فراری F8 نوویتک با پیشرانه ۷۹۱ اسب بخار معرفی شد

0

نوویتک، یکی از برترین شرکت‌های تیونینگ آلمان، این بار سراغ فراری F8 تریبوتو رفته است. فراری F8 اسپایدر حدود ۲ سال پیش در چنین ماهی به‌عنوان نسخه کانورتیبل F8 Tributo رونمایی شد. در حال حاضر شرکت تیونینگ خودرو نوویتک از کیت ارتقای سوپراسپرت فراری F8 اسپایدر با بدنه فیبر کربنی و قطعات آیرودینامیک رونمایی کرد که قدرت پیشرانه را با ارتقای نرم‌‌افزاری به ۷۹۱ اسب بخار می‌رساند. در این مقاله، ما به معرفی فراری F8 نوویتک با پیشرانه ۷۹۱ اسب بخار میپردازیم.

نوویتک یکی از حرفه‌ای‌ترین مراکز تیونینگ در صنعت خودرو است که سابقه فعالیت آن به ۱۹۸۹ باز می‌گردد و دفتر اصلی آن در باواریا (آلمان) قرار دارد. نوویتک ارتباط نزدیکی با فراری و دیگر خودروسازان مطرح ایتالیایی دارد.

تغییرات این خودرو در بخش بیرونی شامل چند قطعه آیرودینامیک فیبر کربنی شامل اسپلیتر دو تکه، فلپ‌ها، ورودی کاپوت، پنل‌های محافظ، ورودی‌های جانبی، اسپویلر لبه‌ای و دیفیوزر جدید با باله‌های بزرگ‌تر است. نوویتک برای کسانی که کمی توجه بیشتر می‌خواهند، اسپویلر عقب بزرگ‌تر یا بال عقب ساخته‌‌شده از فیبر کربن را در نظر گرفته است. از همین مواد برای دستگیره درها، آینه‌های جانبی و روکش پیشرانه استفاده شده است.

فراری F8 نوویتک دارای مجموعه‌ای از رینگ‌های آلیاژی NF10 است که با همکاری فوسن (Vossen) تولید شده‌ است. اندازه‌ رینگ‌ها ۲۱ اینچ در جلو و ۲۲ اینچ در عقب است و لاستیک‌های اسپرت ۲۵۵/۳۰ ZR ۲۱ و ۳۳۵/۲۵ ZR ۲۲ روی آنها را می‌پوشاند. در خودروی نمایشی، رینگ‌ها با رنگ ساتن برنز تزیین شده‌ و بدنه مشکی است، اما نوویتک گزینه‌های زیادی برای رنگ بدنه ارائه می‌دهد.

فراری F8 نوویتک با پیشرانه ۷۹۱ اسب بخار معرفی شد
نمای داخلی فراری F8 نوویتک

در بخش فنی و پیشرانه فراری F8، نوویتک موتور ۸ سیلندر ۳٫۹ لیتری با توربوشارژر دو قلوی فراری را کمی تغییر داد تا به‌لطف ماژول کنترل N-Tronic خود و کالیبراسیون منحصربه‌فرد برای تزریق سوخت و احتراق و تنظیم کنترل فشار الکترونیکی، ۸۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۹۸ نیوتن‌‌متر گشتاور از درون آن بیرون بکشد. درحالت استاندارد این خودرو ۷۱۱ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌‌متر گشتاور تولید می‌کند.

شتاب نسخه تیونینگ‌شده نوویتک برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۲٫۶ ثانیه رسیده است، در‌حالی‌که نسخه استاندارد برای رسیدن به این سرعت به ۲٫۹ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین این سوپر اسپورت بعد از تغییرات ذکرشده، صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۷٫۸ ثانیه (۰٫۴ ثانیه سریع‌تر) طی می‌کند و حداکثر سرعت آن به بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در بازطراحی سیستم تعلیق تنظیم ارتفاع خودرو بهبود یافته و اکنون ارتفاع F8 تا شعاع ۱٫۵ اینچ قابل‌تغییر است. نوویتک قصد دارد تنها ۱۵ نمونه از فراری F8 نوویتک تریبوتو مذکور را تولید کند، اما هنوز قیمتی برای آن اعلام نکرده است. با‌توجه‌به هزینه خرید پایه ۲۷۴ هزار دلاری F8 در بازار ایالات متحده آمریکا، باید قیمتی فراتر از این انتظار داشته باشید.

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.