

2 نظرات
  1. حرف حق می‌گوید

    درمقایسه با منطقه ی مهرشهر کرج حرفی واسه گفتن نداره
    یه سر به مهرشهر بزنی نظرت درمورد لوکس بودن خیابون فرشته کاملا عوض میشه

  2. امین می‌گوید

    دقیقانننن زدی به هدف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.